Friday, 15 March 2013

Kenangan tak boleh DELETE!

Salam Jumaat semua.....

Kata-kata ni ayu ambil dari seorang ustaz masa study dekat UiTM dulu..memang kelakar Ustaz tu.tapi apa yang dia cakap ada betulnya.apa yang terjadi pada masa lampau kita sama ada pahit atau manis memang tak dapat delete dari kotak memori fikiran kita ni..

apa yang boleh kita buat yang buruk ambil jadikan pedoman.yang baik jadikan perangsang untuk kita terus jadi insan yang lebih baik.hidup untuk masa hadapan.masa yang lalu jadikan panduan.setiap apa yang berlaku adalah proses mematangkan diri kita. moga kita tidak terus hanyut dengan masa lalu.

cuba bangun dari mimpi untuk merealisasikan impian hidup kita.selagi kita bernyawa selagi itu kita berpeluang mengubah hidup kita.percaya apa yang di takdirkan untuk kita dan berusaha majukan diri untk tempuh hari yang mendatang.

jangan terus menangis dengan kenangan pahit,jangan terus tersenyum dengan kenangan manis.yang lebih penting adalah apa yang kita usahakan untuk masa depan.Kenangan tetap kenangan ta boleh delete atau dikembalikan ;)





KataAyu:busy day..;-)..esok kena handle treasurehunt dekat Putrajaya..maaf ya..ada kelapangan ayu terjah ok..hehe

36 comments:

Nurzakiah Hanum said...

setuju :)

Farah Waheda Wahid said...

kenangan memang x boleh di-delete...ia tetap akan tersemadi di tempatnya...tapi apa yang terjadi anggapkan sebagai satu pengalaman untuk mematangkan diri sendiri...betul tak?

Mrs Lurve said...

memg kalo boleh kenangan pahit tue kita nak delete...tp memg xboleh, yg boleh tiap yg pahit tue jadikan pengajaran..

AyueJean AJ said...

Kenangan memang tak boleh didelete..
Tapi gambar kenangan boleh bunag dan delete..
Hehehehhe..

hana hadi said...

a'a kan.. hana nak delte tapi xboleh.huhu

Haryati Faizal said...

betul tu kdg2 klu bley nak je delete kenangan pahit tu, tp tak bley kan?,
cam yg ayu kata tu la amik semua tu sbg pembakar semangat tuk hadapi masa depan..

Cinta Misteri said...

jgn sedih dgn kenangan sedih sbb suatu ari nnti kenangan sedih itu yg akn menjadi sesuatu yg manis dlm hidup kita.

Deqla manjew said...

nice entry dear.. betul tu..kenangan bersama ayu takkan dpt deqla delete..mmg xnk delete pun!! hihi....owhh mai putrajaya esok?? nape x mai harini?? hihihi

Kesuma Angsana said...

apapun yg terjadi.. hidup harus diteruskan sebaiknyer !

nik ros said...

mmg sure tak boleh delete apa yg berlaku.so kalau yg buruk kita jadikan pengajaran jea la kan

so harap tak di ulang lagi.mmg best kalau dapat delete.hehe

Solehah Shamsuddin said...

don't sad2 ye dear. salam jumaat :)

Mrs Velentine said...

betul tue kalau terlalu ingat enangan pahit takkan kemana..kalau terus dibuai kenangan manis pun susah juga

Yumida Huda said...

aah sokong ayu
pengalaman mematangkan kita

nuyui a.k.a miss YUI said...

tak boleh didelete tp boleh dijadikan iktibar =)

diana said...

betul la..yang pahit kita biarkan berlalu..terus kedepan dengan niat untuk lakukan yang terbaik..

Chic Na said...

betul tu dear. kenangan boleh dijadikan panduan di masa hadapan.

selamat bertreasure hunt ayu. ;)

Cik Nur™ said...

betullah kan...
pahit atau manis..mmg kita tak boleh deletekan..

Ummi Iman said...

Kenangan mendewasakan :)

Sally Yatiey said...

Apa yang penting adalah masa depan kita. Yang berlalu, biarkan berlalu. Kejarlah impian kita agar jadi kenyataan :)

LYAfrina said...

betul tu.. kenangan lalu adalah sbg penunjuk jln utk kita jd lebih baik di masa depan..

♥ Miss Hearty ♥ said...

betol betol =) kadang2 kenangan tu yang menjadikan kita seperti sekarang ^^

ejulz said...

betul tu... lbh2 lagi kenagnan bersama org yg tersayang.. smoga treasurehunt berjaya k.. :)

izan mama mia said...

ye kenangan tak blh delete hanya boleh dicipta,

nanieybarnieylurviey said...

Busynye Ayu ...
So true.. Kenangan x leh delete..

eCha said...

hai, bw.. jom join... http://belogsaye-echa.blogspot.com/2013/03/segmen-jom-pilih-hadiah.html

Cik Aini said...

betul2..
sepahit dan semanis mn pun ia tetap dh tggal kenangan dlm hidup kita kan..x dpt nk dikembalikan lg..

Amanina said...

Kalau lah kenangan sedih boleh delete

NOOR FATIN said...

ayu! lamanya xmai sini! haha ayu aktif blog lagi no! ekekekek

Rara Nasiha said...

Kenangan tu yang banyak mengajar kita sebenarnya. :)

HeNRieTTa JoSe said...

Rietta setuju...kenangan adalah kenangan, tidak kira baek ataw buruk, ia hanya diingati, sebagai pengajaran dan pedoman untk hr mndatang....

ieda immi said...

setuju sgt2 apa yg adik cakap ;)

Hans said...

yups
sebab tu lah pasal saya tak setuju orang cakap lupakan kenangan lalu
sebab memang tak boleh lupa
hahaha

wan nurul hezrina abd halim said...

kenangan hanya tinggal kenangan..betul kata kata tuh setuju sangat

QasehnyaRania said...

a`aa..betul tu

Si Matatajam said...

Yang buruk jadi sempadan yang baik buat pedoman..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

kalau boleh delete nk delete kenangan pahit tinggal kenangan manis jer