Thursday, 5 July 2012

percaya tak sihir menyihir ni?


Dulu aku susah nak percaya benda-benda halus,
sebab kita tak dapat lihat..
seperti juga dengan adanya jin,syaitan..
yang tu aku percayalah..
tapi benda-benda halus macam santau,
sihir semua ni memang susah nak percaya.
tapi takut juga aku kalau nampak betul-betul nanti.
mintak simpanglah.

sehinggalah ahli keluarga aku sendiri jatuh sakit 
disebabkan benda-benda macam ni baru aku percaya.
memang susah nak berubat,
pergi hospital doktor tak dapat detect sakit apa.
sehingga kena berubat kampung@tradisional baru sakit tu hilang.

ada bangsa lain amalkan sihir?

kadang-kadang kita tak tahu orang tak puas hati dengan kita,
tak boleh secara kasar dengan cara halus dia balas.
bila hati manusia penuh dengan perasaan benci,
apa sahaja pun dia sanggup buat asalkan dia puas hati.
namun jauh disudut hati aku untuk mendoakan yang tidak baik
 pada pengamal amalan sihir atau ilmu hitam ini.
setiap kali aku berdoa agar mereka ini akan diberi hidayah 
dan balik ke pangkal jalan kerana seperti yang kita tahu,
tidak bau syurga bagi orang yang melakukan amalan syirik dan khurafat.
apa sahaja yang berlaku hanya pada Allah kita berserah..



percaya sihir atau ada saudara anda mengalaminya??

38 comments:

Wanieys said...

kdg2 kita kena percaya juga...bergantung pada keadaan..minta simpang la

nanieybarnieylurviey said...

tu yg paling takut tu. dlm diam2 guna cara halus.
mintak dijauhkan.

Mrs Velentine said...

KENA PERCAYA SEBAB ORG NI HATI LAIN2

:: Mrs.Eady :: said...

sape yg main sihir ni jahat org nyer..

CINTA UNTUK KITA said...

kdg2 kena percaya gak ayu.. mcm kyra pun dlu tak prcya tau.. tp trus jd prcya bila trkena kat dri sndri..:(

BERT said...

manusia gunakan sihir memang jahat.. angkara dendam dan hasad mula la guna setan.. dah tak kira dosa.. moga kita dijauhkan ye.. aminn

lelamaisara said...

tak percaya sangt pon tak leh..percaya sangt pon tak leh...huuuu

Boni JLL3 said...

yang terbaik, kita haruslah bijak mengatur perjalanan hidup kita ni, kalau boleh, jangan bagi ada orang marah, dendam pada kita... lagi satu, amalkan ayat2 Al-Quran agar ia sebati dengan diri kita. InsyaAllah ayat2 Al-Quran itulah yang bakal menjai pendinding buat kita.. InsyaALlah

Cik Rongoks said...

mintak jauh la dri benda nie.

*azni* said...

mintak dijauhkan la benda2 ni dari keluarga kite kan...

wan nurul hezrina said...

tengok situasi sbb benda halus mmg wujud tapi taklah berlebihan kot mcm kat tb2..tapi pastinya kalau menganiaya org mmg blsan teruk di akhiran nnt..macm menzalimai org kiranya2

Cik Nur said...

nur juga mcm ayu, bila dah terkena pada keluarga sendiri, baru percaya amalan yang di laknat ALLAH ini benar2 wujud..

yang sedih, masih ada lagi yg mengamalkannya di dunia serba moden ini..

Che Rosliza Che mat said...

akak percaya jugak...sebab arwah mak aka pun pernah kena..

Si Matatajam said...

Mak akak pun dah pernah kena dik... Nak kata tak percaya pun tak bleh la kan..Mmg teruk kesan dia..

Nor Nadiah said...

takot kan? nad pon xnk bnde gini jadi...:(

p/s :: ayu kne la berani..:D

Makwe Kintan said...

sy & suami dlu pun xpenah percaya..sehinggalah kami terkena sendiri sihir org buat..brulah kami tau betapa seksanya..entahla spe yg wat aniaya tu..smg Allah swt ampuni dosa mereka..kami xbrdendam pun wlau sihir tu masih lg gnggu hidup kami smpai skang...

