Thursday, 21 June 2012

Cinta datang tanpa diundang,cinta pergi tanpa dipinta..


Dalam dunia ni pasti kita tak terlepas dari cinta kan..
cinta terhadap Allah,Rasul,Ibu,Ayah,Kekasih...
Cinta yang teragung pastinya kepada Allah S.W.T..
cinta manusia boleh lenyap bila-bila masa sahaja bila Dia pinta..
sebab itu jangan mencintai seseorang itu melebihi cinta kita kepada Pencipta.

Kadang-kadang kita sanggup menangis berhari-hari bila terputusnya cinta manusia
 tanpa kita sedari cinta Allah sentiasa bersama kita.
Seperti apa yang terjadi ada hikmahnya begitu juga dengan cinta..
bila cinta kita berakhir dengannya pasti ada yang tebaik untuk kita.
mungkin tidak sama dengan cinta sebelumnya tapi cinta yang hadir kini ada keistimewaannya..

percayalah kita pasti berterima kasih pada bekas teman lelaki/wanita kita
 kerana memutuskan kasih yang terbina kerana hari ni kita mungkin
 lebih berjaya dari ketika bersamanya,
kerana mungkin teman yang kita temui hari ini jauh lebih baik darinya,
atau mungkin kehidupan kita hari ini jauh lebih tenang dari ketika bersamanya..

Renungkan kembali betapa indahnya mentari yang menyinar kini
selepas hujan yang turun menimpa dalam hidup kita ;-)






Kata Ayu :Coretan hari Khamis..hehe..jom terjah sini ada surprise tanpa diduga..hehe

27 comments:

msredcheesecake said...

cinta DIA dulu baru cinta org lain.... insyaAllah bahagia...

hairy said...

senyum ja baca..hehe

Wanieys said...

cinta kepada Ilahi cinta yang hakiki :)

Haryati::Faizal said...

cinta yang kekal adalah cinta kpd ALLAH SWT...

~Sweet Honesty~ said...

dah terjah tadi..hihi

nuyui a.k.a miss YUI said...

tersenyum bc =)

Solehah Shamsuddin said...

Xperlu sedih bila kita kehilangan seseorang.Jangan bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita.

Cik Nur said...

Cinta DIA cinta sejati.. :)

my eyes for shine said...

tetibe terasa pulak ngn entry ni ^^ nice post :)

Deqla manjew said...

menarik entri ayu...deqla berterima ksh pd ex bf deqla dulu sbb tgglkan deqla, kalo tak, deqla xkan jumpa dgn hubby sekrg kan..hihi.. :)

Miss BaNu said...

setuju2...betul tu
wahhh blog kena review oleh deqla..terbaiklah..laa ayu lahir kt penang ker hehehe..

Masha Meisters said...

hihi...cinta memg banyak tafsiranyer...
cinta pertama pergi mungkin sebab cinta kedua lebih baik buat kita...hehe

ERYZA said...

datang dan pergi sesuka hati je

Ms Velentine said...

putus cinta bukan bermakna kita gagal...ok///

drzira said...

cintailah Allah. pasti tdk akn di kecewakan.. ayat dlm novel ramlee awang murshid..hihi

Yumida said...

betul tu ayu..belaja drpd pengalaman..moga ayu menemui cinta sejati..bakal jg menjd..ehem2..ur future hb :)
cinta pdNya cinta hakiki

♕ Mr.IX ♂ said...

no komen pasal cinta sesama manusia ni... lbh kepada tanggungjawab jer...jadi cinta yang bertanggungjawab....

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

cinta yg kekal ialah cinta padaNya ;)

Masz Sidek said...

hanya DIA cinta sejati dan abadi....

L said...

nice entry.. tak payah nages2.. teruskan hidup. =D

jom singgah sekejap..=D
http://lolz-l.blogspot.com/2012/06/still-jahat-walaupun-dah-solat.html

Arina Shamsul said...

Cinta ALLAH dan bercinta kerana allah :)

CtAyue said...

baca entri ni sambil senyum.. nice and i like... :)

Chic Na said...

cinta Allah adalah yg paling abadi.

*err pasni nk msg ex nak ucap time kaseh. hihi.. ;)

Yana Libra said...

insya'Allah akan sentiasa ingat~~ :)

9n0L4 said...

pendek kate, setiap yg terjadi pasti ade hikmah nya. ;)

Dieyna said...

cinta kepada yang SATU.. kekal abadi

Che Rosliza Che mat said...

hihihi...Cari orang mencintai kita...jangan kita menyintai orang...Cinta yang Satu Lebih Abadi..