Wednesday, 21 November 2012

Pray For Gaza!!!!


Tersentuh hatiku melihat bumi Palestine ketika ini..
sesungguhnya mereka amat memerlukan doa kita semua.
mereka saudara kita..

Yahudi laknatullah,moga terhapus kamu di muka bumi ini..
hanya doa yang mampu kita kita kirimkan.
ketika kita sedang lena dibuai mimpi 
mereka berjaga berlari dari letupan,
ketika kita menikmati hidangan..
mereka mencari ruang,
berperang mempertahankan tanah mereka.

Ya Allah tak sanggup aku melihat kekejaman 
yang berlaku keatas mereka..
selamatkanlah bumi Palestine ini
Selamatkanlah Masjidil Aqsa
Selamatkanlah saudara kami disana..


sayu hati melihat bumi palestine..ya Allah tempatkanlah mereka disyurgaMu...


Ya Allah,Kau berilah kekuatan dan kesabaran kepada saudara kami di Gaza..Kau l
ontarkanlah didalam dada saudara kami keberanian Saidina Umar Al-Khatab,kehebatan Khalid Al-Walid dan kemenangan Salahuddin Al-Ayubi...Kau lontarkan ketakutan didada musuh kami sehingga mereka berlari katakutan...


Amin Ya Allah...


Janji Allah itu pasti...





“Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat). Orang-umat Islam akan membunuh mereka beramai-ramai sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar membunuh orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok ‘Gharqad’, kerana ia adalah pokok Yahudi“.


Janji Nabi pastinya benar. Peristiwa ini akan berlaku bagi menamatkan siri pengkhianatan Yahudi terhadap Islam dan manusia secara keseluruhannya.#




Kata Ayu:busy ;-(

46 comments:

Mrs Velentine said...

Amin

Deqla manjew said...

turut bersedih dgn apa yg menimpa mereka..jom sama2 kita berdoa..moga Allah melindungi mereka di sana..amin..

BERT said...

antara tanda kiamat smakin dkt.. akn turunnya nabi isa nanti selmtkn umt islam sluruhnya.. doa dn trus brdoa..

Aleeya Atinza Saaid said...

sedihnya..israel mmg kejam, tak saba nak menanti kemenangan ISLAM ..mereka yang 'pergi' di sana sedang menuju ke SYURGA Allah..semoga Allah melindungi mereka yang masih lagi berjuang dan berjihad ke jalanNya..ameeen....

Nadia Elena said...

keep praying for them..

Nyue said...

sedey tgk kekejaman yg berlaku...

nanieybarnieylurviey said...

:(
Kite tolong apa yg mampu.. Berdoa kepada Allah..

kejammm.

nuyui a.k.a miss YUI said...

sama2 kt doakan...

AHMAD AFIQ said...

sokong yg text warna merah too

Jna marcello said...

;'( kejamm btul !!!
*semoga allah terun kan bala yg setimbal tuk mereka yg xde perikemanusian ni..

^^Ya Allah Lindungi laa mereka disana (Gaza)

dya bunga said...

dya pun tersentuh..erm..:(

Haryati Faizal said...

sama2 kita berdoa tuk mereka semua ye!
sedih...

Cik Nur said...

Ameen..!
jangan putus doa buat saudara kita di sana...

Syira said...

salam..

yea...harap semuanya akan berkakhir..memang sedih sangat ;)

nur anis said...

amin..sedih sangat tengok kan...

Chic Na said...

Ameen. semoga mereka diberi petunjuk.

wan nurul hezrina said...

mmg kejam!kesian orang2 palastin..kejam kejam kejam!!

Anum said...

amin

Busyra Bt Takiyudin said...

amin.. kita disini hanya mampu berdoa , doa senjata org Islam.. yahudi pasti kalah !

♥Nur Ayuni Khalib said...

