Friday, 15 June 2012

Dunia dan Akhirat umpama rumput dan padi..


Di dunia ini hanyalah persinggahan buat kita mencari bekalan untuk dibawa ke 'sana'
Hidup hanya sementara..sesungguhnya apa yang diberiNya hanyalah pinjaman semata-mata
bila-bila masa sahaja Dia akan mengambilnya ;-)



Renungan buat kita bersama apa yang baik jadi ikutan,
yang kurang baik jadi teladan ;-)

13 comments:

Nurul Husna Mohd Hassan said...

betul tu. mungkin esok mungkin lusa kita dah takde kat dunia ni.

Wanieys said...

setuju ayu...dunia hanya sementara...

Deqla manjew said...

thanks for sharing ayu! :)

Yana Libra said...

:)

nanieybarnieylurviey said...

:) betul tu Ayu.. :)

~Sweet Honesty~ said...

bekalan sweety msh blum cukup lagi ne..adeyhh..

Cik Penguin_Solehah said...

betul tu^_^.. Tq ingatkan #Tq,tau tak pa,saya pun terkejut gak dpt masuk mjlh,hehe=)

Akulah Hero said...

betul3... dunia sementara, akhirat kekal abadi :)
http://akulahhero.blogspot.com/2012/06/khatib-yang-tua.html

Kakzakie said...

Dunia dan akhirat perlu diseimbangkan dan tak boleh berat satu darinya kalau tak akan pincang jadinya..

lelamaisara said...

betul tu...yang kekal disana....

Miss BaNu said...

betul tu ayu..setuju sgt....

Chic Na said...

betul ayu. selamanya kekal di sana. :)

Izara4eva™ said...

btol sgt :)