Thursday, 20 September 2012

Jatuh dan Bangun


Sekali kita jatuh tak bermakna kita jatuh atau gagal untuk selamanya.
yang penting setiap jatuh dan bangun itu adalah pengalaman,
jika kita tidak pernah jatuh kita tak dapat merasa kesakitan itu,
jika kita pernah bangun kita tidak dapat merasa kemanisan itu.
apa pun semangat yang tinggi untuk terus bangun itu perlu ada
.jangan jatuh dan terus rebah...



Setiap dugaan ada hikmahnya ;-)


27 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

:)

Mrs Velentine said...

wah motivasi pagi lagi ek..hehehe..cubit2 cni

nur anis said...

saya senyum sini untuk ayu..:)

✉ ¥ana Fauzi ✉ said...

Sokong ayat nii :D

Momo said...

aku tak akan pernah putus asa..:)

Fiza Suhaimi said...

pengalaman mematangkan diri kita.. fiza suka entry ni.. motivasikan diri sendiri.. thanks ayu.. :')

Everything's Everythings said...

Nice motivation! ^^

Deqla manjew said...

adat dan lumprah kehidupan..jatuh bangun pasti kita lalui..semuanya pasti memberi pengalaman yg bermakna..kalo takde smua tu kosong la hidop ni kan..?kan? :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

betul setiap org ada jatuh bangunnya....setiap ujia ada hikmahnya..nice sharing ayu :-)

Dezee said...

Why do we fall? So we can learn to pick our self up.XD

Rara Nasiha said...

dugaan itu dari Allah dan dia nak duga kita macam mana. :)

nanieybarnieylurviey said...

setuju.. jatuh kite bangun.. the good is kite belajar cara nk atasi perasaan saat kite jatuh.

QA's ~ mamapapa said...

betul tukn..sentiasala bertabah dan teruskan kehidupan :)

QA's ~ mamapapa said...

jmput follow kmbali :)

dyabunga said...

setiap kali jatuh akan buatkan kita rasa lebih kuat..:)

Misz Mieza said...

Betul tu Ayu.. Jatuh bangun tu resam hidup.. Yang penting kita kena rajin usaha & tak cepat mudah putus asa.. ^__^

Miss BaNu said...

smile alwaysssss...

Arina Shamsul said...

Yup betul l tu dear..agree ! :)

Detective Fiqa said...

senyum dpt pahala. :D

hmm :) setiap dugaan pasti ada hikmahnyer

aryocahyalesmana said...

When we are fall.. remember its a time to proved that we are can do better than past time.. never give up...

mama aryan said...

betul tu..hidup pasti ada dugaan & pasti ada hikmah sebalik dugaan itu

Si Matatajam said...

Hargailah masa dan detik yg Allah kurniakan hari ni buat kta..

::CIK LYNN:: said...

bila kita jatuh tu la kita akan bljar something :)

Chic Na said...

setuju. fall six times, stand up seven. ;)

Nurul Husna Mohd Hassan said...

melalui kegagalan la kita jumpa kejayaan :)

Cik Aini said...

btul2..
sgt bersetuju..
pengalaman tu mematangkan kita =)

Cik Nur said...

betul tu ayu, kalau taj=kut jatuh baik jgn bangun.. tapi apa akan jadi kalau kita tak bangunkan...