Assalamualaikum, fr a blogger.Malaysian Muslims have already lost the war.We lost to McD, televisions, songs, games, KPops, and cigarettes.We are their sheeps, we are their goats.We are no one in their eyes.But Gaza, fuh.
That's a different story.They live by the al-Quran,they live the life of the Sahabah.Which is why they are fighting the real war right now.Which is why they running towards Syahid, and Jannah.It's our dream too.

Boikot barangan Israel itu bagus.Tembakkan doa bertubi-tubi itu jua bagus.Tapi kita ada sesuatu yang lebih besar yang perlu dibuat,iaitu beriman kepada ayat Allah,

"... Kobarkanlah semangat para Mukmin untuk berperang. Jika ada dua puluh orang yang sabar di antara kamu, niscaya mereka dapat mengalahkan dua ratus orang musuh. Dan jika ada seratus orang (yang sabar) di antara kamu, niscaya mereka dapat mengalahkan seribu orang kafir, karena orang-orang kafir itu adalah kaum yang tidak mengerti."

- Al-Anfal 8:65 -

nik ros said...

pray untuk gaza.moga Allah lindungi mereka

kita buat setakat yg termampu.

ieda said...

aminnn
sama2 kita doakan buat mereka dik huhuh sedihhhh

Fendy said...

Ya Allah...menangis tgk mayat2 bergelimpangan..kanak2 mati...sedih3

Anonymous said...

doakan untuk mereka semoga kesengsaraan mereka segera berakhir

Bui Junaidi said...

TAK SANGGUP RS NAK TENGOK GMBR2 PASAL GAZA..HUHU..TAPI DLM HATI TETAP BERDOA SEMOGA YAHUDI BANGSAT MENDAPAT PEMBALASAN SEWAJARNYA..

boni kacak said...

perkara ini pasti akan berlaku kerana ia janji Allah.. semoga kita dan umat-umat Islam yang lain akan dilindungi daripada godaan dajal..semoga kita dijauhkan daripada menjadi pengikut dajal..amin..

Nurrul said...

Ya Allah... selamatkanlah saudara maraku yang teraniaya.. :(

E'in said...

mmg sgt2 sedih... hanya doa yg mampu kite panjatkan...

syakirah izwanie said...

Mereka mati Syahid. Syurga tempat mereka. Praay for Gaza. Moga merek dilindungi Allah SWT. Aamiin :')

elyna mirsada said...

ok,sama2 lah berdoa utk rakyat gaza disana,turut sedih dgn kejadian yg menimpa mereka

LYAfrina said...

semoga Gaza dibawah indunganNya

Si Matatajam said...

Semoga Allah melindungi umat islam disana dan hapuskan Yahudi Laknatullah

Karukord Jagau's said...

sedey laaa :(

Solehah Shamsuddin said...

Amin2 ya Allah

Misz Mieza said...

Gaza dah menang! Alhamdulillah! Allahu Akbar3! ^__^

9n0L4 said...

moge Allah melindungi mereka sume.

cerita best said...

Asalamualaikum...sori le pakjoe lambat terjah maklum la tgh final exam kt kolej hahah....nie dh abis dh blh le terjah cm dlu blk hhahahaha

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

sedih tgk mereka...mampu doa dr jauh agar mereka semua dilindungi

Dayana Bahar said...

Alhamdulillah.. sudah ada perkhabaran gembira dari sana.. Moga mereka tidak ditindas lagi aamin

Cik Aini said...

amin!
moga Allah berikan mereka yg terbaik..

kinara kinatara said...

amin2 ya rabb.

Ain Dzaya said...

janji nabi tu ah pun berlaku ...keajaiban di gaza..:)

Nurul Husna Mohd Hassan said...

moga Allah melindungi mereka semua. amin...

Che Rosliza Che mat said...

Insya Allah...Akan ada mukjizat dari Allah...Allah takkan biarkan umatnya teraniaya...

Yana Libra said...

bila tiba saat umat ISlam menang , itu maknanya kiamat dah dekat kan? pernah baca tak pasal ni?

N.Aima K said...

:( al fatihah