Thursday, 12 July 2012

S nak meninggalkan aku,R pulak inign mengenaliku..apa perlu aku buat?


Sebelum semuanya berubah,aku terkenangkan saat pertama kali aku mengenali S.
dengan caranya yang lembut membuatkan aku jatuh hati padanya.
S banyak mengajar aku erti kehidupan.S jugak banyak membimbing aku.
banyak sangat ilmu yang aku dapat ketika bersama S,
sehingga aku sangat serasi dengannya.

S jugak membuatkan aku mengenali siapa diriku.
Namun tanpa disangka S ingin meninggalkan 
aku disaat aku masih perlukan bimbingannya.
Baginya sudah banyak ilmu ku dapat,
tapi bagiku ilmu tetap kurang masih banyak aku mahu belajar darinya.
S mahu aku berdikari ,tapi dapatku rasakan aku
 belum bersedia tanpa S disisi.

Disaat S semakin menjauhi aku,tanpaku sangka R kembali padaku,
 sebelum aku pernah mengenali R,tetapi aku tidak dapat menilai R sepenuhnya.
R tiba tepat pada masanya saat aku bersedih S akan tinggalkan aku,
R seakan penggantinya.lama kelamaan aku semakin rapat dengan R.
R banyak mengajar aku menilai diriku,kemana arah tujuku,
R jugak mengajar aku erti kesabaran,pengorbanan sehingga 
kurasakan R sebati dengan jiwaku.
Betapa tenangnya aku bersama R tanpa ada gangguan,
memang banyak ilmu yang R bagi kepadaku
.banyak pengajaran yang aku dapat dari R.




R jugak seperti S saat aku bahagia bersamanya R ingin mengundur diri..
apalah nasibku ditinggalkan S dan R.betapa sedihnya aku.
Ntah bila kita akan bertemu lagi...
Ku harapkan Kau panjangkan usiaku untukku bertemu S dan R lagi.
.dapatkah kawan2 teka apa S dan R....
teka dulu baru tengok jawapan tau...


 v
v
v
v
v
v
v
 v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v





S - Syaaban

R- Ramadhan

Lebih kurang 8 atau 9 hari lagi kita akan bertemu Ramadhan....
Sekejap saja setahun berlalu.tahun lepas masuk kerja 1 Ramadhan jugak..
moga Ramadhan kali ini membawa rahmat lagi buat ktia..Amin ;-)



''Ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna
agar dapatku lalui dengan sempurna.......''

22 comments:

Mrs Velentine said...

hahaha...tertipu seketika

Kesuma Angsana said...

susah jugak nak faham bila umur dah naik ni he he

Aine Ainun said...

sayup hati...
semoga dipanjangkan usia bertemu Ramadhan..=)
insyaallah dengan IzinNya..

Nyue said...

gila2 nyue bajet kisah cinta yg tragis...ahaahahhahaha......

Deqla manjew said...

deqla x baca habis dah scroll down..hahaha.. selamat berpuasa ayu.. :)

nuyui a.k.a miss YUI said...

xsbr menanti =)

CINTA UNTUK KITA said...

heeh kyra pun tak hbis bca.. trus scroll bwah.. bru nk teka td syaban n ramadhan.. ececeh..hehe:)

Boni JLL3 said...

baiklah!!! entri ni sangat kreatif!! ehehe.. saya mati2 ingat tentang boyprend

Si Matatajam said...

Memang Terbaik trick ko Kali ni Ayu... Akak baru ja nak bersimpati tadi ha ha...Cuba menyelami perasaan la katakan.. Tp sekali terkena... Ya akak pun rindukan R... Semoga akak dpjgkan usia bertemu R kali ni ..

nanieybarnieylurviey said...

skroll bawah terus sbb xsbr.. lepas tu naik semula baca :) heee

izan mama mia said...

selamat datang 'R'...

dyabunga said...

dya tertipu..haha.. semoga ramadhan kali ini penuh makna

Haryati Hamzah said...

pandai dah buat entry suspen ye... hahaha...terhibur baca entry ni... ok, semoga kedatangan ramadhan memberi beribu2 makna pada kita,dan semoga kita dpt menyudahkan pose ramadhan ini.

Yumida said...

moga pengisian ramadhan kali ini lbh bermakna

UmmiSyarni said...

suspend jer.
tak sabar nak jumpa R :)

Masha Meisters said...

tipah tertipu bang! tergamak kau A!!!!!

nur anis said...

salah teka dah tadi..alahai...

rindunya nak masuk ramadhan..:)

~Sweet Honesty~ said...

hohohoh...saspenndedd jekk.. selamat hari ramadhan yea..

Chic Na said...

kemain lagi ayu bermadah pujangga kan. huhuhu.. selamat menyambut ramadhan gak.

Cik Nur said...

ingtkan siapalahkan..
rupanya ramadha dan syaaban.

bila baca semula, sebak pula rasa hati ni ayu..huhuhuhu

Yana Libra said...

dah agak dah..hehe~ ;)

9n0L4 said...

road to Ramadhan. tak lame lagi dah. ;)