Wednesday, 18 July 2012

Segmen : Nostalgia Ramadhan..



Join segmen lagi..kali ni dari dear C'jai lak
tersahut dekat shoutbox,hari ni ayu menunaikan janji ;-)

Kenangan Ramadhan yang Ayu tak boleh lupa ialah.....

Peristiwa ni berlaku lebih kurang 3-4 tahun lepas lah kot..
masa tu mama dah buka kedai kek,
memang kenangan ni dah jadi kenangan manis Ayu plak..
sangat rindu saat itu kerana kami berdua berpeluang pergi 
terawih sekali sebelum ni Ayu duduk  asrama,pastu
masuk U plak memang tak berpeluang pergi terawih dengan mama
alhamdulillah tahun tu dapat jugak..

selesai sahaja terawih,mama dapat tempahan kek masa ni..
nak tak nak kena buat jugak malam tu.
bayangkanlah kami dua beranak berkampung kat kedai mama
 dari pukul 11 malam hingga hampir 3 pagi..
nak selesaikan tempahan tu..
dalam bulan puasa lak tu..memang kenangan yang tak dapat dilupakanlah ;-)

Alang-alang selesai pun dah lewat,
kami pun bersahur bersama lah..
indahnya dapat bersama mama
sangat rindu maklumlah sekarang merantau lagi ;-(

Ayu jarang ada masa dengan family,
sebab tu kalau saat-saat dengan mama ke abah ka,
memang terasa sebak..dari umur 13 tahun
asyik merantau ja..memang masa tu kurang sangat..

tulis entri ni terasa sebak pulak,
tahun ni Ramadhan merantau lagi ;-(

itulah kenangan Ayu dalam bulan Ramadhan bersama mama tercinta
yang tak dapat Ayu lupakan sampai sekarang ;-)



Salam Ramadhan ;-)
(nak letak gambar mama ada dalam nset tak bak USB plak..hehe)
 

Kenangan kawan-kawan pulak macam mana???
Jomlah meriahkan segmen C'Jai ni ;-)
taq Anda yang baca
WAJIB suppport cepat!!hehe
(paksaan ni,hihi)

tamat pada 22 Julai 2012



18 comments:

nanieybarnieylurviey said...

bestnye buat kek...
tu la bile da merantau masa pun mcm limit sgt.. sedih tp apa boleh buat kan..

izan mama mia said...

oo..mak ayu ada kedai kek..bestnyer...
mama mia pun dh joint segmen ni..

Norzie hany said...

Good luck ayu.

Deq's Qienz said...

wahh bestnya ayu, kenangan xleh lupa tuh..gud luck ya..salam ramadhan dr sy jugak :)

~Sweet Honesty~ said...

ayu pndai bt kek eyh??msti mewarisi bakat mak ayu ne..

Masha Meisters said...

hehe...samalah...anak sulung kan...Masha dpd 13 tahun memg merantau je :)

gud luck :)

Cik Nur said...

wah..mesti kek yang ayu buat sedap..!

mmglah, bpuasa dgn org yg tersayang mmg best..!

Che Rosliza Che mat said...

Good luck ayu..

Wanieys said...

wah mak ayu ada kedai kek ker...bestnya hr2 dpt mkn kek hihi...selamat bersegmen ayu :))

ros_reeza said...

Ayu pandai buat kek ek.. Ros pun minat jugak..

Betul tu, kenangan dengan mak la kenangan yang paling best kan..

Natasha said...

good luck. done follow u.
http://anzulnashome.blogspot.com/2012/07/segmen-nostalgia-ramadhan.html

C'Jai said...

wah ayu.... anak tokey Kek ye....
masa bersama mak dan ayah adalah ms yg paling berharga sebelum kita membina keluarga sendiri..

Ape pun syukran sudi memeriahkan segmen ni ye..

Aine Ainun said...

menarik cerita Ayu...

sabar la Ayu, walopun jauh merantau,
tapi bagusnya, sentiasa ingat Family

mama aryan said...

akak pun join jugak..gud luck utk ayu ye

Emas Putih said...

Salam Ramadhan.. terjan entry awak.. follow sini jugak.. hehe http://kisahemasputih90.blogspot.com/2012/07/segmen-nostalgia-ramadhan.html

Zie said...

Jom singgah dari segment yg sama
http://sayangkuzie.blogspot.com/2012/07/segmen-nostalgia-ramadhan.html

blog utama
http://sayangkudinadania.blogspot.com//

C'Jai said...

salam... jom ke laman Kembara Mencari Redha iLahi..semak siapa pemenang2 segmen tempoh hari di link --> http://ummuainries.blogspot.com/2012/07/dan-pemenangnya-ialah.html

taqiee din said...

mesti pndai buat kek kan..boleh la taqiee tempah nt..hehehhe:) dr segmen yg sama..
maaf lmbat