Friday, 27 July 2012

Jom Bersedekah ;-)



Hari baik,Bulan baik eloklah kita bersedekah ;-)
Senyum pun sedekah kan..so senyumlah
banyak jugak dapat  pahala tu ;-)




rasa-rasa kalau lauk banyak macam kat bawah ni
eloklah sedekah kan,tak habis makan seorang tu..hehe




Salam 7 ramadhan..;-)
tersilap tadi masih dok ingat 6..hihi



tq Deqla,prihatin nampak salah disitu..hihi

18 comments:

Nurul Husna Mohd Hassan said...

^_______________^ saya senyum kat ayu ni :)

hairy said...

amalam mulia..jgn boros

nanieybarnieylurviey said...

btul tu.. tp ada gk yg amik ksmptan tp biar la die jwb kt akhirat la

slm 7 ramadhan :)

Deqla manjew said...

dulu zaman bujang mmg x leh control..mcm2 nk..hihi..tp sejak dah kawen ni alhamdulillah dah tak boros..hubby ingatkan selalu... lawak katun tu..x smpai nk amek lauk.. haha.. ok sesama... deqla mmg perihatin sbb mata ni besor..nmpk jew.. :)

izan mama mia said...

sedekah ikut kemampuan...tangan kanan memberi...tangan kiri tak tahu..

Si Matatajam said...

jangan boros jgn membazir...tak baik..dosa tu..banyak sedekah..hati pun bahagia..

Chic Na said...

sedekah setakat yg termampu la kan.

la ayu keja lab gak ke? awat tak habaq? hehe.. kat ne ayu?

Masha Meisters said...

tu makan ke mentekedarah ni....haha...semua dye nak balun!

Sally Yatiey said...

Salam 7 Ramadhan :D

dyabunga said...

dya dtg bwa senyuman tuk ayu..hihih

Ummi Iman said...

Senyum kat sini.. daripada membazir lebih baik sedekahkan. Boleh pahala

wan nurul hezrina said...

jauhhhh nun disanalah ayam percik2..mak aii nurul yang buka ala kadarniepun dah naek badan niekan pula yang buka cenggitu meriah..huhuhu

Cik Nur said...

xpunya apa2 kita boleh sedekah juga kan.. iaitu sedekah senyuman.. :)

nur anis said...

ayu...saya nak sedekah senyuman ni..=)

ros_reeza said...

amboi..banyak nye lauk dia.. kalau abis, tak ape.. kalau tak abis, dah membazir.. emmm..

nak senyum gak la kat Ayu.. Dapat pahala sedekah gak :)

Cinta Misteri said...

Seringgit pun sedekah. G terawih tu bw sekeping yg warna biru masuk tabung, alhamdullah. 30 hari dh 30 hengget, klau cuti seminggu masih byk lg 23 hengget sbln..kanññññ

Yg gamba mkn kenduri tu, alangkh indahnya bila tengok atvt iftar d rumah anak2 yatim spt itu...kannnnnn

NOOR FATIN said...

buka puasa mcm makan kenduri. hahaha.

Wanieys said...

tgn yg mmberi lebih baik drp tgn yg menerima...bersedekahlah takat yg mampu :)