Thursday, 6 September 2012

Hatiku tersentuh...

Alhamdulillah kita masih diberi kesempatan 
untuk bernafas di bulan syawal ni..
setelah selesai kerja tadi sempat aku membaca 1 blog
 yang bagi aku sangat sarat dengan ilmu..
 tapi kali ni hati aku tersentuh..

bagi aku penulis sangat pandai mengolah ayat 
membuatkan kita terus ingin membaca..
 kali ni hati aku benar-benar tersentuh..
Alhamdulillah penulis sekali lagi menyebarkan ilmu
 yang sangat berguna kepada pembaca nya...


Assalamualaikum. L nak story seket citer sedih pedih punya . L meleleh berapa kali dh ni. k hayati. jom.

Siapa yang paling kita cintai di atas muka bumi ni? Kita tidak boleh mencintai orang lain lebih daripada mencintai pada Rasulullah s.a.w. Siapa pun berhimpun dihadapan kita, tidak boleh kita atasi lebih dari rasulullah. Hatta ibu kita sekalipun, ayah kita, suami, isteri sekalipun, xboleh mengatasi Rasulullah s.a.w.


Gigi nabi patah, kaki nabi berdarah, pasal nak cakap Islam pada kita. Apabila kaki nabi berdarah, masuk darah tu dalam kasut yang baginda pakai, sehinggalah bila nabi lari, bunyi darah tu, 'clap2, clap2.clap' macam bunyi kita pijak air. Kenapa nabi dibuat sedemikian? kerana menyampaikan Islam. Siapa yang halau nabi? siapa yg nak bunuh nabi? Orang yang nabi dakwah. Orang-orang suruh budak2 muda, budak2 kecik pukul Muhammad, pukul muhammad, baling batu. Smpai Rasulullah duduk berundur, keletihan, sakit duduk berehat sebentar.  Menyandar dipokok, datang malaikat, "wahai rasulullah, allah utuskan padaku untuk tnya padamu, apa yang kamu nk buat pada penduduk2 thaif? kamu nak aku hempap mereka? kamu nak aku hantarkan pada mereka gempa bumi? puting beliung? hancurkan mereka. cakap sahaja Muhammad."....

untuk meneruskan pembacaan anda klik sini 
baca sampai habis tau... 

19 comments:

cikeyrah said...

memang tersentuh bila baca

nanieybarnieylurviey said...

entri yg sungguh pjg dan penuh pengisian.. tersentuh..

BERT said...

mmg sgt tersentuh.. Nabi kita kekasih Allah.. sellawat ke atas nabi.. moga kita dpt syafaatnya nanti

izan mama mia said...

nak g ctu jap..tq ayu

Harith Iskandar said...

sharing is caring... :)

Masz Sidek said...

sy nak g terjah... nak tahu kesinambungannye...

Si Matatajam said...

Menarik..nak p baca sambungan ni..

Wanieys said...

nk terjah nak bc kesinambungannya :)

dyabunga said...

nk pergi baca ni..

Nadia Elena said...

kesat air mata.. T_T

Masha Meisters said...

subhanallah...memg indah sygnye rasulullah pada kita umatnyer

Cik Nur said...

baru balik dari sana, mmg sebak..!
penuh pgajaran....

Chic Na said...

tersentuh. betapa sayang nya Nabi Muhammad kpd umatnya. TT

Yana Libra said...

baru pas baca..mmg sgt terkesan gak baca~

Everything's Everythings said...

Nabi Muhammad SAW memang seorang yg penyabar.. beliau menolak pertolongan yg ingin diberi oleh malaikat kepada sebilangan orang yg menganiyai beliau ^^

Bykanlah berselawatlah kepada Nabi jika kita sayangkan nabi ;D

Che Rosliza Che mat said...

tersentuh hati...Rasul memang sangat2 sayang umatnya...

wan nurul hezrina said...

entri yang penuh dengan penghayataan dan pengisian yang bagus!memang kita sebagai umatnya selalu lupa...astagfirullahalazim

Deqla manjew said...

xde keje nnti deqla terjah baca ya.. thanks utk info ni ayu! :)

kaishin said...

menarik..jap nak gi jenguk sana lak :)