Monday, 24 June 2013

Kerana Jerebu....



Sejak semalam keadaan jerebu dekat bumi Serdang makin parah..hari Sabtu ok lagi..Ahad nak keluar pun tak boleh..maklumlah merempitkan lagi teruk lah kena nanti..hehe

Sesak nafas ja rasa kalau keluar,macam foging pun ada jugak..tapi langkah keselamatan kena lah ambil kan..time ni lah kena kurangkan makan kat luar di mana yang terdedah pada udara.kena pakai mask.

di sebabkan aktiviti manusia yang tak bertanggungjawab rakyat jadi mangsa.huhu..berkaitan isu tu harap selesailah kan.dari pandangan Islam pun ada berkaitan jerebu ni kan..harap kita ambil iktibar dan tidak putus2 berdoa..


harap kita tak pandang mudah isu jerebu ni..kesihatan tu penting.tak terasa pun macam di genting kerana seksanya nak bernafas dalam jerebu..hehe

langkah2 keselamatan kena ambil awal bagi tempat yang dah di serang..huhu
Ni depan rumah ayu.abaikan yang lain tu ya..hehe..buka pintu pun rasa sesak nafas.kena tutup sentiasa.huhu..ni dah pukul 2 ptg tak silap.tapikabus macam atas gunung..huhu



akhirnya gini lah jadinya..nak keluar kerja balik kerja ber 'mask' lah jawabnya..huhu..ada rupa dentist tak.hehe..waktu ni baru rasa syukur nya waktu nyaman dulu..moga Allah turunkan hujan,moga jerebu ni cepat pulih..Amin...

21 comments:

Jue Derella said...

Kat mlaka nie pn still x baik ag... tension!

Mizz ErMa said...

itu ler pasal..semoga Allah turunkan hujan..pagi2 n petang2 memang bermask ler jawabnya..hehehe

LelakiS said...

ala bukan selalu pun hirup jerebu...hehe

Yana Libra said...

moga hujan cepat turun kan ayu..skang ni selangor pulak teruk..

the malay male said...

mask sgt laris dijual skrg.... byk kedai yg dah abis..huhu

kyo_9 said...

teringat ada satu kata2 menarik oleh seorang ustaz..

"orang dok sibuk jerebu di luar, jerebu di hati tak nak pula peka" :p

aReLaN said...

gi mana-mana jangan lupa bawak mask. hehehe..saya pakai mask pon cam takde efek. tetap camni batuk. makin teruk dibuatnya. wuuuuuu

Cik Nur™ said...

sini pun dah jerebu...
rimaslahkan...

rasa terganggu

Ummi Iman said...

Amin. Sama2 jaga kesihatan

Nyue said...

mmg teruk jerebu skang ni..bju yg dijemur pon siap bau asap ag..

k.yu pon dtg keje pakai mask..huhu..nty trend bergambar dgn mask..ehehehehe

Rosmiza Ali said...

Teruk jugak kan jerebu kali ni..Sekarang jerebu dah mula menyerang Ipoh.. Hari ni bacaan IPU makin meningkat.. Semoga segalanya berlalu dengan selamat..

nuyui a.k.a miss YUI said...

yui kat tmpt keje mmg pakai ni..hihi..

skg pun dah tak sihat.

Deq's Qienz said...

rsau kan..skg mkn bkurangan tak?

Deqla Manjew said...

kenapa ayu x snap kat luar pagar tu..? baru la lg nmpk.. masa snap tu pakai la mask tu.. hihi.. deqla x pakai mask pun lagi.. dok cari asyik habis stok..!! haih...

LYAfrina said...

kat kemaman nI PON truk sgt..ipu 200++..

Amanina Mads said...

huhu..kt belah uatar pon dh jerebukan

♥ Miss Hearty ♥ said...

jerebu dah semakin berkurang..Alhamdulillah, kite tak sempat pakai pon mask tu..ihikksss

wan nurul hezrina abd halim said...

mek merah kata ek merah nampak semua jd doktor.hahahaha

nanieybarnieylurviey said...

Hehe.. Nani ada mask. Nasib shawls lebar. Jadi tutup guna shawls masa keluar smlm.. :)

9n0L4 said...

haah. kat kemaman teruk jugak. tapi still skolah. huhu.

Chic Na said...

sekarang dah ok.. Alhamdulillah.. nasib kt lab byk mask kan ayu.. hehe..