Thursday, 4 October 2012

Inilah insan yang bernama Ayah,Abah,Walid,Papa..





Sangat setuju kenyataan ini..
tiba-tiba terasa sayu teringat Abah..
sayang Abah!!!!!

sudahkah bertanya khabar kedua-dua orang tua kita??
sedekahkan Al-Fatihah untuk kedua-dua orang kita setiap pagi
InsyaAllah rezeki sentiasa ada ubtuk kita ;-)



Kata Ayu:Buzy bonar,BW menyusul lambat sikit ya..huhu

37 comments:

Deq's Qienz said...

sedih la pulak..nice sharing ayu :)

Haryati Faizal said...

tibe2 teringat arwah abah yang sepanjang dia hidup tak pernah sekali pun dia marah kat anak2 dia tanpa sebab...syg abah!

BERT said...

akk pun dah tade ayah... Alfatihah :((

Mrs Velentine said...

setuju dgn ayu..mcm mn pun ayah kita dia tetap ayah kita smpi bila2

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

rindu kt arwah ayah :(

Lina md. munir said...

Satu pesanan bapak yang saya ingat sehingga saat ini adalah :-
' JADILAH INSAN YANG BERJIWA BESAR '
Itulah yang mendorong saya menempuh
dugaan selama ini.

nur anis said...

ayah adalah segalanya..:)

Kakzakie said...

Kakak panggil bapak dan buat masa ini masih tinggal lagi dgn kakak - senang hati sebab tinggal sama tak lama dia dah nak balik kg.

Nurul Husna Mohd Hassan said...

hargai mereka selagi mereka ada :)

Deqla manjew said...

sebak deqla baca... rindunye kat arwah ayah.... :(

Misz Mieza said...

Al-Fatihah buat mak & arwah ayah.. =)

Cik Nur said...

nur pun syg abah nur juga.. :)

ros_reeza said...

Sayang ayah.. Rinduu ayah :)

Tihara said...

insha Allah memang bagus cara ni..moga istiqamah :)

Chic Na said...

sedih. jgn lupa doakan mereka juga setiap kali solat. ;)

Norzie hany said...

Setuju sgt dgn n3 ni.Al Fatihah utk arwah ayahandaku.

Si Matatajam said...

Betoi tu, kak M setuju sangat..Ayah ni mmg tak pandai nak tunjuk yg dua syg kat kita..tapi sebenaqnya dia syg sgt2 kat anak dia..

~Cik Sweety~ said...

sweety lebih rapat dgn mak dti abah..tpi raya ari tu,abah yg dpt byk baju dri sweety..hehehehe

Ema Blog said...

tetiba teringat kat abah sama

Pokok Manggis Depan Rumah said...

terharu baca ni.. terima kasih akak..

ejulz said...

betul tu ayu..ayah laa yg paling mudah tersentuh hatinya.. tp dia x tunjuk depan kita..

Detective Fiqa said...

hmm :) baba df <3

::CIK LYNN:: said...

nice sharing ayu :) betol2...selalu gak terbaca pasal ni kt fb...

zOeY zAu YaH said...

sedih bila betapa sygnya saya kt mak bapak saya.tambah2 bapak saya.saya plg rpt dgn dia.mak bpk saya plg fhm dan jaga saya.x terbyg klu 1 hari nnti dia takdak..mcm mana la dgn saya ni hurm..cik are_lin@yu ni buat kite tacing dah huhu..

boni kacak said...

awak buat saya rasa nak menangis..... :(

izan mama mia said...

miss u insan paling ensem dihatiku...ayahda tercayang..

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

setuju.... ayah jarang tunjukkan kasih syg terang2..

lelamaisara said...

betul tu...alhamdulillah tak lupe sedekah alFatihah untuk mereka...

nanieybarnieylurviey said...

Al-Fatihah..
Papa sgt menurut kehendak anak2. Dlm rumah mama yg tegas. Papa cool je.

wan nurul hezrina said...

abah nurul masih ada ...tapi sedih juga sbb dia tengah sakit skang..skangnie doa jer yang nurul mampu..harap Allah lindungi dia

sedih nurul baca entri ayu..kita sek=dekahkan Al fatihah tuk mereka yea ayu

Cik Aini said...

ai cuma ada ayah je..bila baca entry Ayu trs rs sebak..rs sedih xtau mcm mn nk cakap..nk sgt bhagiakan dia di usianya yg sebegini..

dya bunga said...

dya sayang abah dya..

Yana Libra said...

sedih baca.. :(

9n0L4 said...

ye betul. normalnye ayah ni tak pndai nak tunjuk yg die syg anak nye sgt. ;)

Tihara said...

banyak pengorbanan ayah untuk anaknya...hanya doa je yang dapat kita hadiahkan buat mereka berdua..material tak setanding dengan itu semua...sedekahkan al fatihah utk mereka setiap hari walau hidup@ meninggal insha Allah :)

Fiza Suhaimi said...

mak fiza pernah cerita, dulu masa fiza kecik, abah fiza yang lebih amik berat pasal anak anak dia. fiza ingat lagi, masa tu fiza demam teruk sangat. alahai abah, sayang betul dekat anak dia. terus dia bawak fiza pegi hospital.

Abahlah yang sanggup bersusah payah redah hujan, panas untuk pergi mencari sesuap nasik untuk menampung kami semua. terasa sangat hiba dihati ni. Al-fatihah untuk abah dan mak. semoga kehidupan kita sekeluarga diberkati oleh Allah swt. Amin.

QasehnyaRania said...

betol tu..
hargailah mereka selagi ada
al-fatihah buat mereka yang tiada..