Friday, 25 May 2012

Penangan Mr Mama ;-)


Hari ni jari pantas bergerak aktif...
nak cerita pasal Pakcik aku sendiri yang bergelar Mr Mama..
kesnya begini pak cik aku ni seorang chef pada mulanya..
tapi memang sikap dia kot susah untuk bekerja dengan orang..
selepas dia belasah semua bos-bos dia pun berhenti kerja
(ok,yang ni memang aku yang reka ya.haha). 

lebih kurang cita ni lah kisah pak cik aku..hehe


Atas sebab-sebab tertentulah dia berhenti kerja..
lepas tu memang dia duduk rumah dan ambil alih tugas isterinya.
Mak cik aku ni kerja so senanglah kat rumah ada orang jaga anakkan..
kisah ni bertahun-tahun yang lepaslah sekarang pakcik aku dah jadi bisnesman.


Yang aku nak cerita kat sini anak-anak lebih rapat dengan dia.
aku ingat lagi anak dia no 4 masa kecik-kecik dulu
 kalau tak da pakcik aku kat sebelah mesti nangis..
kat mak dia pun dia tak nak tau..
senang cakap pantang ayah dia pergi mana semua nak ikut..
senanglah mak dia kan camni..nak kemana beli barang pun senang..hehe
kira bertukarlah isteri makan air tangan suami..bukan senangkan..hehe
tapi mak cik aku masak pun taraf chef jugak..
tak da perebutan takhta lah disitu..hehe
tu lah kisah penangan Mr Mama ni..hehe..
memang menjadi kan ;-)



kawan-kawan camna ada kisah Mr Mama jugak ke..hehe



Kata Ayu : 
Terharu dengan Deqla ni..nak tau kenapa jom terjah  

16 comments:

NOOR FATIN said...

xdaa pun la yg mr mama yg saya kenal! hik hik

lelaki kalau masak memang sedapppp! lagi sedapp kalau pmpuan masak! kehkeh

abah saya pun pandai masakk! ;D

sori ayu, baru nak blogwalking :P

nanieybarnieylurviey said...

waaa.. bestnye.. masa pun fleksibel.. tak yh nk terikat ngn keje ngan org.. :)

are_lin@yu said...

Fatin : tau takpa..lelaki jrg msk tp sekali msk perhhh sedap..ayah fatin mcm abh ayu..hehe



Naniey : tau takpa mmg bez naniey..hehe

~Sweet Honesty~ said...

ambooihhh...saling promot mempromett nyehhh..tak aci neee...hihihi

@ deqla manjew said...

chef kebykkannya lelaki..bermkna lelaki kalo da msk mmg terer la..hubby deqla pun pndai msk..x lokek tlg deqla kat dapor..hihi...pssstt... deqla pun terharu amat!!! thanks ayu.. :)

Fiza Diaries said...

fiza ada pakcik saudara yang jenis macam ni.. anak-anak dia lebih rapat dengan dia.. dia amik alih tugas isteri dia.. tapi tengok dorang bahagia jee.. syukur Alhamdulillah laa.. :)

aRa ❤ aFiq™ said...

wah mmg hebat penangan mr mama ni.. ank buah ara lak dia rapat ngn papa dia gak even dia jrg jumpa.. lau dok ngn papa dia xnk da ngn org lain.. hehe

nur anis said...

saya tak kenal sape-sape mr mama la...

Si Matatajam said...

Wat masa la i M tak dak kenai mana2 Mr Mama lagi. Singgah n follow sini lps bc entry deqla. Promote sakan tu. Salam kenal ye...

lelamaisara said...

Hubby akak suke gak masak..heee..kadang lagi terer dari akak...huu malu je...

LYAfrina said...

hehe..mybe husband lya mr mama.. walaupun dia bekerja.. sbbnya..waktu kerja dia fleksibel.. jd masanya mmg dihabiskan bsama asya.. kebetulan lak..sy selalu sakit dulu..jd dia y jaga sy n asya.. smpaikan asya tlalu rpt dgn dia..xleh klo xde papa dia. Dan x diakui..naluri dia ttg ank2 mmg betul n tepat.. dia lebih memahami asya.. walaupon begitu..sbg isteri lya ttp jlnkn tgungjwb sbg isteri..lya still mbntu lya..cma mgkin dia memahami msalah kesiahtan lya n mmg dia rela hati melakukannya sndiri.

BERT said...

belom penah jmpa lagi betol2 mr mama.. tengok lam drama ade la hehe

Wanieys said...

mr mama yg betul punya xpenah jumpa lg...tp abah qalief pernah la jd mr mama kalau dia yg cuti akak keja...tu pun kejap jer hehehe

Boni JLL3 said...

wah..sampai macam tu sekali ye??

mimie.. said...

jarang kita jumpa mr mama ni kan..bertuah sape dapat husband yg mr mama ni..semua benda dia bole buat ehehe

Cik Nur said...

ermm..xde siapa yg jadi mr.mama.. tapi ok jugakkan..hihi..

kerjasama kena baik... :)