Thursday, 20 December 2012

Jangan bersangka buruk!



Setuju sangat dengan kata-kata ini..
sesungguhnya Dia tahu apa yang terbaik untuk hambaNya..
setiap apa yang terjadi pasti ada punyai sebab dan hikmahnya...
hanya Dia yang tahu...

apa yang bakal terjadi hari esok rahsiaNya..
kepahitan hari ni untuk kemanisan hari esok
sama-sama kita muhasabah diri ;-)




KataAyu:agak busy..kena merangkak bw..hehe

43 comments:

Mrs Velentine said...

nice qoute

permatabiru said...

nak tinggal jejak disini..lama xmelawat sini..

Ratu Hatiku said...

Betul tu...dan sebagai umatNya kita jgn sesekali merungut...

outbound malang said...


kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Kebaikan hati lebih penting dari kebijaksanaan, dan menyadari hal ini adalah awal dari kebijaksanaan tersebut.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ....

Nyue said...

adik...akk pon setuju....
sama kita munasabah diri :))

Deqla manjew said...

setuju.. sbb tu apapun yg Allah turunkan pd kita anggap smua tu ujianNya utk kita peroleh sesuatu yg lebih baik.. insyaAllah..always think positif kan..

:: Mrs.Eady :: said...

setuju!

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

betul tu kena bersangka baik kepada Allah S.W.T....

akak pun merangkak bw ni ayu hehe

Nurrul said...

Allah Maha Mengetahui apa yg terbaik untuk kita.. :")

Abil Fikri Ahmad said...

Dah setuju dengan kata2 tu kan..so lepas ni tak boleh mengeluh tau..kena sentiasa redha..ok?

Che Rosliza Che Mat said...

Betul tue...Selalulah Mengucap Syukur...Dengan pemberian Allah..

♥ Miss Hearty ♥ said...

betol tu dear :) Allah Maha Mengetahui setiap hal hamba-Nya ..

Cinta Misteri said...

Manusia adalah ciptaan terindah Allah. Tk mungkin Allah mmprsiakan kita. Jd, benar kata ayu. Brsangka baik lah pd Allah.

ieda said...

sama macam akk ..
sgt2 setuju
kita kena cintakan allah kerana allah sentiasa menyintai kita dalam sedar atau tidak .. kan ;)

Cik Nur said...

Nur pun setuju..
semuanya bersebabkan....
DIA maha mengetahui...

Cik Aini said...

betul2..
kdg2 kala kita ni cepat sangka bukan2,haish..
ingt Allah tu selalu ada tuk hamba2 yg sabar :)

BERT said...

gud reminder.. spya kita tak merungut dan bersedih hati

una imana said...

Betul2..apa yang berlaku dalam kehidupan adalah pembelajaran yang paling bermakna dalam hidup walaupun menyakitkan...jadi tal boleh bersangka buruk dengan Allah..siapa tahu akan ada yang terbaik menanti..^_^

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

betol tu...

yg penting...kita jgn merungut.. bersabar :)

izan mama mia said...

tersangatlah betolnyer ayu

Ema Blog said...

setuju

nor aishah said...

Salam..u've been tagged! =)

http://noraishahzaharom.blogspot.com/2012/12/tag-25-random-facts-about-me.html

Chic Na said...

teruskan berdoa & jangan mudah berputus asa kan ayu. hujung tahun mmg bz ke ayu. :)

Si Matatajam said...

Ujian Allah pada kita tu tandanya Dia sayangkan kita...

Haryati Faizal said...

betul tu ayu..apapun kita hanya bley merancang,berusaha,berdoa dan bertawakkal...

Karukord Jagau's said...

betul2...

Cheq Kaq said...

Yang baik itu dtang dari Allah, yang buruk itu datang dari kita sendiri...:)

Cho Zila said...

betoiler tu.. jadinya apapun hati kena suci...

boni kacak said...

saya pun sangat2 bersetuju dengan kata2 tu..

Nadia Elena said...

terima seadanya..hehe.. =)

hnahdy said...

banyakkan bersabar

Norzie hany said...

Betul tu....akak setuju.

9n0L4 said...

entry yana pulak suh jgn terlalu baik sangka. hehe.

Misz Mieza said...

Setuju2! Suka sangat dengan quote ni.. Thanks ayu sudi berkongsi.. =)

Dayana Bahar said...

Allah menyediakan yang terbaik untuk diri kita....

C'Jai said...

Kena bersangka baik pada Allah yang Maha Perancang..Dia sebaik-baik Perancang...

wan nurul hezrina said...

kena selalu yakin Allah itu maha pemurah..ada sebab kenapa dia makbul atau tak makbul..kita hanya perlu pejamkan mata n rasai kehadiran Allah dekat dengan diri kita..berdoalah sekerap dan seikhlasnya..insyaallah..

wan nurul hezrina said...

kena selalu yakin Allah itu maha pemurah..ada sebab kenapa dia makbul atau tak makbul..kita hanya perlu pejamkan mata n rasai kehadiran Allah dekat dengan diri kita..berdoalah sekerap dan seikhlasnya..insyaallah..

nanieybarnieylurviey said...

Ya betul... Kdg sakit je nk hadapi tp tetap kena hadap jgk :) ada hikmah kenapa smue ni kite kena lalui.. :)

ros_reeza said...

Betul tu Ayu.. setiap yang berlaku ada hikmahnya. Dan kiya harus bersabar menempuhinya. Jangan merungut dan jangan berputus asa.

::CIK LYNN:: said...

betul...mungkin skrg ni kita rasa pahit..tp 1 hari nti, insyaAllah kita akan rsa hkmah nya :)

Nurul Husna Mohd Hassan said...

Allah dah aturkan yang terbaik untuk kita :)

dya bunga said...

setuju sgt