Monday, 7 May 2012

Penatnya..nak benti kerja leh??


 monyok ja muka aku sekarang..hehe

Ya Allah terasa penat sangat hari ni...
banyak sangat kerja...
kena pula kepala pusing-pusing..
Ya itu dugaan aku untuk hari ni..
tarik nafas lega kerana sempat jugak 
aku sujud padaMu dikala masa sedang mengejarku...

sebenarnya banyak tanggungjawab kita setiap hari..
bagi aku yang bujang ni..
tanggungjawab kepada kerja,
Maha Pencipta kita,
Ibu bapa kita,
diri sendiri..
banyakkan??
itu belum kahwin kalau dah kahwin 
lagi banyak tanggungjawab..
dah selesai semua tanggungjawab anda hari ni?? ;-)


10 comments:

@ deqla manjew said...

keje deqla da settle tuk hari ni..alhamdulillah...mmg la kalo byk keje tension sgt tp pk2 blk, org lain yg xde peluang keje tu camne agknye..mesti lg tension kan.. so harus bersyukur..kan?

Tentang Kita said...

kalau difikirkan pasal keje sampai mati pun kerja mmg takkan habis....untuk tennagkan hati di saat kerja melambak2....ingatkan diri kerja itu 1 ibadah..buat dapat pahala...Pernah juga saya alami situasi mcm saudari teringin sgt nak berenti kerja....

iedchan said...

sy pun selalu pk nak berenti kerja, tapi lepas tu pikir balik...syukur jugak ada kerja,...at least ada mata pencarian kan..:P

Cik Nur said...

untuk hari ini, selagi belum pejam mata, selagi tu belum selesai...

mgrub dan isyak belum bertamu lagi..kira tak selesai lagi tangjawab sebagai hambaNYA..

xpe ayu..kita buat pelan2 ye..penat tu tolak belakang..sbb xde keja yg xpenat..dudk sj pun penat,..

are_lin@yu said...

@ deqla manjew : tula kan..kalau fkr kja xkan abs..cpat2 balik deqla dha kol 5 gomen lh blk dh.hehe

are_lin@yu said...

Tentang Kita :tula fkr itu ja skrg..kdg2 xsmpt ddk..aduhai penatkan tp semua tu tanggunggjawab ttp kna wt dgn ikhlas.;-)

are_lin@yu said...

iedchan:betul tu atl east dh tak bebankan mak ayh,,hehe

are_lin@yu said...

Cik Nur:itulah pasal kdg2 ddk sja lbh pnat dr wat kja..hehe

Yumida said...

letih sbb kerja: kepuasan...
tp klo letih x buat pa pe: kebosanan..
sis...awak sebijik cam muka adik sy la...aritu sy dh gtau..hihi

are_lin@yu said...

Yumida :oo yeke..upload lah pic dia nak tgk..hihi