Tuesday, 3 September 2013

harga minyak naik ke naik minyak??






Salam Selasa semua..dah 28 syawal hari ni cepat kan masa berlalu?;-(..

Hari ni kita terima harga minyak baru.hehe..memang kecoh semalam pasal minyak naik 20 sen kan..yola berliter2 pakai dah berapa kan.hehe

lepas ni mungkin yang lain akan naik jugak kan.itu yang nak terasa sikit.so budget bulanan lepas ni mungkin meningkat sikit.lepas ni lebih2 berapa sen pun masuk tabung eh.hehe..tapi yang tak menahan sekarang sifat sabar tu dah kurang dalam diri kita kan.yola sabar pun ada had nya.iyo dakk?hehe..ntahlah tak tau nak cakap camna dah kan.tepu dada tanya diri sendiri.

apa pun sepanjang syawal ni memang sibuk sikit.sibuk pergi sana sini.open house sana sini.kerja tambah sana sini.haha..sampai berblog pun tak sempat ni.ampunkan tuan blog ya.hehe

nak tak nak kena terima hakikat harga minyak naik 20sen kan?pasni kita pakat2 naik public transport kurang minyak kurang jammed.hehe

42 comments:

Nurzakiah Hanum said...

redha je

LYAfrina said...

tu la ayu.. sah2 harga makanan pon naik jugak..semuanya akn naik la... ermmmm.. apa kan daya..

Deqla Manjew said...

bkn naik minyak .. naik hantu la minyak naik..hahahaha..sabo je lah..

Tihara said...

kadang2 rasa ralat, tapi dah terlambat..telah tersurat

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

nak xnak minyak kena isi juga kan hihihi

izan mama mia said...

kalau minyak naik..sure semua brg naik..tu yg risau

izan mama mia said...

kalau minyak naik..sure semua brg naik..tu yg risau

izan mama mia said...

kalau minyak naik..sure semua brg naik..tu yg risau

Harith Iskandar said...

sy xkisah harga mnyak naik ke tak sbb itu normal sbb bukan kite yg kawal pasaran mnyak.lain lah kalau kita yg kawal.lg pun opis sy dkt saje so xterasa pun naik ke tidak...jln kaki je pun g opis...ehehe

lelamaisara said...

terpakse la terima hakikat kan...

nuyui a.k.a miss YUI said...

jom jln kaki..kih2.

Rosmiza Ali said...

Bagusla pun harga minyak naik.. Biar rakyat Malaysia ni tau berdikari sikit.. Sampai bila nak harapkan subsidi kan? Hehe..
WE ARE HIRING!^_~

diana said...

nak buat cemana..kena la terima walaupun tak suka..:(

hatiku berwarna warni said...

pblic transport lak jauh dari umah sy..terpaksa la adjust bajet shopping ke minyak..

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said...

Tau tak apa...kurang minyak,kurang sesak jalan...

E'in said...

gaji still xnaik.. :( taraf hidup makin tinggi... sedih!

Noor said...

saya ade penyelesaiannye..!hhehh

Faariis said...

20sen kot. kalau 0.2 sen xpe gak. haha. mkn duit tol.

Chic Na said...

kena pandai2 berbelanja la kan.. mula2 je bising.. lepas seminggu senyap la.. heheh..

Cik Aini said...

lps ni balik perlis naik basikal lah Ayu..hahahaha

Solehah Shamsuddin said...

Harga nasi lemak kt tmpt solehah belajar dah naik 20 sen. sabar sajelah.selama ni, rm2.80 sekarang dah rm3. mahal kot.

nik ros said...

pasni kita tunggu apa lagi brg yg nak naik..huhu

BERT said...

minyak naik barang musti ada naik jugaa... sume benda akan jadi mahal la nanti huhu sabojela kerajaan makin hancusssss skang ni

Kesuma Angsana said...

kita naik minyak bila harga minyak naik hehehe

Cinta Misteri said...

harga minyak dah naik, nak buat mcm mana....

hye Ayu, lama tak ketemu.

Cik Nur™ said...

bila minyak naik..semua barang akan naikkan....

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Barang naik..huhu.
Bila la pula nak turun kan..

Masha Meisters said...

ape lagi naik minyak ar kan....hahahaha...ape boleh buat...berserah jolah hek

HeNRieTTa JoSe said...

itu la...myk naik xpe lagi...sebab tangki motor rietta xde effect ssangat dengan kenaikkan tu...tpi barangan lain yang siap siap naek harga tnpa arahan tu yang xtahan tu..

Aine Ainun said...

yela...
akak x rasa sangt sebab x keja...
bukan minyak ja naik, orngpun naik angin kan...heheee..
naktak nakkena terima...=)

nanieybarnieylurviey said...

Ramai yg masih panas ngn minyak ni. Memang ramai yg naik minyak.

pha is said...

nk kritik lebih, nnti kna cop pro pembangkang.. heheh

Solehah Shamsuddin said...

solehah tau harga minyak naik pn ble tgk fb kwn2. sbb solehah xtgk tv.hehe

Amanina Mads said...

harga naik pun apa boleh buat..hehe
jgn naik minyak sudah. mengamuk sbb minyak mahal

Jue Derella said...

Disebabkn minyak naik 20 sen, teh tarik pn naik jgk 20 sen... sedih2...

ejulz said...

nak jual minyak la lps ni.. hehehe

E'in said...

mcm dh komen je entry nie... kan? haha

Pykaa Pdott said...

Lpas nie pkat2 naik bsikat je la jwbnye . Haha

Cik Nur™ said...

Rasanya mcm lama tak nampak ayu...
dekat wechat xnmpk..dekat blog pun xnampak..

ayu sihat..??

rabiatul adawiyah said...

sabau jalah dengan harga minya yang naik tu..

Mimi Azirah said...

Minyak naik kompom semua pun naik

Cendol said...

minyak naik,org pun naik minyak..barang2 pun naik la harganya.
ada org tak kesah pun minyak naik sebab dia tak rasa susahnya org yg susah..minyak naik wont effect the poor??ehhh.. think about it.buka mata,buka minda,istighfar..hehe