Monday 9 July 2012

8 Jam aku melatah!!


Tanpaku sangka boleh plak aku melatah
yang lagi malu tu aku melatah
dalam panggung! tak pernah terjadi tau
kisah ni terjadi minggu lepas
sempat pergi tengok cita 8 Jam

selalu tengok filem aksi 
kali ni nak tengok camna 
hero idaman malaya beraksi pulok..hehe


kau lah buat aku melatah tau..
waduhh malu betul,boleh plak terlatah kat situ.hmm
time aku melatah tu,scene Sam lari dari orang jahat
pastu ada mak cik tengah cuci baju
dorang melompat kat situ sampai ada yang jatuh..
masalahnya aku sorang ja yang terkejut
siap melatah lagi kat situ.
''oh! mak kau!''
nasib slow,sempat aku tutup mulut..haha



8 Jam

meh nak cerita sikit pasal 8 Jam
filem ni mengisahkan Alang Budiman
yang kematian emaknya lakonan Lydiawati
kerana dibunuh Ah Long.
kemudian Alang dimasukkan ke rumah kebajikan

di situ Alang berkawan rapat dengan Julia
sehingga besar mereka memang rapat
mereka terpisah apabila mak saudara Julia
mengambilnya dari rumah kebajikan itu

kehilangan Julia membuatkan Alang tak menentu
dia pulang ke tempat asalnya..chow kit tak salah aku
alang seorang yang agresif,tak boleh langsung orang cari pasal
pasti dibelasahnya,agak baran sikapnya

 sweet kan ;-)

secara kebetulan dia bertemu Julia kembali
mereka kembali bercinta
Julia sama-sama membantu Alang di pasar
memang sweet lah dorang dalam cerita ni

banyak aksi bergaduh dalam cerita ni
kerana ada yang tak puas hati dengan Alang
memang dia tak kacau orang,tapi taknak bayar wang 
yang dikutip setiap peniaga oleh Ah Long

last sekali Alang mati di tali gantung
cerita ni banyak imbas kembali,
kenapa dia membunuh?
siapa dia bunuh?

ni dah nak ending dah ;-)

nilah dialog yang buat aku tergelak..hehe
''Satu malaysia nak tahu kenapa aku bunuh dia''
korang nak tahu siapa dia bunuh?
Julia lah,kekasih dia..
nak tahu kenapa,cepat pergi tengok..hehe



untuk cerita ni aku bagi 3.5 dari 5 bintang
oklah bagi aku,ada jalan cerita,
cuma imbas kembali tu yang buat tak menyengat sikit
bagi aku lah..huhu

19 comments:

Aine Ainun said...

ohoho...da p tengok=)))

3.5??
ok la tu..
kite tgk online jela, x p wayang punye...heheheheh

Unknown said...

ada peluang nak tgk juga :)

nanieydotcom said...

imagine part ayu melatah then tutup mulut :) sweet.. :) heee

are_lin@yu said...

Aine Ainun: ok kot kan 3.5..hehe

Zaidalifah Hussin :pergilah tgk sis,penuh aksi..hehe

♥ainie muniera♥ said...

laaa~ ingatkan melatah selame 8 jam . muahahaha. bahaye sungguh! akekekeh

Masha Meisters said...

dye g bunuh julia kekasih dye? ei....sakit pulak hati kite ni...! pasal????? eish....xpuas hati aku ni...

Unknown said...

melatah sebut yg elok2 tak paa...jgn mencarut sudah...heheee

Miss N™ said...

hehehehe..
melatah ayu rupanya..hihi

ramai yg ckp best..teringinlah nak tgk..:)

Noor Atikah Ramli said...

tak tgk lg citer nie.hukhuk

lelamaisara said...

la...die bunuh pulak julia tu..kenape2 kenape...memng nak tau ni....nanti r nak p tgok...:p

Unknown said...

kuat melatah ayu ni? deqla pun.. tapi deqla x sebut "o mak kau".. deqla sebut "ooo ciputttt libuttt... " hahhaha... entah, camne leh kuar perkataan tu... apa maknanya pun deqla xtau..haha.. btl2 kejadian ni...bukan dibuat2.. mlm ni insyaallah nk tgk 8 jam..kalo hubby blk keje awal laa.. :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

uishhh xsabo gak ni nk tengok hihihi

mummyrinazone beauty said...

nak tgk onlinejer nnt.tak pueh ati gak nape dia bunuh kekasih dia sendiri

ADEEYA said...

Haha cerita ni 3 bintang je bagi out of 5 ;)

Si Matatajam said...

Akak ni lagi la dik oi...terkejut ja siap la dok melatah bagai. Hi hi... Malu betoi...

Chic Na said...

haha.. mesti kelakar kan masa tu. nasib sempat tutup mulut. :)

Liyana Anuar said...

saya dah tgh semalam..baru nak buat review, ayu dah buat pulak..hehe~ :P

Noor Fatin said...

ala tak tengok! tggu download je la nanti. kekeke

pakmod said...

hehe spoiler betul