Monday, 26 August 2013

Harta dunia Akhirat






Salam Isnin semua..moga kita sentiasa dirahmati dan dilindungiNya..

Tingginya darjat seorang ibu,syurga anak lelaki tetap
 padanya walaupun telah berkahwin
Tingginya kasih seorang ayah tetap menganggap 
anak perempuannyaanak kecil yang masih perlukan bimbingannya..
kasih ibu ayah membawa ke SYURGA..

bagaimana pun ibu dan ayah kita,mereka tetap harta paling berharga yang kita ada.tanpa mereka kita bukan siapa2..berjaya dan bahagianya kita hari ni hasil doa mereka.

kadang terbayang sendiri macam mana nak hadapi kalau tak ada mak dan ayah.perasaan tu tak dapat nak gambar..baru kita sedar betapa sayangnya kita pada mereka.kalau bergaduh pun mesti tak sedap hati ;-(

sedekahkan Al-Fatihah pada kedua2 ibu bapa kita sama ada masih hidup atau pun meninggal dunia inshallah moga segala doa mak dan ayah kita termakbul.AMIN

27 comments:

NANG NOR AZIMAH LONG NADZRI said...

kita ada sorang je ibu , sorang je bapa :)
so , hargai la mereka...:)

Nurzakiah Hanum said...

moning

cik didiey said...

hargai ibu bapa sementara mereka masih ada :)

lia said...

kasih mak & ayah sampai ke mati..

nuyui a.k.a miss YUI said...

sama2 doakan yg terbaik buat mereka.

lieyalatif said...

sayu bace entry ari nie...terus teringat mak abah kat kampung sob sob sob...

nanakimie said...

sayang mak abah!hu.....sedeh pulak baca entry ni,

Masha Meisters said...

al-fatihah....

Chic Na said...

memang tak dapat bayangkan. kalo bleh tak nak kehilangan sampai bila2.. :(

Che Rosliza Che Mat said...

betul tue ayu...

Amanina Mads said...

setuju :)
mak ayah tetap dihati

Cik Nur™ said...

al-fatihah....
semoga suatu hari nanti kita mampu mendidik dan menjaga harta dunia akhirat kita seperti mana kedua ibu bapa kita menjaga kita...

ejulz said...

amin..

BERT said...

ye betul.. akak pun dah tade ayah masa umur 14 tahun dulu.. sedih sangat... bila skang dah jadi parent baru la tau betapa susah payahnya mak ayah kita nak jaga kita dulu.. alfatihah :(

Mimi Azirah said...

ibu bapa memang harta dunia akhirat yg tidak boleh ditandingi kan.

Haryati Faizal said...

betul tu sayangi dan hormatilah mereka selagi mereka hidup... buatlah yang terbaik dimata mereka...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Assalamualaikum ayu

maaf lama xsinggah sini

betul setuju dgn apa yg ayu konsikan
nice dear

Yumida Huda said...

tringat kat arwah mak
al fatihah buat mereka yg mendahului kita

Rosmiza Ali said...

Selalu hadiahkan Al-Fatihah buat mereka.. Insha Allah, akan dipermudahkan segala urusan & rezeki kita.. =)
ZON PERMAISURI CHOMEL

pha is said...

nice share.. smoga kta dpt jadi ank2 yg soleh dan solehah..

mama3heroo said...

in shaa Allah..amin..

Deqla Manjew said...

kedua ibu bapa la insan pertama yg kita kenal di dunia ni.. Al-fatihah buat arwah ayah deqla..

lelamaisara said...

Insyaallah...amin....sayang mak abah...tak dapat bayangkan kalu mereka tiada...

LYAfrina said...

amin....

indahnya perasaan ibu.. saat terasa getaran nyawa dlm rahim..muncul 1 perasaan aneh... perasaan itu lah y mbuatkan si ibu terus bjuang demia anaknya.. tiada apa dpt mghalang & tiada apa y mustahil bg seorg ibu buat anknya

nik ros said...

btol la. tak dapat byg bila tak ada mereka nanti.tak sanggup nak bygkan ppun...huhu

Cik Aini said...

al-fatihah
Ai dah rs Ayu,xde mak mcm rumah yg xde serinya..teruk!teruk sgt rs nya..

Cinta Misteri said...

Ayah & Ibu harta tak ternilai yg kita ada. sama ada masih bernyawa atau sudah meninggal dunia, merekalah yg menjadi pemangkin kita lahir dimuka bumi ini.

Allahu akbar...tak termampu & tak terdaya memikirkan bila tiba2 mereka tiada. selagi ada Cim akan berusaha membahagiakan mereka.