Tuesday, 23 July 2013

Hilang selera makan



Salam 14 Ramadhan..makan untuk hidup..bukan hidup untuk makan ya.hehe..alhamdulillah di bumi ini belum lagi kita kebuluran malah melimpah ruah nikmat yang diberi

tapi pernah tak kadang2 tu sampai dah tak tau nak makan apa?semua makan tak berkenan,saat ni rasa macam Allah tarik nikmat selera tu.huhu..sejak 2 menjak ni,tulah yang terjadi.sampai berbuka pun hanya makan yang ringan saja.

tetiba pelik eh kenapa pelik benar perangai selalu pantang jumpa makan.huhu..sebab terlalu fikir sampai mimpi pun bukan2.memang menakutkan.mungkin alpa atau terlupa nikmat yang diberi sampai berhari2 tak lalu nak makan.huhu

tapi tiba2 terfikir, maybe teringin nak makan masakan mama sangat ni.hehe

25 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

hihi mgkin juga tu =)

Kakzakie said...

Dah nak balik kan Ayu.. jumpa mama mesti selera terbuka.

Nurzakiah Hanum said...

sama la kita

E'in said...

ein penah hilang selera mkn 3 minggu... berat bdn turun mendadak... sentiase sakit... sentiasa pengsan and pitam... xnak dh jd mcm tu... :(

kadang2 kite hilang selera mkn mungkin disebabkan sesuatu perkara or benda...

shark said...

susah jugak tu kalu xdek selera..
besanyer org kalau xdek selera kene masinkn mulut tu..
rajin2 ler bli asam lpas nie :)

diana said...

akak pun sama..sampai tak tahu nak makan apa..bila suami tanya nak mee,geleng,nak nasik ayam,geleng lagi..last2 air jgak yang ditelen sampai keras perut..hehe

Fienazzuki said...

Alahai...siannya dia...

HeNRieTTa JoSe said...

btul tu rietta sendiri pown macam tu...kdg kdg xtaw nak makan apa...ibu di kmpung plak dah lamer xshat...tugasan memasak hanya pada anak anak yang ada...huhuhu...xsama walau ibu yang bagi resipi...tetap xsama...huhuhu...

Chic Na said...

sabar ye ayu.. weekend ni nak balik kampung da kan.. ;)

Deqla Manjew said...

wahh lps ni kurus la ayu..hihi.. yela kot..rindu masakan mama la tu.. masakan ibu yg terbaikk.. ;)

man said...

mak masak mmg sedap

Kesuma Angsana said...

KA pulak kalau bulan pose mmg kurang selera makan.. tunggu raya tgk aduhai mmg berselera betul hehehe

PCL said...

As-salam , salam singgah ramadhan.

lia said...

air tgn mak, goreng telor pon sedap ;)

BUNDA a.k.a KN said...

ciaaannnya dia...takper nanti jumpa mak ok lah tu..

Yumida Huda said...

yumida lak bln ramadhan ni semnagat nk mkn berkobar2
sampai senak perut
tp byk ke minum air..kehausan

Haryati Faizal said...

hati tak tenteram la tu... dok pikir benda lain tu yg makan pun ilang selera...

Cik Nur™ said...

samalah kita yu...
nur berbuka minum air n kueh je...balik terawih mmg xmkn dah la....duk bz bw lak..huhu

Rosmiza Ali said...

Rindu nak makan makanan air tangan mama ni.. Sian ayu.. Takpe, nanati balik raya makan puas2 ye.. =)

Faris Farina said...

since farina duduk Johor, berat badan turun mendadak jadi 30 lebih =_=" sampai sekarang susah sgt nak naik . macam tak ngam dgn makanan kat sini . keh3 . doc cakap stress :3

atiqa aris said...

mungkin rindu masakan mak atau mungkin jugak symptom orang kalau dilamun cinta ? eh. hehe

Masha Meisters said...

betul la...mungkin sebab sehari tak makan...tekak rase nak makan benda yang lain dari yang biasa....
wahhhh.....

Cik Aini said...

dah bleh mkn masakan mama kan..apapun mmg masakan mak lah yg terbaik..

9n0L4 said...

hikmahnye boleh la turun sikit berat bdn tu kalau tak lalu mkn kan. hehe.

9n0L4 said...

hikmahnye boleh la turun sikit berat bdn tu kalau tak lalu mkn kan. hehe.