Thursday, 12 April 2012

 

Seorang lelaki buruk rupa dan berbadan pendek
 berkahwin dengan seorang wanita cantik jelita.

Pada suatu hari,
 isterinya telah berdandan sehingga menjadi 
semakin cantik dan menawan di mata suaminya.
Si suaminya terpaku dan merenung isterinya..


Isterinya bertanya, “Ada apa denganmu sayang?”

Suaminya menjawab, “Demi Allah kamu sangat cantik rupawan.”

Isterinya berkata, “Bergembiralah, aku dan kamu akan masuk Syurga.”

Suami bertanya, “Dari mana kamu tahu itu?”

Isterinya menjawab, “Kerana kamu dianugerahi isteri cantik seperti aku lalu kamu bersyukur, sementara aku diuji dengan suami seperti kamu lalu aku bersabar. Orang yang sabar dan orang yang bersyukur akan sama-sama masuk Syurga.”


Kata Ayu: Perkara pertama bukan jatuh cinta pada rupa paras..;-)..
kalau dapat Alhamdulillah itu bonus..;-)
kredit: AkuIslam

15 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

stuju sgt tu..

ejulz said...

syukur kalau dpt isteri camtu.. skang ssh nak cari yg setia..

Saya Disini said...

bgusnye..

nanieybarnieylurviey said...

agreed!!! :)
p/s: tp ramai bebudak zmn skang demand lebih.. arghh.. geram lak tgk dorang letak kriteria mengarut.. sigh**

CINTA UNTUK KITA said...

yup btul.. ble da brni kata i love u, msti da brni tgung n terma psngn seadany..

Kakzakie said...

Ada org kata cantik tapi ada org lain kata tak cantik.. satu yg subjektif sebenarnya... yg penting saling mengikut landasan insya-allah cantik sama-sama menikmati bahagia dunia & akhirat..

uncHa said...

tersangat setuju !!! ^_^

iedchan said...

hehehe...nnt suami die terasa..sbb dikatakan tidak hensem..:P

keli menari said...

semoga saya dankamu semua bakal menjadi isteri sebegitu.huhuk.aminn :)

IbuQalief said...

rupa paras tak penting bg wanieys janji hati baik & ikhlas supaya boleh bimbing kita ke jalan Allah S.W.T. :)

@ deqla manjew said...

suka entry ni!!! :)

are_lin@yu said...

nuyui a.k.a miss YUI :rupa xpntgkn..ada ckt tu oklah..hehe

ejulz :klu nkikt zmn skrg sama ja..huhu..tp klu dh dpt yg baik kna jga..hehe

Saya Disini :sharing2..hehe

nanieybarnieylurviey said...ayu setuju jgk..hehe


CINTA UNTUK KITA :btl2..ayu sokong kyra!!

Kakzakie :btl akak..ayu sokong..mata kita tak sama..hehe

iedchan :tak pe asal isteri dia sayang..hehe

uncHa :ayu setuju jugak!!hehe

keli menari :amin..isyaAllah..;-)

IbuQalief :btl..ayu stju akak!!!

@ deqla manjew :ayu suka jugak!!hehe

Cik Yatt said...

bgi ck yatt.yg pnting hati ::)

Pecinta pink^^ said...

paras rupa xpenting yang penting hati..kalau rupe je ada hati xde susah gak..hikhik

NOOR FATIN said...

bestnya :)