Friday, 6 April 2012

Tsunami lagi..


SubhanaAllah..
mengucap banyak-banyak..
bila tsunami kembali lagi...
kali ni aku sendiri yang rasa pengalaman tu..
baru aku tahu bagaimana
 rasanya dilanda tsunami..
alhamdulillah aku selamat..
tapi kawan aku??
seorang meninggal dunia..
pengalaman yang aku rasa ni menakutkan..
3 kali di landa tsunami...
masa tu ada satu rumah tepi pantai...
tak silap aku ada dalam 4 atau 5 orang kawan
 termasuk aku..
tiba-tiba ombak besar datang dari arah pantai..
memang tinggi sangat 
sehingga tertutup rumah..
alhamdulillah kali pertama 
dan kedua ombak tsunami datang kami semua selamat..
tapi kali ketiga ombak tu datang..
terus hanyut bersama rumah dan kami sekali..
perasaan aku hanya Allah saja yang tahu..
takut sangat...
tapi aku sempat berenang ke pantai..
dan kawan aku yang paling rapat 
dengan aku meninggal..



kisah ini benar-benar terjadi semalam
 dalam mimpi aku..
orang kata mimpi mainan tidur,
tapi setiap kali mimpi pelik-pelik mesti aku risau...
aku pun tak tahu apa yang tersirat disebalik mimpi tu..;-(..


SubhanaAllah.....

9 comments:

daya jamal said...

before tidur basuh kaki dulu . then baca ape2 doa yg patut okay ? mintak2 dijauhkan dari bencana alam tersebut .

Atiqa_Wahid said...

Nerves ja baca cita awk ni, last2 bru bleh t'senyum ... hanya mimpi ... mainan tido tpi kdg mimpi ni ada maksudnya jg ... doa la semuanya baik2 sja .. =)

nur anis said...

saya pun pernah mimpi macam ni..berdebar-debar bila bangun..

nuyui a.k.a miss YUI said...

basuh kaki,amik air wuduk dan bc doa tidor..InsyaALLAH..

are_lin@yu said...

daya jamal :tula smlm trus tido ltih sngt..huhu..

Atiqa_Wahid :takut jgk kan sebab mimpi bkn2..huhu

nur anis :betul tu anis..ayu punmcm tu..

nuyui a.k.a miss YUI :tula smlm tanpa wat apa2 trus terlelap..huhu..tq yui..;-)

CtAyue said...

sy pun selalu jugak mimpi tenggelam dalam laut lah sungai lah..memang menakutkan. cemas pulak baca citer awak mule2 tadi tau..

eintan nurfuzie said...

la...ingtkn btul2...len kali basuh kaki lu

NOOR FATIN said...

mintak2 la tak kan ayu. doa banyak2 k :)

saya ada mimpi gak sesuatu yg buruk berlaku pada seseorang, tak kisah sgt pn sbb mimpi je, rupanya betol2 terjadi, err huk3!

Bui Junaidi said...

MIMPI MAINAN TIDUR JER..