Friday, 7 September 2012

Awak bila lagi??



orang kita memang macam tu kan..
dulu masa habis belajar,orang akan tanya "bila nak kerja?"
pastu bila dah kerja orang akan tanya "bila nak kahwin?"
bila dah kahwin orang akan tanya pulak "bila nak ada anak?"

tapi semua dah tahu semua tu takdir kan
segala apa yang telah berlaku dan akan berlaku
hanya Dia yang Maha mengetahui..

kita manusia hanya mampu merancang
sesungguhnya Dia yang menentukannya..
hanya Dia yang tahu apa yang terbaik untuk kita ;-)

dulu masa orang tak sibuk tanya pasal kahwin,aku yang eksaited
tapi sekarang bila orang sibuk-sibuk tanya bila nak kenduri?
aku dah rasa relax ja,eksaited tu tak da dah..haha
maybe umur makin meningkat kot kan..hehe

rancang kena rancang jugak..kehidupan kan..
kalau aku cakap 3 tahun lagi
tapi Allah takdir kan lebih awal
tetap awal jugak kan..hehe


so,apa plak jawapan korang bagi yang still single..hehe
kalau Ayu,mak yang tolong jawabkan..
"muda lagi,baru ja kerja.." hehe
tu maknanya umur tak cukup lagi lah tu nak kahwin..hehe

28 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

insya Allah..cepat atau lambat Allah yang tentukan..

nanieybarnieylurviey said...

nani jawab nk smbung belajar. hehe.kononnye la... kadang rasa stress jgk.. tp apa boleh buat.. belum smpai masanye.. :)
masing2 ada bahagian masing2. cepat lambat.. semua da tertulis. yg pasti kite yg tak thu kerna itu semua rahsia Allah :)

nuyui a.k.a miss YUI said...

soalan takkan pernah hbs..hihi..

yui jwb gtu aje..huhu

Cik Nur said...

nur bila org tanya, nur selalu minta org doakan nur.... :)

Miss BaNu said...

mmg stress dgn soalan tuh..muda lgi ni ceewahhh...

Che Rosliza Che mat said...

aaa..betul tue ayu...sis pun sokong apa yg di tulis oleh ayu....

Arina Shamsul said...

bila dah ada anak pulak orang sibuk nak tanya bila nak tambah lagi..haihh..

rasanya dah takde soalan lain dah..hihihi

sabar ye dear,buat angin2 lalu je persoalan orang2 tu..hihi.

Deqla manjew said...

dah cukup umo la ayu nk kawen..haha..jgn lmbt2 sgt ye dear..tp betul la kan, Allah yg tentukan segalanya.. mulot org suka bertanya mende bukan2..padahal dah tau semua tu bkn keje kite..smuanya keje Allah..huhuhu

Haryati Faizal said...

takpe...pelan-pelan...capai dulu matlamat...

Tihara said...

insya Allah akan tiba masa indah tu nanti :)

Dezee said...

Bila orang tanya Dezee bila nak kahwin Dezee kata cuti sekolah nanti aja..tahunnya x tau lagi bila. XD

ShimaSalleh said...

Bila dah kawen... Bila nak ada anak? Lagi stress soalan tuh drpd bila nak kawen.... Hermmmm...

MAY said...

bese la tu..mulut org tak boleh tutup...

ade org ckp,klu org tny bile nk kawen,tny die blk, bile die nak masuk kubur??komfem terdiam terus...klu die tak tau bile nak masuk kubur,kite pun tak tau la bile jdoh smp kan..

Anis Nisa (SH) said...

Nisa ckp tunggulah kad jemputan smpai nanti..hehe..penat jugak org asyik tanya je.. >,<

N.Aima K said...

ajal jodoh kan d tangan tuhan..huhuhu sj je tau diorang ni suka tanya soalan cepu emas

boni kacak said...

saya pulak kalau orang tanya macam tu , saya jawab, " tunggu rozita che wan masuk minang saya"

hahaha.. diam terus semua.hehehe

Chic Na said...

serius rimas dgn soalan mcm ni. kalau cik na senyum je. mls nk jawab. hehe..

kaishin said...

kalo ada nnt sy sendiri bg kad jemputan..tu je jawapannya hehe

Chegu Anuar said...

Bila dah ada anak sorang.. tanya anak tu, "hang bila nak dapat adik..?" .. Hahaha.. bila dah anak dah besaq, tanya pulak bila nak bermenantu.. Huh!! Tak abis noooo..

Masha Meisters said...

fuhhh~ memg menyirap! serius rase nak terjun tilam pastu tido je biler ada yang tnye...huh! bosan...lagi2 adik masha dah kawin awal...huhu..kite ni? jodoh belum sampai lagi kan...lagipun bagi Masha nak capai dulu ape yang masha nak..dah kawin nanti dah bnyak tanggungjwb pd keluarga kan...ape pun..terpulang pd individu :)

Yana Libra said...

saya slalu jawab, cukup duit , kawinlah..hehe~ :P

Izara4eva™ said...

:)

Wanieys said...

org ni xkan berhenti bertanya hehe...sabor jer la kan

QasehnyaRania said...

singgah petang..
betul tu ayu..da jodoh tak kemana..

http://lobaksusue.blogspot.com/2012/09/oreo-cake.html

Sue PeLik said...

kwn2 semua dah kawen. awak bila lagi?? hehehe. mesti rasa nak cepuk jer saya neh kan ayu? huhuhu. nak wat mcm mana. nak cari yang terbaek tu amek masa sikit. huhuhu :P kan.kan

Cendol said...

ecececehhhhh ayu dah mula bab kawen2 ni..ehem2..ade pape ke???hahha

sal ya said...

memang macam tu pun kan? semua tu Allah tentukan. redha dan sabar je la menunggu.

nur anis said...

ayuu..mak kita sama la..hehe