Monday, 14 January 2013

Erti hidup..

Salam 14/1/2013 @ 2 Rabiulawal 1434 semua

Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, 
agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira& berketawa, 
adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata,
 kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, 
tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...
sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...
sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...
sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...

10 hari lagi Maulud Nabi...





KataAyu:bw hari Jumaat lepas kena ganti hari ni..pening2 lalat diet tak menjadi.haha

45 comments:

cikeyrah said...

betul tue . . eh, nga diet ker?? kan dah selim plus cantik lagi :))

cikeyrah said...

betul tue . . eh, nga diet ker?? kan dah selim plus cantik lagi :))

ejulz said...

nak diet joging la hari2.. hehe.. TIADA ALASAN UNTUK TIDAK BERSENAM! hehehehe :P

Nyue said...

best kata2 yg ayu sampaikan tu...
ada tika, kita ketawa dan menangis utk kita kenal erti hidup :)

:: Mrs.Eady :: said...

:)

Anis Nisa said...

Air mata tu jugak kadang-kadang boleh jadi kekuatan..setiap derita,setiap kekecewaan InshaAllah pasti ada yg terbaik selepasnya iaitu hikmah.. :))

Deqla manjew said...

harini jadi jiwang blues pulak eh.. hihihi... =)

Ummi Iman said...

Nice

Mrs Velentine said...

ya..x lama lagi maulud nabi..MV kena ikut perarakan..

nuyui a.k.a miss YUI said...

btol tu.. setuju..

Kesuma Angsana said...

betul tu ayu !

Cik Nur said...

pengalaman mengajar kita erti hidup.... :)

psst..nape diet xmenjadi..?hihihi

Warna Warni Kehidupan said...

menangis itu perlu untuk meredakan kepedihan di hati tapi lepas tu jangan pula lupa untuk tersenyum kembali..

NANG NOR AZIMAH LONG NADZRI said...

menangis tak membuktikan kita lemah :)

nea lopah said...

Salam..betul tu ayu, saat kita bersedih baru kita menghargai betapa berharga nya Bahagia itu.
Jemput singgah blog akak
nabihahsejutarasa.blogspot.com

Ratu Hatiku said...

Betul tu setuju sgt

Haryati Faizal said...

setuju ngan ayu... itulah namanya rencah kehidupan...

alin said...

moga terus kuat dan tabah menjadi khalifah-NYA..

"kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari"- nice quotes

wish u all the best

deq's qienz said...

ayu blik ke maulidur rasul nih??

Aleeya Atinza Saaid said...

nak copy letak kat fb bley?hehe

the malay male said...

sesekali takpe, jangan selalu... Nnt stress

Cheq Kaq said...

Menangis tu sngat perlu sebab kalo tak rase cm ade jer terbuku di hati ni..isk isk iskk..nangis jap

Nizam Ijam said...

bersabar la k :)

saya dah update...
hope dapat tolong walaupun agak susah.... :(

QasehnyaRania said...

as-salam..betul tu u :D

Misz Mieza said...

Betul sangat kata2 ayu tu.. =)

Cik Aini said...

betul2
setuju sgt..
kdg2 kan air mata tu yg jd kekuatan tuk kita bgn mengecap hari bahagia akn datang kan Ayu kan..
moga Ayu bahagia selalu :)

diet x jadi eh...kahkahkahkah gelak jahat sat..

♥ Miss Hearty ♥ said...

yupp..betol tu dear :) jenguk sini setelah lama mendiamkan diri ^^

Bui Junaidi said...

SEMUA ITU SEBAGAI PROSES MEMATANGKAN KITA SEBAGAI MANUSIA

jaakechik said...

bila nangis, nangis lah puas2... itu sgt2 dpt tenangkan hato...bagi jaa laa...hihi..

BERT said...

lumrah kehidupan... bila yang pahit akan manis akhirnya

محمد رازيق said...

warna marni kehidupan yang mengajar diri mengenali diri.

nanieybarnieylurviey said...

So trueeee... Kalau x xde nikmatlah hidup :)

P/s : share sikit kenapa diet xjdi :) ngeee

boni kacak said...

hmm.. macam mana pula untuk yang susah menangis??acano tu??hahaaha

aReLaN said...

this is life. hehehe...10 hari lagi gak my birthday.

N.Aima K said...

thnk u jadi reminder

Nisah Idham said...

sesekali kite perlu berpijak pada bumi yang nyata, agar lebih mengenali diri sendiri.. hehe.. nice sharing..

Cinta Misteri said...

Salam maulidulrasul ayu...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

maulud nabi cuti lg tu yg best kihkihkih

lelamaisara said...

betui tu ayu....kalu mengis tu memang jadi makanan akak..ketawa pon same..hehehehe

ros_reeza said...

La ayu diet ke?. Jangan memudaratkan kesihatan k.

Yana Libra said...

nak diet ke ayu? mari beli felinna inchloss ngan saya..hehe~ :p

wan nurul hezrina abd halim said...

akk kalau diet mandang jer tak jadi.sudahnyer tak berdiet..huhu

9n0L4 said...

ehhhhhhhh. apesal tajuk entri mcm tajuk lagu je. entry semangat yang hilang pun mcm tajuk lagu jugak. huuuu.

Si Matatajam said...

Akak ni diet tapi tak turun2 gak..

Chic Na said...

menangis untuk mencari kekuatan sebenarnya. kan ayu.. ;)