Thursday, 21 February 2013

What Goes Around Comes Around


Inilah orang kata hukum KARMA..apa yang kita buat berpatah balik pada kita..kalau baik maka baiklah hasilnya kalau buruk maka buruk lah hasilnya.

Menolong orang dengan ikhlas tanpa mengharapkan balasan.Inshaallah suatu hari nanti bila kita pula susah pasti akan dipermudahkan..

Jangan terdetik perasaan yang tak senang dalam hati kita dalam membuat sesuatu.apa pun biarlah dengan keikhlasan dan juga bersungguh-sungguh..hasilnya juga pasti baik

ayu ada benda nak cerita tapi bukanlah untuk membangga diri atau apa.cuma nak tunjuk satu perkara yang baik untuk semua..ada satu masa tu kadang-kadang bila kita senang pasti Allah menguji kita.mungkin pada masa tu kita akan fikir masa aku senang ni lah aku nak tolong orang..nanti bila aku susah pasti ada yang menolong kembali.. kalau bukan orang yang kita tolong mungkin orang lain Allah akan hantar untuk menolong kita

Itulah yang terjadi pada ayu..kadang2 pertolongan Allah ni dalam bentuk yang kita tak sangka2 akan berlaku..mungkin saat kita menolong seseorang tu,bila dia berdoa untuk kita doa itu dimakbulkan ketika kita di timpa kesusahan.tiada siapa yang tahu kan..

bila terjadi macam tu baru lah ayu terfikir kembali..apa yang kita buat kita akan dapat balik..kalau baik maka baik lah kalau jahat maka buruklah padahnya..yang tak baik tu mintak di jauhkan dari kita semua..

apa pun sentiasa lah bersangka baik pada Nya..inshaallah moga hidup kita diberkati ;)..hidup pada landasanNya moga kita tidak tergelincir dari landasan itu..AMIN.

37 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

btu tu..insyaALLAH baik kt baik juga balasan kt terima.. kdg2 ALLAH nak uji..

Deqla manjew said...

setuju entri ni..deqla sendiri dah tgk pengalaman dari kwn deqla dulu.. perbuatan jahat dibls jahat.. sama lak tu... smuanya hukum karma..pasti akn berbalik pada kta..kat dunia pun dah dpt balasan apatah lg di akhirta kelak...

Mrs Velentine said...

betul kena selalu ingat hukum karma ni

lia said...

biler kena uji, mmg slalu sgt kena pk +ve yg mungkin pernah wat sesuatu yg xelok so menda 2 patah balik kat kita ;)

PILOT LOVER said...

betul tu.. sometimes hidup ini dibawah dan kdg2 di atas. bila di bawah we need others to help us kan.. so jgn ada istilah kedekut utk membantu... :)

Nurzakiah Hanum said...

betul bersangka baik

Cik Puan Rara said...

betul tu.

salam kenal =)

aReLaN said...

Sebab tu kita kena selalu buat baik n tolong selagi terdaya. hari ni hari mereka, mungkin esok lusa hari kita lak kan. heheh

fieda said...

kalau boleh ingin sentiasa berbuat baik..

Kesuma Angsana said...

yg penting buat apapun hati kena iklas kan !

diana said...

buat jahat di balas jahat,buat baik ,baik la balas nya..

Izara4eva™ said...

inilah hukum karma kan. jadi bila tjadi pape kt kita cuba pk apa yg kita pernah buat sblum ni kan :)

Ummi Iman said...

Betul tu Ayu. Biarlah ikhlas menolong. Insyaallah Allah akan bantu kita pula.

hana hadi said...

kena percaya pada hukum karma

Nyue said...

k.yu setuju dgn ayuu....karma ala cm dejavu je kan...

Cho Zila said...

teringat cerita CSI last week rasanya karma...
memang kita kena fikirkan gaktu...

Norizan J said...

Betul.. kata orang “Be nice to people on your way up, because you might meet them on your way down.”

izan mama mia said...

hukum karma..terinagt lagu rock kapak dedulu tuu..

yaa..semua yg terjadi atas apa yg telah apa kita buat..timba balik

Harith Iskandar said...

tingattt terus kat artis 2 ketul tu yg tunang seminggu jer pastu putus...hishhh

nanieybarnieylurviey said...

So trueeee dear :)

What goes around comes around.. :)

Aine Ainun said...

betul tu Ayu..=))

kdg2 pengalaman pahit atau manis sesuatu,
ada pengajarannya, n buat kita lebih matang=)

Yana Libra said...

betul tu..sentiasalah bersangka baik..~ :)

kadang2 saya sellau marah leonerz sbb walaupun dia xde duit sgt, tp dia asyik bg kawan2 dia pinjam atau sedekah kat org lalulalang tu..tp, bila tiba saat dia susah nampak ramai yg tolong dia..

nak jadi mcm dia jugak~ huhu

QasehnyaRania said...

betul tu u...

ada masa jom join segmen ni nak

http://lobaksusue.blogspot.com/2013/02/segmen-lagu-favourite-saya-by-leeyana.html

xila dot said...

kalo kita buatorg...allah bg cashh...nauzubillah..

Cik Nur said...

semuanya bergantung pada ikhlaskankan ayu...

Cik Nur said...

semuanya bergantung pada ikhlaskankan ayu...

Chic Na said...

tolong dengan ikhlas tanpa mengharapkan balasan. InshaAllah Dia akan tolong kita. bagus entri ni. :)

shameel Iskandar said...

Buat baik dibalas baik, itu hukum karma. Jika tidak dibalas di dunia, pasti dibalas di akhirat nnt.. Ambil iktibar dari kisah seorg pelacur yg menolong seekor anjing yg dahaga. akhirnya si pelacur itu diampunkan dosa2nya dan dimasukkan ke dlm syurga,

Botak said...

pendek kata, berbuat baiklah selalu.. :D

N.Aima K said...

betol3x

dya bunga said...

kena sentiasa bersangka baik dan ikhlas ketika buat kebaikan

9n0L4 said...

tak semestinye kite akan dpt balik bnde same yg kite wat, kdg bende lain yg kite dpt tapi yg lebih baik. ;)

Cheq Kaq said...

Betol tu ayu..kena sentiasa bersangaka baik dengan Allah..innshaaAllah..yg lain akan dipermudahkan

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

akak percaya dengan karma

Cik Aini said...

betul tu Ayu..
yg penting keikhlasan tu..sesungguhnya Allah maha mengetahui,dan yg pastinya yg baek akan di balas baek :)

nik ros said...

segala yg kita buat kena ikhlas . percaya pada qada dan qadar Allah.

Cinta Misteri said...

Amin.....

CiM selalu berdoa agar tdk didoakan yg tak baok oleh org lain utk kita kerana iti kalau boleh...seboleh2nya CiM akan berkelakuan baik pd semua org.

Allah maha melihat, kita pown ada rakib dan atid yg menjaga. kalau buruk perangai kita walau sikit jer, pasti akan dicatit buruknya. balasan yg akan menimpa terpulang pd Allah.

CiM percaya, kdgkala Allah memberikan yg terbaik utk kita juga merupakan ujian utk kita agar muhasabah diri dan melihat sekeliling pd org2 yg tak bernasib baik.

Rahmat Allah ada dimana2....jadi berbaik sangka sahaja itu lebih afdal