Monday 10 September 2012

Jumpa Remy Ishak dan Apek ;-)

nampak tak keterujaan tajuk entry tu..hihi...
sebelum ni banyak kali dah jumpa..
tapi ni fisrt time jumpa Apek dekat 1 tempat yang sama aku jumpa Remy..hehe..
nampak tak kepoyoan kat situ?haha..
fisrt jumpa remy baru tau sebenarnya dia dah tua..kenpa dia tua?
jap gi aku cerita..yang Apek plak baru aku tau sebenar nya dia penakut..haha.
.siap menyorok lagi tu yang tak tahan ;-).
apa yang Apek takut sangat tu??jap gi aku cerita..hehe..
ok sekarang aku nak cerita pasal Remy Ishak dulu..
sebenarnya aku jumpa dia dekat.....

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
hehe dalam cita ni lah aku jumpa Remy
sebenarnya dah lama dah tengok cerita ni,baru sempat nak review
seperti yang dijangka kan..nak beli tiket ni last minute pun boleh ;-)
dekat situ kita dah dapat tau macam mana taste orang kitakan ;-)
cerita bab sejarah memang tak banyak yang minat

bagi aku cerita Edry KRU ni OK,not bad jugak
menceritakan seorang bayi yang dilahirkan pada 29 Febuari
dan yang unik umurnya bertambah setiap 4 tahun sekali.
kira lambat tua lah kan? ;-)

(ketika nak merdeka)

pastu cerita ni lebih kira macam 1 Malaysia jugaklah
semua bangsa ada.siap tunjuk zaman sebelum merdeka,
selepas merdeka sehingga tahun 2012..

(nilah lily)

so yang bertuahnya Budi(Remy) ni dia dapat hidup pada semua zaman tu ;-)
kisah ni jugak ada selitkan cinta antara 2 bangsa
dimana remy cintakan seorang gadis berbangsa cina ;-)

(budi ketika kecik)

banyak konflik yang timbul,sebab kedua ibu bapa Budi dibunuh Jepun
dia terpaksa tinggal di rumah kebakikan ketika itu,
Budi juga ada seorang kawan yang buta bernama Razak

Pertengahannya Lily lari dari rumah setelah cintanya tak direstui keluarga.
Budi pun berhijrah ke Penang untuk mencari Lily
dan akhirnya mereka bertemu tapi ketika itu
Lily dah sangat tua,uniknya Budi masih mencintai Lily

 (lily ketika tua,tapi budi maintain muda..hehe)

 Akhirnya,Lily meniggal kerana penyakit kanser.
budi pula meninggal kerana eksiden ketika berlari
nak melihat Lily..


Rumusan
bagi aku perjalannan cerita dalam cita ni terlalu cepat
tak sempat nak feeling.hehe
so aku bagi 3/5 bintang ;-)
((apek plak nanti aku cita aku jumpa kt na..hihi))


nak buat duit dengan mudah?klik <<--sini-->>
register pun dah dapat RM5 ;-)

Sapa nak bagi iphone free??klik <<sini>>

tawaran istimewa boleh kilk <<sini>>

24 comments:

Unknown said...

Na tgk jgk! Waaaaa.

Miss N™ said...

oo..petutlah kata remy tua..dalam citer rupanya...

terkezut bila baca tadi..hihih

Anonymous said...

x brpa minat RI ni hehehe

nazayiena said...

Boleh tahan juga cite nie.....ada juga yg x logiknya.

Si Matatajam said...

Tak layan lagi Cerita ni..kak M pernah jumpa Remy masa kenduri kawin Pak sedara akak sutradara Osman Ali.. Masa tu rambut tak berapa nak ada maybe baru lps tarah kot...

Cikrosecute said...

Dalam cerita ingat betul2 tadi kikiki

nursuriani said...

sonok laaaa org tuh huhuhuuh

Unknown said...

suspen je tajuknye..haha..terserlah kepoyosan itu ayu..hikhik

Pink Lavender said...

mati2 ingatkan jupe remy ishak btol2...hahahaha

nuyui a.k.a miss YUI said...

tak tgk pon..rasanya tak tgk..hihi.

Mrs Velentine said...

akak letak kat FB..mari tlg klik..hehe

Izwa Kamaruddin said...

besttt ek?

Nadia Elena said...

mcm best... ^_^

nur anis said...

teringin gak nak tengok cerita ni...tapi alaaa...ayu dah siap bagi tau ending..huhu

Everything's Everythings said...

Punyalah aku nk figure betul ke remy dah tua.. rupanya dalam filem ni, nmpk sgt belum tgk lagi
hahah

lelamaisara said...

dalam cerita rupenye...yek yek je ayu ni..hihiiii

nanieydotcom said...

wah.. mcm best je citer ni.. nk tgk!!! :)

Miss Syahbanu said...

hehehe suspen jer..best ek cite ni..nti nk tgklah..

boni kacak said...

ramai cakap filem ni best..hehe

Chic Na said...

ingatkan jumpa betul2 tadi. hikhik..

Liyana Anuar said...

laaa, sad ending ke??

Masha Meisters said...

huhu....best ke? hihi...tengok kat DVD je la...kh3

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

gempak jer ayu ni ingat jumpa bebetul hihihi

dya nasir said...

lew..dya ingtkan jumpa btl2..baru nk jeles.hahah