Friday 6 January 2012

Kereta apa erk ok budget dalam RM500 sebulan??

hahaha tiba-tiba boring melanda diriku..yela kerja aku dah siap tadi ni dok tunggu 5.30 ja nak balik..huhu sambil2 tu aku dok usha kereta..hehe..(budget nak beli la tu..haha)..belum lagi baru nak usha manalau tau 6 bulan,7 bulan,8 bulan, setahun ke dari sekarang nak beli..hehehe..plan dulu yang penting...kalau boleh memang nak sporty..kereta idaman tu nak NAZA forte..smart beb tapi harga bulan kena bayar tinggi sangat lau bayar cikit..so kalau nak beli lambat lagi lah..huhu..aku nak usha dulu lah..hehehe

1. Myvi SE 1.5
kereta myvi ok gak tapi kalau model ni RM50900.00..aku kira2 tadi kalau deposit RM5000.00 bulan2 kena bayar dalam RM540.00 selama 9 tahun...hmmm tengok lah increment tahun ni macam mana dulu..hehe..



2. NAZA forte

wowww..tengok pic kat bawah..mana lah tak buat aku tak lena malam..hehe..sporty kot..memang cantik lah...paling aku suka selain honda city..ala..lebih kurang sama gak..tapi aku search tadi harga RM78800.00 mak aiiii..napa aku tengok hari tu time display RM67000.00 ja erk..ke aku yang mamai..huhu..kalau macam dalam mimpi jala aku dapat bawak...huhu

alahai nampak gaya ni Myvi lah aku kena beli..huhu...nak Forte jugak nak Forte jugak..huhuhu...apalah nasib..warggghhhhh...

2 comments:

Dkna Abza said...

forte memang lawa sesuai dengan harganya..heheee

are_lin@yu said...

tu la psl..blh berangan ja..hehehe