Tuesday, 25 June 2013

Nikmat Syukur



Sebenarnya dugaan yang Allah bagi sangat kecil kalau nak di banding nikmat yang diberi kan..kita bernafas hari ni,sihat tubuh badan,cukup makan pakai,perasaan tenang dan aman.tak terkira nikmat Allah bagi.banyak sangat..

tapi bila di uji sedikit kita cepat melatah.merungut susah sangat nak terima segala bentuk ujian.itulah manusia kan..sesiapa pun sama saja perasaan tu kadang2 mesti timbul

yang penting kena muhasabah diri balik setiap yang terjadi pasti ada hikmah,pasti ada sebab.mungkin kena imbas balik apa yang telah kita buat.kalau baik hasilnya alhamdulillah..kalau yang tidak baik mungkin ada salah di mana2 yang kita terlepas pandang

yang penting syukur atas nikmatNya,terima qada' dan qadar inshallah mudah kita nak terima ujianNya..inshaallah diri ini pun kadang melatah jugak.huhu

21 comments:

Nurzakiah Hanum said...

amin

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said...

sama2 la kita :)

Cho Zila said...

Betoilerkan... kita yang selalu ngat mengeluh... payah nak terima seadanya... alahai .... moga akak juga bermuhasabah diri...

Rosmiza Ali said...

Betul sangat apa yang Ayu cakap tu.. Kita manusia ni memang senang nampak kesusahan yang Allah turunkan, tapi beribu nikmat yang diberikan tak pernah nampak.. Huhu..

nuyui a.k.a miss YUI said...

setuju dgn ayu..

Deq's Qienz said...

syukur alhamdulillah ats sgala nikmat y diberikan.

Deqla Manjew said...

alhamdulillah.. bersyukur atas kurniaan Allah dan rezeki yg Allah dah beri slama ni...

Kakzakie said...

Pada siapa lagi pergantungan kita kalau bukan pada Allah yg khaliq.

E'in said...

bile diberi ujian, akan rase down sgt2.. itu laa ein.. too bad huh?

Solehah Shamsuddin said...

Alhamdulillah ke atas semua nikmat yang Allah curahkan pada kita. Aamine.

Tihara said...

betul entry ni,
setiap detik kita kena muhasabah diri..
baik atau buruk sesuatu,
semuanya ujian dari Allah.

LYAfrina said...

diturunkan bala pd kt saat kt semua alpa pdnya.. apa2 pon kt hrs sntiasa bsyukur dgn nikmat dariNya

Amanina Mads said...

alhamdulillah..syukur dgn nikmat yg diberi selama ni

Cik Nur™ said...

setuju. bersyukur tu penting

Chegu Anuar said...

Betoi tu.. Semua perkara yang terjadi ada hikmahnya.. Kena muhasabah diri kita ni Yu.. Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah S.W.T & yang buruk itu dari kealpaan diri kita sendiri.. Wallahualam.. -)

♥ Miss Hearty ♥ said...

sebenarnya nikmat Allah tu banyak tak terkata tapi manusia je yang tak nampak :)

wan nurul hezrina abd halim said...

yea sis..kita perlu bersyukur.kalau dpt rezeki lebih jgn takbur.hendaklah kamu bersyukur sbb hanya Allah yang empunya nikmat dunia dan akhirat

nanieybarnieylurviey said...

Syukur Alhamdulillah. Betul apa ayu ckp tu.. Nikmat yg Allah bagi tu sgtlah besar jika dibandingkan ujian yg dberikan. Nikmat kesihatan. Sihat dpt bangun pergi kerja.. :) :)

Maaf lmbt sikit nani singgah sini..

dya bunga said...

alhamdulillah.syukur sgt2.. dya setuju apa yg ayu katatu..

9n0L4 said...

haah. sgt betul. nikmat terlalu byk Allah bagi pade kite. jgn sbb diuji skit kite lupe nikmat sume tu.

Chic Na said...

bersyukur masih diberi ujian olehNya..