Tuesday, 24 April 2012

Baca ini untuk terus tersenyum ;-)


ikhlas cinta


Belajarlah BERSYUKUR walau KEKURANGAN
Belajarlah IKHLAS walau TAK RELA
Belajarlah TAAT walau BERAT
Belajarlah MEMAHAMI walau TAK SEHATI
Belajarlah SETIA walau BANYAK GODAAN
Belajarlah MEMBERI walau TAK SEBERAPA
Belajarlah MENGASIHI walau kau DISAKITI
Belajarlah TENANG walau kau sedang GELISAH
Belajarlah PERCAYA walaupun SUSAH
Percaya bahawa Allah SWT masih sanggup menolongmu..
Berterima kasihlah pada orang yang telah..

MELUKAI HATI mu kerana dia telah membuat HATIMU KUAT
MEMBOHONGI mu kerana dia membuat HIDUP mu makin BIJAKSANA
MEMBENCI mu kerana dia yang MENGASAH KETEGARAN mu…
☑ Dan MENYAYANGI mu kerana itulah ANUGERAH TERINDAH dalam hidupmu..
Senyumlah andai dirimu dilukai
Senyumlah andai dirimu dilupai
Senyumlah andai dirimu dikhianati
Senyumlah andai dirimu ditindasi
Senyumlah andai dirimu dibebani
Senyumlah andai dirimu disakiti
kerana senyum itu pengubat segalanya :)


Kata Ayu:First time baca tertarik..ayat-ayatnya penuh makna;-)

17 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

suka2 ayat ini..

Kakzakie said...

Banyak kena belajar ye ayu...
senyum dah selalu hihi...

nanieybarnieylurviey said...

hehe :) senyum... tp kalau tgh marah susah nk senyum.. kena tunggu sejuk dulu :P

J.Syazwana said...

kadang2 memang susah nak senyum.
hehehehe

pape pon senyum itu sedekah :D

faiz fakhirin said...

Moral of the Story,

Belanjar terima kekurangan diri n sentiasa senyum dlm apa jua keadaan.

Cik FaRiZaM said...

sungguh indah kata2 >_<

mohon share

are_lin@yu said...

nuyui a.k.a miss YUI:tula bezkan baca ;-)

are_lin@yu said...

Kakzakie:tau takpa kak.banyak nk kena teroka lg;-)

are_lin@yu said...

nanieybarnieylurviey:tak pa2 klu mrh mmg ssh nk senyum..hehe

are_lin@yu said...

J.Syazwana :jom kita belajar senyum!!hehe

are_lin@yu said...

faiz fakhirin:yess..u're right..hehe

are_lin@yu said...

Cik FaRiZaM:sila kan lah..ayu pun ambl dr orang..hehe..sharing is caring ;-)

CiK FizA said...

best ayat nie... senyum, x perlu kata apa2. hikhik :DD

AreeN syiFA said...

best kata kata tu..:)

Wanieys said...

ada makna tersirat neyh ayat2 tu...tapi seyes suka la semua ayat2 tu

NOOR FATIN said...

terima kasih la kepada dot dot dot sbb kerana dia saya semakin kuat skrg! hoyehhhhh!! hahaha ;D

suka ayat2 ni :)

IQA QAYRA said...

nice :)