Wednesday, 2 May 2012

Bila guruh berbunyi....


Bila guruh berbunyi..
tandanya hari mau hujan ya??
wahhh memang bumi Serdang ni dah turun hujan..
sesangatlah lebat...
alamatnya itu petanda aku kena balik lewat petang ni..
harap-harap pukul 5.30 dah tak hujanlah ya..
tidak basahlah minah rempit seperti aku ni..hihi

terpaksalah tengok hujan macam bear comel kat atas ni ;-)

  
“Hujan yang turun untuk memberikan pelangi indah kepada kita”

''Tidak selamanya kehidupan itu sulit. 
Hujan juga menjadi bagian kejadian alam yang diberikan Allah, 
Hujan yang turun untuk menunjukkan beberapa kekuasaan Allah, 
diataranya adalah munculnya pelangi yang indah. 
Hujan juga bisa menimbulkan kebaikan dan kehancuran. 
Tetapi sesungguhnya Hujan selalu mendatangkan hal yang baik, 
jika menimbulkan hal yang tidak baik seperti banjir,
 itu adalah buah dari perbuatan manusia itu sendiri 
dan sebagai peringatan kepada kaum yang dzalim.''



Kata Ayu : terima kasih kepada FIZA sudi jadi kawan Ayu yang ke 500..keep in touch dear ;-)

13 comments:

@ deqla manjew said...

hujan itu rahmat!! selmt merempit dear..hihi...selmt pulang dgn selmt... :)

NOOR FATIN said...

ohh ayu merempit ek rupanya pegi keje.. ekekekke bawak la payungg. auwww :P :P

berhati2 di jalanraya!

CINTA UNTUK KITA said...

tau tak apa ayu.. klang ni pun hjn lbt gila.. tanda2 balik kena basah la minah rempit cm kita.. hehe :P

are_lin@yu said...

@ deqla manjew:tula rahmat petang rabu..hehe

are_lin@yu said...

NOOR FATIN:aha ayu merempit ja fatin..tmpt kja ngn umah dlam 10min ja.hehe

are_lin@yu said...

CINTA UNTUK KITA :hihi alamatnya xleh bwk laju2 lah kita kyra,..hehe

Cik Nur said...

Bumi taiping baru je di basahi hujan... nur pun hari ni merempit juga...

Fiza Diaries said...

welcome ayu..nice to know n meet you..:) sweet jerr entri nii..fiza baru nk hupdate entri bila guruh berdentum..tapi tak jadi..tumpang merempit kt entri ayu nii je laa..hekhek..^_^

are_lin@yu said...

Cik Nur:hehe sama2 lah kita merempit ;-)

are_lin@yu said...

Fiza Diaries :hehe rempit fiza jangan tak rempit;-)

aRa ❤ aFiq™ said...

hujan rahmat tu :D

Boni JLL3 said...

hujan itu adalah anugerah yg teristimewa.. ketenangan akan muncul bila tibanya hujan.. itulah kebesaran Yang Maha Esa

izan mama mia said...

hujan rahmat..hati2 merempit ayu....awak tu tak kawin lagi..hihih