Friday, 25 May 2012

Terima kasih susah senyum pun dah OK ;-)


Dah banyak kali berlaku,hari ini terpanggil untuk bersuara..
orang-orang kita ni susah nak ucap terima kasih kah??
kalau senyum pun dah buat hati pembeli macam aku ni senang hati ;-)..
ni lah masalah kita bila dah maju,bila dah berjaya..
kadang-kadang benda yang kecil pun kita lupa..
walaupun 10sen,orang datang bagi rezeki untuk kita.
Tak mintak pun nak ucap bagai.setakat senyum pun dah OK..
Aku berniaga jugak,dan aku jugak pembeli..
dua-dua perasaan tu aku dapat rasa..
So bila aku menjual aku dapat rasa apa yang pembeli inginkan..
yang pasti setiap pesanan mama aku ingat..
''jangan lupa senyum kalau orang masuk kedai,
mungkin hari ni dia tak beli,esok lusa kita tak tau..yang penting senyum!..'' 

bila orang beli,walaupun sekupang (seposen) orang bagi,
itu rezeki,jangan lupa kata terima kasih,tak pun,saya jual ye..'' 
kan lembut begitu..pelanggan pun boleh balik dengan senang hati ;-)..
bila aku menjadi pembeli aku jugak nak begitu!..
tapi aku pelik dah banyak kali beli pun susah nak senyum,
nak terima kasih jauh sekali..kadang-kadang bagi baki duit macam nak tak nya ja..
agaknya kena cakap begini kot,''saya datang bagi rezeki nih''..
agak-agak apa dia nak jawab ya??hehe

Si comel pun pandai senyum..hehe

20 comments:

Tieya Azmi said...

Kan ? Annoying betul :/

sHaR!Na eLyaNa said...

Hehe..a'ah la ayu, byk da pniaga cm ni sha tgk, kita sgh ja kdai, xbeli pun muka dorg da mcm singa pla, mcm naj pksa kita beli..apala slhnya snyum ckit hehe..

syakirah izwanie said...

Haha, Potong bibir tu nanti baru tahu. Hahaha *Asah parang*

Wanieys said...

belagak jer lebih org cam tuh hahha....

@ deqla manjew said...

hahaha... ckp camnih je ayu...
"tak reti nk ucap terima kasih ke...skolah dulu tak belajar eh?" amcam ok tak?hihihi

kinara kinatara said...

kina nak tahu 6 pekara tentang anda
jom join http://kinarakinatara-beebeey.blogspot.com/2012/05/segmen-2-6-pekara-tentang-saya.html

Ummi Iman said...

Akak pun tak suka juga bila berdepan situasi macam ni.. Tapi kadang muka sendiri rasa macam org susah je nak senyum dengan kita.. Akak lah tu.. Kalau org tak kenal mesti kata sombong :(

keli menari said...

Hmmm dah biasa camtu.Tapi anggap dia tak sihat atau ada masalah.Huhu

Cinta Misteri said...

Btullah!! CiM actualy tk kesah when enter 1 shop, ada sales girl folow me along d shop. But pls senyum okay!! Then klau CiM tk beli apa2...wahh trus tarik muka mcm ※%±¥¤ blobplobloblop.
Say laa thks ke, at least ada org masuk kedai u okey!

Boni JLL3 said...

lain kali, jumpa orang2 macma ni, menyanyi lagu senyum tak perlu kata apa2- najwa latiff.. menyanyi slow2..biar dia terasa

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

smlm pg mph ada pakcik cina tue bayar n ckp terima kasih n jumpa lagi.. sedangkan dia yg bayar.l sungguh senang mendengarnye..

Chic Na said...

wah baiknya ayu. betul ckp deqla yg ayu ni mmg ayu. hihi.. bagusla mcm tu kan. mmg susah nak jumpa penjual yg betul2 ikhlas. selamat berkenalan ayu. :)

aRa ❤ aFiq™ said...

situasi mcm ni kalau org xjdi beli lg la masam jew muka kan.. plggn pun xnk g da lau org mcm tu..

♥ Cik EylaDiLLa ♥ said...

org tu ade masalah senyum k0t ahaha !

ejulz said...

Org camni selalunya xlama berniaga.. hehe

Si Matatajam said...

Senyum... Tak perlu kata apa2

Miss BaNu said...

aah kalau saya jumpa org mcm tuh..mmg x hingin dah datang kat kedai tuh dah...utk kali ke-2...
senyum pun susah kan...senyum tu awek muda kan..jom senyum ramai2 =)

NOOR FATIN said...

berat sgt kot mulut kalau mcm tu. bukan susah pn. kkdg byk cashier atau penjual mcm tu, adesss rasa mcm dia ni xsuka kita beli barang dia ke. haha.

;)

Ahmoy Si Merah said...

ziela tag awak lagi :)

jom join ramai - ramai contest yang dibuat oleh Nurul Farain <3
Hadiah2nya sgt lumayan :) dah join jgn lupa tag nama Ahmoy Si Merah dalam post tu ya ^^ terima kasih :)

http://ahmoysimerah.blogspot.com/2012/05/contest-edit-photo-for-me-by-nurul.html

saya doakan kejayaan awak :)

ain vanilla said...

betol tu kak . kadang2 geram jew rasa . kita ni pg la beli barang dekat kedai dia . senyum sampai ke telinga . Tuan punya kedai tu haram nak senyum .