Thursday, 8 March 2012

(11 GAMBAR)Banjir Kilat Di Kuala Lumpur Malam Tadi (7 Mac 2012)



  • Kemaskini: Empangan di Bukit Belacan, Ampang telah pecah. Banjir teruk di kawasan tersebut dan ada yang dilaporkan terbunuh. Empangan pecah dipercayai punca banjir kilat.
  • Kemaskini: Tanah runtuh di Kampung Attap di Kuala Lumpur . Seorang remaja berumur 13 tahun, maut apabila tertimbus di rumahnya. 
  • Hampir 400 penduduk dari dua kampung di Ampang dipindahkan malam Rabu apabila rumah mereka yang rata-rata terletak berhampiran sungai dinaiki air. Banjir berikutan hujan lebat di Lembah Klang petang tadi turut menyebabkan beberapa rumah di tebing sungai kawasan itu dihanyutkan.Dua kampung terlibat ialah Kampung Lembah Jaya Utara dan Kampung Pinggir Tiga membabitkan 150 rumah. Mstar.

Sebenarnya dah lama kita tak dengar berita tentang Kuala Lumpur dilanda banjir, bukan? Tetapi malam semalam telah berlaku banjir kilat sehingga ada yang sempat berkayak di tengah bandar. Paras Sungai Gombak juga dilaporkan kritikal manakala Kampung Baru diberitakan hampir lumpuh. Ini ialah kerana hujan lebat yang turut selama tiga hari berturut-turut di Kuala Lumpur.

Photobucket




Photobucket

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Sumber.

Hampir 400 penduduk dari dua kampung di Ampang dipindahkan malam Rabu apabila rumah mereka yang rata-rata terletak berhampiran sungai dinaiki air.
Banjir berikutan hujan lebat di Lembah Klang petang tadi turut menyebabkan beberapa rumah di tebing sungai kawasan itu dihanyutkan.Dua kampung terlibat ialah Kampung Lembah Jaya Utara dan Kampung Pinggir Tiga membabitkan 150 rumah.

p/s ; sedap ja aku tidur semalam dengan hujan lebat rupanya ada orang yg terperangkap dalam banjir..;-(

11 comments:

M@W@R Q@SeH said...
This comment has been removed by the author.
M@W@R Q@SeH said...

smlm x putus2 bunyi siren...akak jenguk kt tingkap tgk bomba lalu...pastu bunyi siren ambulans lak...berdebar je rsa bila dgr & doakan sesiapa yg trlibat dlm ape kes pn slmt...pg ni baca paper ade tnh runtuh rupanya...patut la smlm bdebar je...

are_lin@yu said...

ooo..blah kl jgk erk akak..ayu kt serdang ni tak da pa pun tidor sampai tak sedar dah pagi..rupanya tempat lain ada yg ditimpa dugaan besar mcm ni..

M@W@R Q@SeH said...

a'ah akak kt bangsar...smlm rasanya yg paling kerap bunyi siren ambulans...takut sungguh...

are_lin@yu said...

oo..tula mesti banyak emenrgency tu..

nuyui a.k.a miss YUI said...

moga keadaan baik spt sediakala..amiinn.

are_lin@yu said...

Miss Yui: mintak2 macam tu jugak..amin..;-)

cIk JanNah said...

kesian kan? harap2 mereka tabah dengan musibah yg melanda

are_lin@yu said...

cik jannah : tula harap2 macam tu..amin..

deqla manjew said...

skrg mmg musim hujan...semlm blk keje pun dlm hujan...huhuhu...ayu di tag eh... =)

are_lin@yu said...

orite tq dela..;-)