Thursday, 12 September 2013

Jadi Pengapit Pengantin Lambat Kahwin??



Salam semua...

Arghh cepatnya masa berlalu dah hari Kahmis dah hari ni.minggu2 berlalu tak sedar pun dah 1/3 bulan 9 dah habis..

ok berbalik pada topik,ini lebih pada mitos ayu rasa..kalau jadi pengapit lambat kahwin?wahh betul ke gitu?kalau betul mesti ramai tak nak jadi pengapit kan?hehe

bila ramai yang bercakap gitu mesti rasa takut kan.padahal jodoh tu bukan urusan kita.lebih kurang macam mitos orang dulu2 lah 'jangan menyanyi di dapur,nanti dapat lelaki tua'..ada yang jadi tak?hehe..

apa pun lambat atau cepat jodoh tu bukan urusan kita.kita hanya merancang kan? cuma bermain dengan mitos kita jadi takut.itu ja kot.hehe.sebab ramai yang suka cakap2 kan.hihi

pendapat korang?pernah jadi pengapit?hehe

35 comments:

Cik Nur™ said...

tak adanyalah...!

semuanya jodohkan....
tak ada sebb lah jadi pengapit..

Haryati Faizal said...

betul jan amik kisah sgt ngan ayat tu, Allah yang tetapkan jodoh kita samada lambat atau cepat..

Nurzakiah Hanum said...

betul ke

Sue PeLik said...

huhu sue neh ayu kan?? dah tak boleh kira jadi pengapit huhuh baru2 neh pun ada yang book untuk jadp pengapit tahun depan. kitaorang pun beriya2 laaa kan. last2 i kawen dulu. uhuhuhu cm nor?? tup. tup pulak nak jadi mama. huhuhu memang tak dapat laaa nak jadi pengapit huhuhu

izan mama mia said...

pernah jd pengapit,...tapi tak lama pas tu akak lak jd pengantin...hihihi

Deqla Manjew said...

yeke.. xpenah dgr la plak.. hihi.. smua tu mengarut je.. jodoh tu smua di tgn Allah..mcm mana pulak pengapit yg dah kawen tu? haha.. kompius..

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said...

heee jodoh tu ketentuan Allah la yang.. abaikan orang nak kata apa ya :)

Solehah Shamsuddin said...

Solehah xpenah lagi jd pengantin. Sbb cousin byk ambik kwn2 dyorg jd pengapit.hehe

Si Matatajam said...

Mitos je tu..jodoh kan ketentuan Ilahi....akak tunggu kad kawen tau,,

the malay male said...

saya jadi pengapit abang saya kawen. masa tu umur saya 15 tahun.... sekarang saya kawen masa umur 30 tahun... heheeh.


jodoh.


takde kena mengena dgn jadi pengapit ru pun. :-)

Ayuni said...

hm, x jugak, ader org x kawin2 lagi tp x pnh pun jadi pengapit...tukang baduh pinggan n rebus telur masa kenduri pun pernah jadi....

nanakimie said...

xmo jadi pengapit.segan,heee...eh?yang pernah dgr kalo jadi pengapit,nati xlama turn dia pulak jadi pengantin^-^

Cho Zila said...

jangan percaya... memang ada lak kebetulan jadi tu yang orang percaya ngat...

Rosmiza Ali said...

Pernah jadi pengapit bff dulu.. Tp xdela lambat pun jodoh MM sampai.. Mitos jer semua tu.. Kalau ikut logik, orang tua2 saja nak gertak kita supaya kahwin cepat2.. Samala macam menyanyi kat dapur, padahal takut makanan yg dimasak tu hangit.. Hehehe..
ZON PERMAISURI CHOMEL

diya nadiah said...

diya jd pengapit tuk my bff thn lps,,n isyallh thn dpn akn diapit plak..amin...jdoh tu kerja Allah:)

Mimi Azirah said...

Mitos je tuh ayu

:: Cik Viva :: said...

Emmm..tak penah jadik pengapit.

nea lopah said...

Mitos semata-mata...jgn percaya.

E'in said...

ein selalu jd pengapit sbb tu kawen lmbt kot... haha

Kesuma Angsana said...

ntahlah, ada dgr juga orng kata mcam tu... hehehe ! jgn percaya sgtlah, jodoh tu ditangan tuhan

diana said...

tak pernah jadipengapit pun lambat kawen..ceman tu..heheh

ejulz said...

jd pengapit dpt ambik aura jd pengantin.. hehe

Chic Na said...

cakap2 orang tua.. huhu.. tak betul kot..

Sally Samsaiman said...

hehehe...kalau dulu org kata kalau dh jadi pengapit jgn smpi 4 kali...

tp kodohkan...serahkan je kpd Allah :)

Aine Ainun said...

haha...dulu biasa gak dengar...
Jodoh tusemua kerja DIA...=)

Amanina Mads said...

xpernah jd pengapit sbb segan dan takmau tumpang glamer pengantin.. hihi

nanieybarnieylurviey said...

Mitos semata!!!
Xpenah jadi pengapit.. Hee

Nyue said...

mitos mmg mcm2 cite la..yg ayu ni, k.yu bru dgr..heheh..jgn percaya sgt! huhuhu...

Masha Meisters said...

isk!!! tak caye ahhhh...ini semua tipuuuuuuuuu

pha is said...

jodoh semua tu ketentuan Tuhan, bukan sama ada pernah jadi pengapit or tak.. tahyul semua tu.. hehe

Cinta Misteri said...

jodoh tu rahsia Allah. takde apa yg boleh jadi sebab lambat berjodoh, atau tercepat jodohnya, atau tetapan jodoh dgn sesiapa.

jgn hirau kata2 org...ada yg jodohnya cepat, tp cepat pula putusnya, dan yg kita mahukan, biar lambat jodohnya, asalkan berkekalan hingga ke Jannah.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

xkot jodoh tu Allah dh tetapkan xder kena mengena dgn jd pengapit pn

Cik Aini said...

kdg2 mitos2 org2 tua ni lah yg mbuatkan kita takut,hehehe smp skrg kalo nyanyi kat dapur je..alamak abislah nti nikah org tua.hahahhaa

Busyra Bt Takiyudin said...

belom penah jadi pengapit. hehe

Cendol said...

hehe sama macam ayu..tak betol tu.
org tua2 tak bagi menyanyi di apur sebab takut hangit kot..hehe
tak pernah jadi pengapit..soon. ehhehe