Thursday, 3 January 2013

Sayangnya Dia pada kita



Setuju sangat....dugaan yang datang sebenarnya untuk menguatkan kita
menguji keimanan kita,kerana Allah sayangkan kita
mengingatkan kita yang lupa padaNya..

Sesungguhnya Dia tidak akan menguji diluar kemampuan hambaNya
Dia yang memberi ujian,Dia juga yang akan membantu
betapa Allah sayang kita....

bersabar dan tempuh dugaan dengan tenang...
redha dengan apa yang jadi..
Inshaallah kemanisan akan muncul dalam hidup kita ;-)




KataAyu:Kerja banyak.huhu

44 comments:

Nyue said...

betul ayuu...setuju dgn kata2 tu... setiap yg mudah ad masalahnya, setiap yg susah ad penyelesaian nya

nik ros said...

setuju sgt. sebab tu apa2 yg terjadi kta kena percaya pada Allah. maybe ada hikmah semuanya :)

Mrs Velentine said...

INsyallah kemainsan itu akan kita kecapi

BERT said...

bersangka baik dengan Allah itu wajib :)

CikZaniff said...

setuju dgn kata-kata ayu tu.:)

Anis Nisa said...

tanda Allah sayang kita, Dia datangkan ujian..:))

Deqla manjew said...

sgt SETUJU.. selalu deqla pohon dariNya pertolongan.. Dialah tmpt mengadu yg terbaik! :)

Nurul Husna Mohd Hassan said...

Allah bagi kita ujian ikut kemampuan kita.. :)

Haryati Faizal said...

betul tu yg penting jan putus asa untuk terus memohon pertolongan dariNya...

wan nurul hezrina said...

sebenarnya dengan dugaan tulah mematangkan kita n membuat kita lebih dekat dengan ALlah=)

Mimie said...

setuju sgt3

Chic Na said...

betul. Dia menguji kerana sayangkan hamba2Nya.

lia said...

InsyaAllah...

Harith Iskandar said...

mmm setuju sangat2 .hanya yg pernah tempuhi dugaan sj yg faham apa itu dugaan & erti ksabaran.yg pasti Allah tetap sayangi hambanya :)

ieda said...

akak pun setuju huhuh

Warna Warni Kehidupan said...

betul sesangat..

Ema Blog said...

betul tu..

fieda said...

Allah itu maha Adil.

izan mama mia said...

mg kita tak lupa turut menyayangiNya

::CIK LYNN:: said...

betul tu...tapi kita ni kadang2 xsabar sangat...cepat putus asa...

Cik Aini said...

exactly...
sesungguhnya hanya Dia yg tahu apa yg terbaek tuk hambanya..

Cik Nur said...

sentiasa bersabar ayu..
setiap apa yg terjadi, pasti ada hikmahNYA...

Si Matatajam said...

Sayang la Allah sebab Allah lagi sayangkan kita

dya bunga said...

btl tu..ujian drpd allah juga lah kita blh berubah jdi matang dan jdi tabah..:D

Aleeya Atinza Saaid said...

InshaAllah semoga Allah berikan kita kekuatan..yang penting..bila kita sentiasa ingat Dia..di saat kita perlukan pertolongan Dia..Dia akan tolong kita...=)

boni kacak said...

betul tu..saya setuju sangat2.... memang selalu terjadi macam tu.. itu tandanya Dia kasihkan hambaNya :)

Saya Disini said...

betul2

wan nurul hezrina abd halim said...

datang pagi jumaat..jenguk tuan umah yang sweet=)

Solehah Shamsuddin said...

setuju dgn pe ayu gtau.

nanieybarnieylurviey said...

tak cepat tak lambat.. Tapi tepat sbb Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik utk hambaNya :)

sHaRiNa eLyaNa said...

btul !! 100%

Kesuma Angsana said...

betul3

MAZLIZA ABD RAZAK said...

setuju (",)

Deq's Qienz said...

sgtlah betul.

Ain Dzaya said...

sebab Allah tahu apa yang terbaik untuk kita :)

Ain Dzaya said...

sebab Allah tahu apa yang terbaik untuk kita :)

jaakechik said...

setuju sgt2....!

kinara kinatara said...

setia dugaan pasti ada hikmahnya kan/..:)

Natasha said...

masalanya, bile kite seronok, x ingat.. bile kite susah bru nk ingat.. nauzubillah.. =(

9n0L4 said...

Allah beri ape yg kite perlu tapi kite tak tahu. :)

Yana Libra said...

setuju! hanya ALLAH SWT tahu yg terbaik untuk hamba-Nya ni~ :)

Misz Mieza said...

Kasih sayang hakiki hanyalah padaNYA.. =)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

setuju tu...DIA menguji kita tanda DIA sayangkan kita

Dayana Bahar said...

1000 like....

like your words...