Friday, 28 June 2013

Nikmat Kebahagiaan..




Bila melihat orang lain bahagia,murah rezeki,segala serba ada..berbahagialah untuk mereka..dan jika kita kurang dari mereka jangan di banding kan..setiap rezeki yang Allah tentukan untuk hambaNya berbeza-beza..yang penting usaha doa dan tawakkal.inshaallah pasti ada untuk kita

kadang kita manusia terlupa atas nikmat yang Allah kurniakan pada kita sampai tengok orang lain lebih dari kita pun kita rasa tak senang duduk..astafirullah al'azim..moga dijauhkan sifat itu dari kita umat yang lemah ini..

inshaallah apa yang dikurniakan untuk kita sebenarnya melimpah ruah,di mana ada saudara kita di Palestin,di Syria tak dapat merasainya..Syukur atas segala nikmat buat kita semua

tumpang bahagia bila melihat orang sekeliling kita bahagia,beroleh kesenangan dan segala nikmat yang ada..inshaallah Allah melihat,nikmatNya juga untuk kita ;-) bersangka baiklah kita padaNya

20 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

yui pon sama..tumpang bahagia..

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said...

InsyaAllah :)

Farah Waheda Wahid said...

bersyukurlah dengan apa yang kita perolehi sekarang kan? *_^

Deqla Manjew said...

deqla dah ada pengalaman kawan yg x senang tgk kita lebih dari dia.. tp biarlah cuma jadi lipatan kenangan.. realitinya mmg ada kan.. contohnya drama teduhan kasih tu.. tp yg tu melampau la pulak.. tp x mustahil berlaku ..huhu

bersyukur dgn apa yg kita ada..nk pupuk rasa beryukur ni mudah sebnrnya, jgn difikir org yg lebih dari kita, tp renungkan org yg lebih ssh drpd kita.. ;)

aizamia3 said...

apa yang dah lepas jadikan teladan untuk membina masa depan yang lebih teguh.. ;)
bersyukur dengan apa yang ada..

Kakzakie said...

Masih boleh berfikir, ada makan/pakai/tempat berlindung, dalam purse masih ada duit utk digunakan kita dah lebih bersyukur tu Ayu...

:: Mrs.Eady :: said...

suka e ntry nie..

E'in said...

kadang2 ade org yg xtahu nak bersyukur.. hasad dengki ade laa...

Arina Shamsul said...

jangan pandang harta orang yang diatas dari kita,sebaliknya lihatlah orang yang kekurangan dari kita..

itu akan membuatkan kita lebih bersyukur :)

Ema Johari said...

doakan yg lebih baik..tumpang bahagia sekali

Jue Derella said...

InsyaAllah...^^

Cik Nur™ said...

itu yg terbaikkan, kit rasa bahagia bersama2...bukan sifat dengki2 ni...

Mizz ErMa said...

ha ah..betul tu, kita patut bersyukur dgn apa yg kita ada sekarang..=)

Busyra Bt Takiyudin said...

brsyukur dngan apa yg ada. inshaAllah hidup diberkati..

Rosmiza Ali said...

Bersyukur apa adanya.. Alhamdulillah.. =)

Chegu Anuar said...

Oghang Melayu terutamanya memang tak boleh lari dr sifat hasad dengki hingga tahap membimbangkan.. Huhuhu.. Hehehe..

Deq's Qienz said...

besalah ayu..manusia nama pon..apapon kite ptut bsyukur gn apa y ada..rezeki allah dh letak msing2 kan.

Cik Aini said...

in shaa AAlah..moga kita semua sama2 bahagia kan :)

9n0L4 said...

bahagia ni sgt subjektif kan. mcm cantik jugak. ;)

Chic Na said...

inshaAllah.. jadikan pembakar semangat utk terus berjaya..