Friday, 5 October 2012

Dunia 1 Persinggahan



Dunia hanya 1 persinggahan...
di dunia juga tempat kita mengumpul 
seberapa banyak mungkin bekalan
untuk kita bawa ke alam yang kekal abadi
mengapa perlu kita perbanyakkan harta dunia
sedangkan nikmatnya hanya sementara
kita sendiri tahu di akhirat jua yang kekal selamanya..

tetap kita alpa dengan hal keduniaan
mencari nikmat untuk kita senang hari esok
tanpa kita fikir alam yang kekal selamanya

manusia mudah lupa,
ingat mengingati sesama kita
moga kita mendapat syurga Nya..
Amin..Amin..Amin..

sama-samalah kita doakan 
moga kita berjaya disini dan disana....





Kata Ayu:ditujukan khas untuk diri ini juga yang kadang2 alpa ;-(

30 comments:

Deqla manjew said...

mungkinkah kita akn berjumpa di sana kelak? kalo berjumpa pun kita takkan kenal satu sama lain kan...hurm..dunia cuma pinjaman!

Mrs Velentine said...

betul tue...wah cntik header baru

Kakzakie said...

Kalau mahu dibandingkan usia kita yg tak sampai sedetik berbanding di akhirat kelak rasa gerun...

C'Jai said...

betul ayu.. akhirat jg lah perkampungan kekal abadi..

zera eira said...

mungkin zera perlu muhasabah diri sendiri juga. :')

Ema Blog said...

AMIIN..INSYAALLAH

♥ Miss Hearty ♥ said...

insyaAllah..amin :)

Nurul Husna Mohd Hassan said...

masih banyak kekurangan amal dalam diri akak ni :'(

ros_reeza said...

ingatan buat Ros jugak ni :)

nanieybarnieylurviey said...

terima kasih mengingatkan :) :)

MAY said...

hidup saling ingat mengingatkan..

wan nurul hezrina said...

semoga kita tidak lupa dunia hanyalah pinjaman..semua atas dunia adalah pinjaman..muhasabah diri

Chic Na said...

semua benda atas dunia ni buat manusia lalai. tq mengingatkan ayu. :)

Lyaa Suriany said...

sbb tu kdg kdg perlu ada insan yg ingat kan blk
dunia satu prsinggahan

Cik Aini said...

nice sharing :)
sama2 kita muhasabah kan diri.moga kita sntiasa siap sedia..

salam jumaat ayu :)

Cik Nur said...

Amin..!
moga kita sentiasa dalam lindunganNYA...

psst..cantiknyer blog ayuu.. :)

dya bunga said...

peringatan buat dya..

p/s : xjdi bwk senapang..hihi

Yana Libra said...

peringatan untuk kita semua kan..

lelamaisara said...

duania hanya sementara ..yg kekal hanya disana..:)

kayyana said...

ye.. dunia hanya sementara.. itu dah pasti cme tak tau bile masa kite... hargai ape yg Allah telah takdirkan pd kite di dunia yg sementara ini..

BERT said...

tq atas ingatan ni ayu.. kdg2 alpa juga :))

Haryati Faizal said...

semoga kita akan sentiasa beringat akan saat kematian yg bakal tiba 1 ari nanti...

Nurul Iman said...

dgn memperbanyakkan mengingati mati akan memberi kita kesedaraan tentang nikmat dunia hanya semenntara

9n0L4 said...

tak namenye manusia kalau tak buat salah atau lupe. saling beringat kan. ;)

Tihara said...

akhir zaman ni kena fikir lebih ke akhirat sebenarnya tapi tetap kena seimbang kan..moga kita bahagia, berjaya di sini dan di sana insha Allah

Cinta Misteri said...

Selagi ada masa dan diberikan kesempatan, pandai2lah kita menggunakannya dgn baik. InsyaAllah :)

boni kacak said...

amin :)

Lina md. munir said...

Cool sharing. I love it.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

disini hanya sementara disana jg yg kekal abadi...tetiba rasa tkt cukupkah amalan selama ni

Fiza Suhaimi said...

fiza terasa diri ni kerdil sangat baca entry ayu dengan respon comment rakan rakan blogger yang lain. fiza selalu sangat alpa :') terima kasih ayu untuk peringatan ni.