Tuesday 27 March 2012

Entry bergambar: Pengalaman Aku buat kek kahwin


Pengalaman ni berlaku tahun 2010...
masa tu mama and abah aku pergi umrah 
so tak da sapa kena jaga kedai dia 
nak tak nak aku lah kena buat kek,roti..
memang dugaan sungguh sebab bukan bidang aku,,
nak tak nak aku kena buat jugak 
sebab nanti orang datang beli atau order macam mana lak kan..huhu..
so dengan gelabah sebab masa yang sama jugak pekerja mama aku berhenti..
aduyaiii memang betul2 tertekan dengan adik-adik plak semua lelaki..
sapa nak tolong aku ni??
nasib ada kawan aku Fatin dialah datang tolong aku…
so satu hari member adik aku nak kahwin 
dia datang tempah kek,aku dah gitau tak pandai dia nak jugak..
aduyaiii satu lagi dugaan..
nak tak nak aku kena belajar buat dan inilah hasilnya…..




tak dalah cantik macam kedai kek lain…advance pun tak..tapi nilah yang mampu aku buat..;-)
Bawah ni lak gambar kek customer untuk birthday..first time jugak ni..hihi..





Tuan tanah: Kita akan mampu buat sesuatu perkara itu kalau betul2 terdesak sedangkan sebelum ni tak pernah tahu pun..serius!!dari pengalaman aku..;-)

35 comments:

Syida Muhajir said...

Alhamdulillah.... cantilah tu ayu. Syida cuma pandai buat kek je. Hias macam ni tak tahu lansung. Macam ni kena belajar ngan sifu Ayu.

Makwe Kintan said...

cantiknye...mcm sedap je...sy suka kek...^__^

LubLy said...

tinggi nye kek..semputttt tgk kek..blm tuan yg mbuatnye..mesti lg semput nak siap kan..hahaha

Shiema Sufian said...

Alahaaaai, sedapnye. pandai awak buat (:

nanieydotcom said...

wahhh.... ayu.. sile bukak klas buat kek.. nk join!! cake lover ni!!! buat kek ni mmg minat tp kek coklat je la.. nk jgk benda lain.. salute ayu!!!

Dabel Aa said...

ayu, boleh la nk mintak resipi macam mana nk buat cream aising tu...huhuhu....

'idun sa'idun said...

pandainya ayu buat kek cenggini.. kalau akak lg la tak reti langsung..hehehe

Nadia said...

aduh sedapnyer..nad pon xreti buat kek..:D

Lin Maa said...

wah...cantik nyer...pandai nyer die buat kek..Hm pun tak pandai wat kek....ley order nih..

(^_________________^)

www.azrulin.blogspot.com

shahrazali said...

wahhhhhhhhh..series ker first time buat kek2 ni?????

nmpk sungguh berbakat.....hehe...cantik kek2 tu..

are_lin@yu said...

Syida Muhajir ;hehe ayu pun baru dok bljr g byk lg xrti..hehe

are_lin@yu said...

Makwe Kintan ;meh jom kitamakan kek..;-)

are_lin@yu said...

LubLy ;haha mmmg pun smput jgk nk siapkan ni..;-)

are_lin@yu said...

shiema sufian ;besa2 ja ni tgk kek skrg lg advance..hehe

are_lin@yu said...

nanieybarnieylurviey ;hihi insyaAllah perancangan masa depan..nti jadi naniey mai bljr na..hehe

are_lin@yu said...

Dabel Aa;boleh aja..Dabela bli kak kedai kek j..pastu balik bancuh..mmg dh ada yg siap..hehe

are_lin@yu said...

idun sa'idun ;ini krna trpksa kak..tdk mmg xtau lngsung..hehe

are_lin@yu said...

Miss Nadya ;hehe jom nti ayu bagi nad rasa..;-)

are_lin@yu said...

Hotz Mumma ;kalau mnt blh ja Hm..nti Hm blh wt sendiri..;-)

are_lin@yu said...

shahrazali ;aha first time stlh trpaksa..hehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

cntikla tu dear..leh temph kan..hihi.

Unknown said...

wahh...good trying!!! buatkan kek utk aniberseri deqla bln 9 ni boleh? hihi

Miss Syahbanu said...

cantik je kek tuh...lapar lak tgk kek tu hehe..besday pun nk dekat ni bulan april nanti heeee
by the way blog ayu loading die okey jer..xde masalah..semuanya okey.

Unknown said...

waaa
kalu br belajar dh cmnie..
kalu dh xpert xtau ler cmner..
mmg terbaek hasil tgn kamu:)

Pondok Usang said...

wahh.. 3 tingkat... mencabar tuu..

are_lin@yu said...

nuyui a.k.a miss YUI ;hehehe..bole2 tgu ayu bljr abis t ayu bka Miss yui order erk..hehe

are_lin@yu said...

@ deqla manjew ;boleh deqla t ayu wat special..hehe

are_lin@yu said...

Miss BaNu ;hihi tq Miss Banu..;-)

are_lin@yu said...

shark ;hihi tq shark..;-)

are_lin@yu said...

Pondok Usang ;tula pasal...org request kna wt gk..huhu

Noor Fatin said...

perfect dah bagi saya ini ayuuuu. cantik sgt dahh, untungnya.. heheheh ;D

saya ingt dlu masa pi padang besar dgn beliau dan amul, depa ada ckp nak pi kedai kek ayu, tapi jauh kot ke sbb xda transport xtau, lupa dah, tu yg xjadi nak pi.. hoho

are_lin@yu said...

NOOR FATIN ;hehe tq fatin..aha ayu pun ingt ada dulu amul gtau..masa tu g nek tren kn..ayu lak tak leh p kt fatin time tu sebab tak da sapa jga kdai..tdk dh jpa dh kita time tu..hehe

Unknown said...

nak satu :P

tupperware_merah said...

tuan tanah menipu! kata tak pandai buat kek. tu kek kemain cantikkkkk tuu... :)

are_lin@yu said...

Ruzzezanie ;haha cantik ka ruzz??ada lg cntik dr ni..yg ni ja ayu tau..hehe