Friday, 18 October 2013

Tiada galang ganti..






Salam semua..

Alhamdulillah kembali bekerja semalam..Alhamdulillah masih di beri nyawa hari ni.Alhamdulillah dapat berblog lagi walaupun masa sangat cemburu ;-)

Hati ni cepat sangat tersentuh kalau berbicara tentang permata hati ayah dan ibu..walau hanya baca luahan hati ayah orang lain pun mata dah ber kaca. tersentuh sangat.itula orang kata kan hubungan ayah ibu dan anak takkan terpisah.

kadang tengok anak yang merajuk lama2 dengan mak ayah tak faham sangat mungkin terluka sangat kot.tapi kalau ayu sejam pun tak keruan duduk.mesti call buat macam tak merajuk balik.hehe..kadang sampai adik yang kecik tu cakap 'eh budak merajuk dah baik eh' haha..bikin malu ja..

seburuk mana pun mak ayah kita mereka tetap satu2 nya harta yang tak ternilai dalam dunia ni.abah tak selalu nak luahkan isi hati nya.tapi dari raut wajah dari bait2 ayat ayu tau dia risau anak perempuan yang sorang ni.apa pun yang terjadi tak kira apa pun,abah mama keutamaan ayu.ayu sanggup hilang semua tapi kecuali mama abah.

dan sekarang ayu faham kenapa belum sampai jodoh ayu.sebab kasih sayang ayu tak mampu lagi nak berkongsi dengan orang lain.hehe..ye lah kalau kita kahwin macam mana kita sayang mak ayah kita macam tu kita kena bahagi kasih belah suami kita kan.tak pa lah buat masa ni nak jadi anak kecik mama abah lagi.hehe..MamaAbah's Little Girl Always..;-)


Luahanhatianak..baru berpisah dah rindu balik;-(

24 comments:

Nurzakiah Hanum said...

singgah pagi

Yana Libra said...

huhu..mmg kalau dah kahwin kena bahagi2kan perasaan tu sama rata..kdg2 ridau kalau mak sendiri kecik hati..best kalau dapat mak ayah & mertua yg memahami~ :)

Haryati Faizal said...

betul tu ayu hargailah kedua ibubapa kita sementara mereka masih hidup...

Mimi Azirah said...

mesti rindu kat mak abah kan..tiada siapa boleh ganti tpt diorang kan

Mimi Azirah said...

sony je kuar..so akak klik sony ye

Cik Aini said...

kan..kan
wpun kita syg mcm mn pun tp tetap x standing kasih syg depa kat kita kan..luv both :)

Busyra Bt Takiyudin said...

ya tiada galang ganti. mereka satu2nya prmata yg kita ada. :)

diana said...

kalau yang kecik2 tu merajuk okla..nama pun budak kecik..tapi bila yang besaq,dah bekelUarga,dah nak menikah boleh merajuk dengan mak pak tak tau nak cakap la..tak kenang ka betapa terlukanya hati mak pak..tapi kalu merajuk main2 nak cubit tu..hahah

lia said...

mak ayah mmg tiada galang ganti... betolll betol...

nanakimie said...

ololo..manja2 mama abah ni:)

Rosmiza Ali said...

Betul tu ayu.. Ibu bapa ni memang takde galang gantinya.. Hargailah mereka selagi mereka masih bernyawa..
ZON PERMAISURI CHOMEL

nuyui a.k.a miss YUI said...

nanti balik kg lagi ya..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Nanti bila dah kawin dapat bagi kasih sayang dengan ibu bapa dan suami.

the malay male said...

sebagai anak, berbaktilah dengan ibu bapa kita selagi ada kesempatan. makes them proud :-)

izan mama mia said...

lebih parah rindu jika mak ayah dah berlainan alam ayu...ayu bertuah mereka masih sihat...

nik ros said...

kasih sayang manusia byk bahagian. so nanti ada yg tersayang insyaAllah tak kan berubah kasih syg kita pada mak ayah..hehe

lagi sayang ada la.sebab kita hargai susah nya nak bina keluarga :)

Cik Nur™ said...

mereka..harta paling bhargakan.

BERT said...

yup mereka takde dalang gantinya.. kekasihboleh diganti.. tapi ibu ayah... mereka yg kekal sampai di sana nanti... bila dah jadi mak ayah nanti baru tau susah senangnye nak jadi mak ayah... akak pun baru tau ehhe

Deqla Manjew said...

yup.. betul tu ayu..jagalah permata2 ni sebaiknya..deqla dah hilang 1 permata.. hmmmm.. ;(

E'in said...

xdpt bayangkan lau ibu ngan abah xde nanti... :(

semoga mereka dipanjangkan umur... aminnnnnn

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

huhu... sama la dgn moon..sangat tersentuh hati kalo dgr ayah mengadu itu ini... xsanggup tgk mak ayah susah kan..

Masha Meisters said...

they are the best!

Amanina Mads said...

baru skrg rasa perasaan ayu yg jarang nk on9 blog.. nina dh start kerja rasa mcm tu jugak.

p/s: kalau merajuk mesti xlama. ada2 saja nk pujuk balik :)

Chic Na said...

betul tu ayu.. tak senang duduk dibuatnya kalau ada yg tak kena. hehe..