Monday, 15 July 2013

Waqaf Pos PEYATIM/YAWATIM



Alhamdulillah 6 Ramadhan harini...moga segala kebaikan kita diterimaNya..Amin.. risalah tentang waqaf ini untuk Petubuhan Kebajikan Anak Yatim(PEYATIM)/Yayasan Waqaf Pendidikan Anak Yatim Atau Miskin Malaysia(YAWATIM)




Waqaf melalui pos,senang sekarang kita hanya isi borang di pejabat pos dan waqafnya RM30 atau kalau nak bagi lebih dengan gandaan RM30.

APA DIA WAQAF?
 
Menyerahkan harta yang dimiliki untuk kegunaan umum, dengan niat ibadat mendekatkan diri kepada Allah S.W.T. 


DALIL: - 

“Bandingan (pahala) orang yang membelanjakan harta mereka pada jalan Allah seperti sebiji benih yang tumbuh menerbitkan tujuh tangkai dan tiap-tiap tangkai itu pula terdapat seratus biji. Dan Allah akan melipat gandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakiNya dan Allah Maha Luas (kurniaNya) lagi Maha mengetahui”

Surah Al-Baqarah 2 : 216


Sabda Rasulullah S.A.W bersabda maksudnya:

“ Apabila mati anak Adam, terputuslah amalnya kecuali tiga perkara, sedekah jariah,

ilmu yang bermanfaat dan anak soleh yang mendoakannya”

(Riwayat Abu Hurairah
Inshaallah sempena Ramadhan yang mulia ini,amal baik yang kita buat lebih berlipatganda pahala.semoga kita sama2 membantu mereka yang lebih memerlukan tak kira apa jua bentuk.mungkin di bulan Ramadhan ini adalah permulaan dan moga ia berkekalan.Amin.

28 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

moga dipermudahkan..

Nurzakiah Hanum said...

moning

HP Yitno said...

Waqaf adalah amal jariyah yang nggak akan pernah putus.

Kakzakie said...

Macam-macam kaedah diperkenalkan. Tinggal nak tak nak aje..

kayyana said...

Insha Allah.. dengan bersedekah ke jalan yang benar Allah akan bukakkan pintu rezeki buat kite seluas luasnya... Masha Allah..

BERT said...

bgus ni.. thx sharing :)

lelamaisara said...

insyaallah semoga dipermudahkan...:)

9n0L4 said...

mmg bagus waqaf ni. takyah nnt bnde² ni sume. dgn famili pun boleh kite buat waqaf. :)

Masha Meisters said...

amin...moga dipermudahkan...insyallah...

lia said...

tq share... info baru utk lia...

Deqla Manjew said...

perkongsian yg bermanfaat ayu.. jom beramal sedekah.. sikit pun dah besar pahalanya tu kan.. in shaa Allah... ;)

Che Rosliza Che Mat said...

Info yang baik kina...

Che Rosliza Che Mat said...

Silaplah namalah pulak hihihi...sorry ayu...

cik didiey said...

mcm mana nak buat?? guna wang pos ke

Mimi Azirah said...

alhamdulillah moga dipemudahkan

Amanina Mads said...

nice sharing ayu :)

kinara kinatara said...

owh...nice sharing kak..:)

E'in said...

skrg dh makin mudah utk menderma...

unsecretostory said...

Alhamdulillah semoga post nie dapat manfaat bersama di bulan yg mulia ini. In sha ALLAH .

Cik Nur™ said...

perkongsian yg baik ayu... :)

Chic Na said...

InshaAllah semoga segala amalan kita diberkati..

boni kacak said...

betul tu.. sama2 kita membantu mereka yang memerlukan :)

boni kacak said...

testing testing

Cik Aini said...

moga di salurkan kepada yg memerlukan.jom bersama2 ;p

QasehnyaRania said...

semoga dipermudahkan

selamat berbuka

Yawatim said...

Salam ayu. Tq berkongsi kebaikan. Yawatim@gmail.com

Yawatim said...

Tq ayu. Call us klu ada apa apa yg boleh kami bantu.

Yawatim said...

Salam ayu. Tq berkongsi kebaikan. Yawatim@gmail.com