Friday, 8 March 2013

Berkatkah rezekiku??

lama tunggu ustaz..hehe..

Salam Jumaat semua..hari ni sempat pergi ke majlis ilmu yang diceramahkan oelh Ustaz Don Daniyal..alhamdulillah memang ramai sangat yang pergi tadi moga ilmu yang di sampai kan bermanfaat buat semua.

apa yang dapat disimpulkan ceramah Ustaz Don lebih kepada cerita nabi-nabi yang sarat dengan mesej dan penuh pedoman untuk ktia semua..

eksaited nak tengok depan2 sebenarnya..hehe

pengisian tentang tajuk Berkatkah rezekiku? jika berkat rezeki kita tu pasti ianya akan bertambah bukan dari segi duit atau harta semata-mata..boleh jadi kesihatan,keluarga bahagia,hati yang tenang,anak2 yang berjaya..bermacam bentuk berkat tu..biarlah gaji kita sedikit janji mencukupi setiap bulan,dari gaji yang banyak tapi tak pernah cukup2..

masa tu muhasabah balik lah,mungkin ada yang tak kena dalam hidup kita.sama jugak jika hati tak tenang,fikir balik apa yang pernah kita lakukan mungkin ada salah silap yang kita terlepas pandang..apa pun berbalik pada hukum Allah SWT

satu yang Ustaz tekankan,buat apa yang nabi suruh,tinggal apa yang dilarang..dan boleh buat apa yang nabi sendiri tak pernah buat selagi tak lari dari hukum agama..

Berkat atau tidak rezeki kita hanya kita yang boelh menilainya sendiri kan?



KataAyu..salam jumaat semua..sory tak dapat terjah..kena masuk meeting pulak

31 comments:

Nurzakiah Hanum said...

amin

AyueJean AJ said...

Insyaallah....
Semoga rezeki kita semua diberkati Allah swt...

Aini Yunus said...

nice entry ayu..

Deqla manjew said...

hari tu pun ustaz don ada dtg mof..tp deqla x p pun..sbb byk keje nk setel..tp mmg ramai la yg p sbb kata depa nk tgk dpn2.. amboii.. patotnya dgn tujuan nk dgr ceramah.. ish.. ayu cam tu jugak ka? hahahhaa

lia said...

ermmm kena muhasabah diri ni...

Mrs Velentine said...

ustaz don tue...msti best

nik ros said...

wah.best nyer jumpa utz Don. uztaz muda yg bagus.

Kakzakie said...

Betullah Ayu keberkatan bukan dipandang dari duit aje banyak hal perlu didalami lagi...

Selamat hari wanita dik...

ejulz said...

amin.. semoga rezeki kita sntiasa berkat..

:: Mrs.Eady :: said...

nice..

Chic Na said...

InshaAllah berkat. bestnya dpt jumpa ustaz don live. ;)

Ratu Hatiku said...

Sernoknya dpt dgr ceramah Ustaz Don :D

BERT said...

teringin nak dgr ceramah dia secara live.. mminat sangat dengan ceramah beliau ni... slalu tgk tv je huhu

Ayumi Comot said...

Ustaz Don..Yumi suke dia..hihi...lama dah tak dengar ceramah2 dia:(

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

bestnya dpt dgr ustz don cramah:)

nanieybarnieylurviey said...

Thanks for sharing Ayu. Ckp pasal rezeki ni masing2 kena tgk sendiri n thu sejauh mana mereka keje :)

hana hadi said...

lama ka ceramah dia?

Cik Nur™ said...

,buat apa yang nabi suruh,tinggal apa yang dilarang....bila buat insyaAllah dapat pahalakan....walaupun skadar niat.. :)

BaNu Syah said...

wahh bestnyer dgr ceramah tmbh2 uztaz Don yg bgi ceramah hehe

Haryati Faizal said...

seronok jugak kan klu selalu dapat dengar camni...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

ayu on9 waktu kerja mcm kita ni camna.....rezeki tu berkat x?tetiba plak akak terfikir waktu kerja kita dok on9 hihihihi

Yumida Huda said...

nice sharing sis..thanks
buat peringatan diri ini

Ummi Iman said...

Semoga berkat rezeki kita. Insyaallah

nuyui a.k.a miss YUI said...

best ceramah ustaz don.

Si Matatajam said...

Mesti bestkan Ustaz Don ceramah...akak suka sangat tau..

:: Cik Viva :: said...

pehh..ustaz don =)

N.Aima K said...

wah bertuah dpt peluang mcm niii

QasehnyaRania said...

bestnya ayu.dapat pergi dengar ilmu macam ni :)

Cinta Misteri said...

memastikan rezeki yg diperolehi itu halal & berkat adalah tanggungjawab...tdk sekadar tanggungjawab memperolehi rezeki semata...

Cik Aini said...

in Shaa Allah..
yg baek sama2 kita amalkan..
best lah ekk jumpa ustaz Don..ensem x jumpa live?hehehe

Che Rosliza Che Mat said...

Insyaallah....
Semoga rezeki kita semua diberkati Allah swt...Akak suka Ustaz Don