Friday 27 July 2012

Segmen: Kenangan Ramadhanku…



Hari sempat nak tulis menulis sikit sebelum bos bagi kerja..hehe
 so,Ayu nak join segmen Kak Dieyna sebelum 
offline 4 hari nak balik kampung malam ni..hehe


Kenangan Ramadhanku....

Kali aku nak cerita pasal kenangan yang aku 
tak dapat lupa semua berlaku dalam Ramdhan Al Mubarak
 yang lepas dan sebelumnya..
 

(pic hari pertama kerja..hehe)


Mungkin ini dikatakan rezeki ramadhan 
takkan aku lupa tarikh ni 1 Ramadhan  1432(3 Ogos 2011),
kali pertama aku kerja,dan hari pertama jugak aku masuk kerja..
saat kali pertama jauh dari family di bulan Ramadhan plak tu..
kena pulak 1 Ramadhan..
nak tak nak sebelum Ramadhan dah kena tolak dari Perlis ke Serdang..
 tapi aku tetap bersyukur rezeki menyebelahi aku 
untuk kerja setelah setahun aku tanam anggur dekat rumah..hehe..
tapi bukan dok saja tau kena tolong mak jaga kedai dan buat kek jugak..
kiranya aku ni perantau bulan Ramadhan lah ya..hehe
inilah kenangan pertama aku ;-)



(comelkan Yatt pun berhijrah..hehe)

 
Kenangan yang kedua pulak
2 tahun lepas,1 Ramadhan 1431
ini berkisar tentang penghijrahan aku
sebelum ni aku 'free hair' tapi bila keluar dengan kawan2 aku pakai tudung..
cuma time dekat rumah atau pergi kedai ja aku  'free hair'
kebetulan pula sebelum tu mama n abah aku pergi umrah
bila aku fikir balik..terlintas dalam hati nak pakai tudung sepenuhnya 
maksudnya melangkah ja setapak keluar dari rumah aku nak pakai tudung
alhadulillah 1 Ramadhan 1431 aku mula pakai sepenuhnya sehingga sekarang
mungkin Allah buka hati aku ketika mama n abah dekat Makkah
Alhamdulillah aku berhijrah,mula-mula memang rasa kekok
sebab orang dekat2 rumah memang bisa tengok aku free hair
last-last alhamdulillah aku selesa begitu..;-)




 

Itulah kenangan aku sampai sekarang aku tak boleh lupa 
sebab semua nya berlaku dalam bulan Ramadhan yang mulia ini..
kawan-kawan macam mana pula?? ;-)

28 comments:

dieyna said...

Terima kasih join.. minta izin copy paste sebahagian untuk dipaparkan di blog akak yer hehe..

are_lin@yu said...

Dieyna:ok dear amiklah..hehe

ummu said...

Salam Ayu
menarik kenangan Ayu.Hijrah yang menarik pada dua ramadhan yang berbeza. tahniah dik.
Jauh nun di utara Ayu datang...lama dah akak tak datang Perlis

Unknown said...

wahh.. awalnye join...baru tau rupanya ayu free hair dulu..hurm..deqla pun cuba berubah ke arah tu...doakan la deqla dibukakan pintu hati jugak nk trs kekal bertdg... :)

are_lin@yu said...

ummu:aha akak..memang tak boleh lupa kenangan ni..huhu

Deqla manjew :alhamdulillah bagus deqla dah ada niat,insyaAllah hari tu pasti muncul jua ;-)ayu doakan..amin ;-)

mummyrinazone beauty said...

satu sejarah dan penghijrahan yang bagus sebab ianya menuju kebaikan

Miss N™ said...

alhamdulillah...
kenangan terindah kan ni..

Si Matatajam said...

Alhamdulillah..Ramadhan yang memberi sejuta makna buat Ayu...Tahniah dik..

Reena Sidek said...

rasa nak join jugak lah....

selamat bersegmen...

dya nasir said...

mesti sedihkan 1 ramadhan dah jauh dgn family..hehehe

Cik Rose said...

Alhamdulillah... Rezeki Ramadhan. dapat kerja.. dan juga Ayu dah lakukan perubahan ke arah kebaikan...

nur anis said...

selamat bersegmen ayu..tersentuh jugak baca kenangan ramadhan ayu ni..

Miss Syahbanu said...

alhamdulilah..penghijrahan terbaik..

RIZZNA said...

Alhamdulillah. Ramadhan mmg selalunya akn menghijrahkn seseorg mnjadi lbh baik. Bukan ckp freehair tu tk baik, tp msti akn nmpk lebih elok & brsopan, kannnnnn.....

Noor Fatin said...

alhamdulillah, kenangan paling indah tu ayu. pasal penghijrahan yg baik. moga istiqamah. amin ;)

iamcikmisi said...

alhamdulillah~ insyaALLAH kekal selamanya~ kisah ni dapat jadikan perangsang dan semangat tuk yang belom lagi terbuka tuk berhijrah ~
aminn
(^_^)v

Chic Na said...

bestnya.. semua kenangan yg terindah je.

oo sime darby. plantation ke food?

Unknown said...

selamat bersegmen ye ayu!! :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

penghijrahan kearah yg lebih baik...alhamdulillah ayu :)

Lokman said...

kenangan masa lalu adalah kenangan terindah diri kita.. ^_^

datang dari segmen yg sama
http://lokmanramli.blogspot.com/2012/07/segmen-kenangan-ramadhanku.html

Noor Atikah Ramli said...

selamat bersegmen ! ^^

Nadia Elena said...

moga istiqamah..aminn.. :)

Masha Meisters said...

alhamdulillah....masha ada pengalaman free haitr juagak dulu :)

dya nasir said...

jom singgah baca entry dya pula..hehe
http://yayabunga.blogspot.com/2012/07/hari-ini-aku-nak-join-segmen-dari-kak.html

nurul barakah said...

alhamdulillah...penghijrahan yang baik...
selamat bersegmen...
salam kenal dari Nurul juga...
http://nbarakah.blogspot.com/2012/08/segmen-kenangan-ramadhanku.html

izz iizza said...

sy pun dh mula tutup sepenuhnya awal tahun ni..Alhamdullilah..

iza dtg dari segmen yg sama ya..jemput singgah..:)

insan_marhaen said...

Suke part penghijrahan tu...Alhamdulillah...
Akak pun join jg hehe...


http://ummuainries.blogspot.com/2012/07/di-ambang-ramadhan-teringat-puasa-zaman.html

Kalau hadiah ari tu dah sampai maklumkan ye..

dieyna said...

Datang kira jumlah komen di sini hehe :)