Tuesday, 26 February 2013

Dua pelajar UiTM maut kereta jatuh terusan



ANGGOTA polis memeriksa kereta yang meragut dua nyawa pelajar UiTM di Arau, Perlis semalam.


KANGAR – “Norhafiza ada beritahu jiran kononnya mahu pergi ke satu tempat jauh, namun tidak dinyatakan tempat itu.”
Demikian kata ibu
Norhafiza Zafarullah, 20, pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) Kampus Arau yang maut bersama seorang lagi rakannya manakala dua lagi cedera parah setelah kereta yang dinaiki terhumban ke dalam Terusan Arau di Kampung Belat Batu, Tambun Tulang di sini.


Ibu mangsa, Hariah Ismail, 43, berkata, ada sedikit perubahan terhadap anaknya itu terutama apabila Norhafiza menjadi pendiam ketika pulang ke rumah Jumaat lalu.
“Saya terima takdir ini (kematian Norhafiza) dan tabah untuk menghadapinya,” katanya ketika ditemui pemberita di Hospital Tuanku Fauziah (HTF) di sini.
Turut terbunuh dalam kemalangan pukul 7.50 pagi itu ialah pemandu kereta Proton Wira, Azmir Syazwan Suhaimi, 21, manakala dua rakan mereka iaitu Mohamad Faiq Roslan, 20, dan Norshazarwani Ainie Ahmad, 20, cedera parah.


inilah kisah kawan ayu yang berlaku 4 tahun lepas..memang mereka naiki kereta 2 lelaki dan 2 perempuan.tapi arwah fiza langsung tak kenal arwah met(syazwan).arwah hanya tumpang untuk pulan ke rumahnya dekat Penang.dan ditakdirkan mereka meninggal bersama dalam perjalanan pulang ke UiTM Perlis,2 lagi sahabatku selamat tapi seorang patah kedua belah kaki.alhamdulillah semangatnya kuat tak sampai setahun dah boleh berjalan.dan seorang lagi tak silap ayu patah tangan.yang sedihnya masa kejadian ni banyak dengar kisah2 yang tak sedap.ada jugak saluran akhbar yang tak betul.ramai mengatakan mereka ni pasangan kekasih.pastu pergi berseronoklah.macam2 lagi lah..yang mana sempat kami betul kan kami betulkan.apa yang terjadi hanya Allah sahaja yang tahu.moga roh mereka tenang disana..ALFATIHAH.. 

Minggu lepas banyak mendengar berita kematian saudara terdekat,tarikh yang sama dengan arwah met (22/2/13,JUMAAT) kakak pada abah meninggal.nasib sempat jumpa 2 minggu sebelum arwah meninggal..moga insan yang pergi dulu sebelum kita bersama orang2 yang beriman.AL-FATIHAH..


40 comments:

Nurzakiah Hanum said...

AL-FATIHAH

♥ Miss Hearty ♥ said...

semoga roh mereka tenang di sana ..

NinaAz said...

tak baiknyaa lahh mengata orang tanpa tahu hal yang sebenar... semoga mereka yang pergi tenang disana dan mendapat rahmat disisi yang maha ESA

Deqla Manjew said...

owhh.. berita nih ada deqla baca dulu.. ingt lagi..kwn ayu rupanya..tu la, suka2 hati depa canang citer bkn2 tanpa usul peksa.. main serkap jarang je kan...huh.. Al-fatihah buat mereka...

Kesuma Angsana said...

Al fatihah... doakan saja ye !

Nyue said...

mulut org ayu..kita xdapat nak tutup...terkejut k.yu bc kisah ni...sedey rs...

Fazi Isma said...

budak uitm arau rupanya, al fatihah buat mereka.

HeNRieTTa JoSe said...

sedeynye.....pernah beberapa kali hilang org tersayang....

psss...thanks ayu...

Monyet Rimau said...

al fatihah!


