Thursday, 18 April 2013

UntukMu SAHABAT




Salam Khamis..Alhamdulillah Allah hidupkan kita lagi pagi ni...cuaca pun ok ja hari ni..tenang ;-)...moga kita diberkatiNya..Amin ;-)

Hidup ni terlalu indah untuk di nikmati..hidup bagaikan warna pelangi..pelbagai warna yang harus kita tempuh...Alhamdulillah dengan cara itu Allah beri kita kematangan,pengalaman,kekuatan dalam mencari erti sebenar hidup ini..

beringatlah dalam apa yang kita buat..kerana kita ada Pemerhati..walau apa pun yang berlaku fikirlah sejenak tujuan kita hidup di muka bumi ini..yang pasti tiada yang Abadi melainkan Dia..

Ingatlah dalam menjalani liku-liku hidup ini kita tidak keseorangan,keluarga,sahabat sentiasa di sisi kita..susah senang bersama..bila cinta seseorang pergi..ingatlah itu kerana Allah lebih menyayangi kita..Dia ingin mengajar kita erti kekuatan dengan menemukan kita dengan orang yang salah sebelum hadirnya JODOH kita..percaya pada takdirNya..ada kemanisan yang menanti disebalik kepahitan yang kita alami sekarang..kuatkan hatimu!

Apa pun yang kita alami redha..insyaAllah ketenangan pasti ada ;-)..sepahit mana pun keadaan itu..insyaAllah kepahitan itu pasti bertukar suatu hari nanti..bersabar dan terus bersabar..janji Allah itu pasti..;-)

menasihati orang lain sama seperti menasihati diri sendiri agar kita sentiasa beringat berpegang teguh pada tali Allah moga landasan kita tidak tergelincir ;-)


KataAyu: untukmu yang bernama sahabat ( AIN,FAIZ,IKA,GSF,SAHABAT BLOGGER) Salam Sayang ;-)


32 comments:

Cik Nur™ said...

bila ditimpa musibah, ubat paling majarab ada sabar dan redho...

terima kaseh kerana sudi mengingati ayu...

Cik Nur™ said...

nak cari Nur?boleh..no hal...
wassap n wechat je.. :)

Nurul Ain Zulkarnaind said...

have a nice day ye

Deqla Manjew said...

nasihat dan pesanan dari sahabat kpd sahabatnya.. thanks ayu.. nice sgt... ;)

♥ Miss Hearty ♥ said...

sesungguhnya perancangan Allah itu adalah yang terbaik :)

ros_reeza said...

lama tak singgah blog Ayu :)

Nisah Idham said...

(^_~)

terima kasih menjadi sebahagian dari sahabat akak...

Kesuma Angsana said...

tq saling ingat mengingatkan yer

Kakzakie said...

Itulah Allah jadikan kita bukan sendirian, dimana-mana pun ada manusia yg boleh dijadikan teman walau mungkin hanya seketika..

Ratu Hatiku said...

Tq Ayu.. :D

Cho Zila said...

sentiasa ingat mengingati. waktu kita sedih nanti adalah yang dapat mengingatkan kitakan...

Che Rosliza Che Mat said...

Salam sayang jugak untuk ayu...sentiasa ayu hihihi

izan mama mia said...

terima kasih ayu

Rosmiza Ali said...

Paling penting sentiasa perbetulkan niat dalam apa jua yang kita ingon lakukan.. Salam sahabat dari MM! ^_^

lelamaisara said...

salam sayang juga untuk Ayu..:)

Tihara said...

pesanan yang bagus :)

Haryati Faizal said...

ada hikmah disebalik semua ujian Allah... tabahkan hati dan sentiasa redha....

hana hadi said...

hana sahabat blogger :)

Si Matatajam said...

Sama2 la kita saling nasihat menasihati...

Chic Na said...

betul ayu. setiap yg berlaku pasti ada kemanisan dipenghujungnya. ;)

Izara4eva™ said...

semoga kita semua tabah mjalani liku2 kehidupan :)

BERT said...

tq atas nasihat yg berguna ni ayu :))

Mrs Velentine said...

sayang ayu juga

9n0L4 said...

like like like. ni yg kat insta tu kan. :)

nanieybarnieylurviey said...

=) thanks ayu

nik ros said...

bila dah buat yg terbaik.so kita redha dan tawakal jea. biar Allah yg tentukan.

moga semua di permudahkan

E'in said...

ayu putus cinta?

Cik Aini said...

salam syg kembali Ayu..syg gsf :)

BaNu Syah said...

sayang ayu jugak ^_^

Cinta Misteri said...

sahabat sejati selamanya...terhatu bila ayu menyenaraikn gsg sbg sshabat ayu, sbb bg CiM sahabat adalah lbh dr kawan & rakan.

ayu dh buat yg terbaik...the rest urusan Allah.

wan nurul hezrina abd halim said...

salam sayang kat ayu jugak=)

unsecretostory said...

Sahabat sejati xkan pernah tggalkan kita dalam keadaan susah ataupun senang . anda sangat betuah punya sahabat macamtue :)