Chic Na said...

percaya jugak la sbb tgk dalam rancangan2 perubatan Islam. :)

Yana Libra said...

saya percaya kat dunia ni bukan ada manusia saja..makhluk yg kita tak nampak pun ada~ :)

cendol said...

Cendol prcaye ade bnde2 ni..tp ape2 pn kalo sakit kene pegi check dulu..kalo mcm ayu ckp tu dah check tak de ape2,boleh lah cube prubatn islam..
org yg mnyihir ni penuh ngan hasad kan..tak takot Allah..syirik! hee
mintak jauh le kita semua drp disihir dn mnyihir..
amalkan ayat kursi,bace maathurat utk mngelak bnde2 mcm ni..inshaAllah selamat

~Sweet Honesty~ said...

sweety pecaya ngn bnda2 mcm ne..sebabnya arwah makcik sweety terkena smoai beliau meninggal..moga kta dijauhkan dgn bnda2 khurafat mcm ne..seraaammm jekk

LYAfrina said...

lya percaya..sbb dlm quran ada sbut ttg sihir... ttg salah seorg nabi allah y kna sihir...


dan.. lya sndiri pnh mgalaminya.. dan kesannya... sakit hingga ke sekarang..smpai dh mjadi pyakit plok.

una imana said...

Penah terkena dan menderita hampir sebulan..alhamdulillah sekarang dah sihat spenuhnya..:)

Cinta Misteri said...

Kat opis CiM ada akk cleaner kena santau, skang dia cuti 3 bln berubat kg. Ngeri...

Firdaus Ahmad said...

2 minggu lepas ad kenalan kpd kenalan kematian isteri akibat disantau.. kes cemburu sbb bsnes.. huish!

HaryatiFaizal said...

percaya gak, mang kdg2 susah nak tau isi hati org yg busik ati, hasad dengki tu, tak bley tgk org senang sket, bahagia sket ada je nak dibuatnya bg tak bahagia, bg porak peranda...tak baik tau! Tuhan tu Maha Adil...

Deqla manjew said...

deqla percaya.. tu semua kita tak boleh nafikan..manusia kalo penoh dendam sggp buat apa saja. deqla penah baca kisah pompuan sggp sihirkan pompuan lain semata nk rmps suami dia..caranya dia rosakkan hubungan kelamin suami isteri tu..bila dorang nk bersama, pompuan tu jatuh sakit..ish terok kan?? nauzubillah..sampai mcm tu skali..

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

kwn dila prnh kna sihir sblm kwin sampai lpas kwin..sampai ank gugur dlm prut sbb bnda tu xbg hdup..skrg dh berubat n dh ok skit..risau..mnusia ni kjam jgk..

TwIstiEs*meSti Mau* said...

kena pakai mikroskop la baru nampak...
hahaha ;))

Miss BaNu said...

mmg ada benda nih...seriau jer kan..risau gak kalau ada yg x puas hati ngan kite kan..

Nurrul said...

err , yg macam nie.. Nurrul percaya siket aje.. tapi my mom selalu kena or my family , pak cik makck sepupu sendiri pun kena..

*asala tanya kenapa hantar , mesti jawapan ya sebab dengki , tak puas hati dgn apa yg kita ada :/ so sad.

Nurul Husna Mohd Hassan said...

sebab orang yang dekat dengan saya pun pernah kena. boleh dikira percaya la jugak.

Dieyna said...

kna percaya, keluarga sendiri akak pernah mengalaminya.. huhu Alhamdulillah dah bebas dari cengkaman..

Dayz J said...

Sedih kan, masih ada yang sanggup guna cara begini untuk puaskan hati sendiri.

Zie Madini said...

zie percaya dgn sihir menyihir ni. coz zie pernah kena :(

UmmiSyarni said...

sedara umi pon ada yg kena.skarang ni pon still tak ok lg.jahat betul la org yg suka sihir2 ni.tak igt Allah gamknye.

9n0L4 said...

skrg ni cite tv pun mempengaruhi jugak kan. ask cite black magic aje.

Harith Iskandar said...

alah bace ayat ruqyah ilang ler tu..

Masha Meisters said...

xboleh jugak kalau xpercaya sebab syaitan tu memg wujud kan...

mudah2han kita dilindungi...