Tutorial Cara Hilangkan Navbar Di Blog Anda - ez Tutorials Blog
http://blog3dalam1.blogspot.com/2013/02/tutorial-cara-hilangkan-navbar-di-blog.html

Cinta Misteri said...

alfatehah utk semua....

rahsia Allah, hanya Dia shj ygbtahu. sbb tu kita jgn cpt sgt buat andaian yg bukan2 tentang sesuatu hal. slidik yg betul2 pown belum tentu kita akan dpt kesahihan cerita. percaya pd Allah, dia yg tentukan segalanya hidup dan mati kita....

sHaRiNa eLyaNa said...

takziah buat kluarga arwah..

Kakzakie said...

Innalillahi wainnailaihi roji'un. Moga keluarga mereka semua tabah dah redha.. Sedihnya kakak baca ini Ayu..

Solehah Shamsuddin said...

Innalillahhiwainnailahirajiun... :(

LuzKlaRita93 said...

Innalillahiwainnailaihirojiun...
hmm.. mmg,akQ.. org ska wat andaian sndri tnpa usul priksa.. xpala. yg pnting, kta sntiasa doakn smga roh arwah dicucuri rahmatNya.. amin..

Cho Zila said...

kesimpulan jangan bernai menghukum.. kalau tak tau biarkanlah.. jangan memandai.. fitnah adalah perkara yang tidak baik...

lelamaisara said...

alfatihah...
ermm tak baik la pk bukan2 kan....

ejulz said...

semoga semua mereka yang dah pergi ditempatkan bersama2 orang beriman..

nanakimie said...

ingatkan berita latest ni ayu....apapun semoga roh arwah dicucuri rahmat..amin...

nik ros said...

tak baiknya paper tu.bagi info yg salah. akan ada yg salah faham nnt

diana said...

sedihnya..kalau tak tahu cerita tak elok la tuduh2 macam tu..kan??lagipun kita ni digalak kan bercakap tentang yang baik2 je pada orang yang telah pergi..

Yumida Huda said...

al fatihah..
bial terdgr sahabat terdekat yg kemalangan..rasa gerun..bila melibatkan bab2 nyawa ni...
moga kita semua sentiasa selamat n memandu dgn berhati2

Nurul Najihah said...

Al - fatihah ~

AMiN !

nanieybarnieylurviey said...

Al-Fatihah...

Chic Na said...

selalu kalau ada kemalangan mesti ada je khabar angin yg tak baik kan. haihhh..

Al-Fatihah utk arwah.

Yana Libra said...

Al-fatihah..

Cik Nur said...

Allah maha mengetahui ayu...
Sama2 kita doakan buar arwah...

Haryati Faizal said...

ni kisah dia rupanya... apapun tabahkan hati ye...

Nurul Iman said...

semoga arwah ditempatkan dlm kalangan org beriman

nuyui a.k.a miss YUI said...

sbb itu takleh pcya sgt berita akhbar atau media..sbb org akan menilai jd lain.

Si Matatajam said...

Al Fatihah untuk arwah..Tak baik bila aib kan org yg dah tak Ada tu..

N.Aima K said...

takziah untuk keluarga mereka

dya bunga said...

alfatihah utk arwah fiza, arwah met dan arwah sedara ayu..

NaZiRaH @ Ezyra said...

dear masa tu saya kat poli arau, tak ingat la pernah dengar tak kejadian ni,huhu, sedihnya..

tq sbb sudi jenguk blog saya,
saya nak jemput join mini ga saya, jom..

http://nazirahnyerr.blogspot.com/2013/02/mini-ga-sempena-2nd-anniversary.html

Mrs Velentine said...

Al-fatihah buat arwah

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Alfatihah

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

innalillah..sedihnya bila mnusia suka buat andaian..tambah2 fitnah trhdap org yg dh mninggal..ksian dia..smoga ditemptkan bersama org beriman..amin

Cik Aini said...

innalillah..
tu la kan..kdg2 kita x tahu cita yg betul percaya bulat2 pada akhbar..

al-fatihah

QasehnyaRania said...

innalillah.semoga roh mereka semua ditempatkan dikalangan org yang beriman.amin

9n0L4 said...

al fatihah buat arwah.

asifadio said...

Arwah azmer adalah kawan sy.. dia mmg otw ke umah sewa sy time ni.. sy igt kami tegh tggu arwah..