Thursday, 23 January 2014

Trip Jakarta-Bandung Day 1


Salam semua...harap sihat-sihat belaka lama tak berceloteh dekat blog ;-)..minggu lepas 11-14 Jan 2014 ayu ikut trip ofismate pergi Jakarta dan Bandung.. dah lama beli tiket dapatlah harga murah sikit RM92.00 pergi-balik..fisrt sekali kitaorang di Jakarta lepas tu terus ke Bandung.ok jom baca schedule dekat sana pulak ;-)

11 Jan 2014

  • Bertolak ke Jakarta flight pukul 9.50am-11.50am (jam sana awal sejam dari kita)
  • Pak supir ambil terus ke bandung ambil masa dalam 2-3 jam terus ke Aria Jeans.dekat sini boleh buat seluar jeans ikut ukuran kita dalam sehari dah boleh siap dan harga pun tak mahal.hari tu ayu buat pilih kain yang kita nak,sehelai baru RM46.harga ikut ukuran kita.
 di sinilah kalau nak beli &ukur Jeans
  • di sebabkan semua lapar,kitaorang pergi isi perut dulu..dekat sana ada 2 pilihan makanan tak silap.masakan padang@sunda.so kitaorang try masakan padang dulu..caranya yang beza.macam makan hidanglah rasanya.kita pilih ja lauk yang kita nak makan nanti diaorang kira lauk yang kita sentuh dan makan ja.gitu lah caranya ;-) 
 ok,disinilah peace yo!!hehe
  • Terus ke Cibadak Bandung,sini banyak jual doorgift atau cenderahati yang murah2.memang berbaloi lah sebab harga murah sangat.yang nak kahwin sesuai ke sini..hehe
  •  Selepas Cibadak kitaorang ke Cibaduyut. dekat sini nak cari barangan kulit memang banyak.so kena tawar menawar lah ya.dapat murah sikit.harga pun memang sangat murah. kasut,handbeg,purse,baju macam2 lah ada..boleh lah datang sini ;-)
  •  dah lewat malam kitaorang terus ke gedung kain pasang..memang gila kejap kat sini semuanya murah2..nak buat bisnes boleh lah datang sini.hehe..semua nampak cantik rambang mata kejap sempatlah ayu rembat 5 pasang ;-)..
 nampak tu?gila jugak lah nak pilih.haha
  • dalam pukul 11.30 malam balik hotel.fuhh lega seharian berjalan..hotel pun ok..Pak supir yang rekemen,selesa untuk 4 orang murah pun murah ;-).kitaorang menginap di Orange hotel Bandung.bilik lupa pulak nak snap,tapi ada 2 katil queen.ok la sangat selesa.

ok.nanti kita sambung hari kedua pulak ;-)

16 comments:

Noor said...

wahh..bnyk tu pakaian..amik la 1..hihii..best la ayu gi jln2 luar negara..hehe..

unsecretostory said...

Bnayaknya kain pasang. Bersepah sepah tue. Waw. Murah murah tak ?

nana kimie said...

wah,bestnya jalan2 shoping2 ayu!

Cik Nur™ said...

bestnya..!

rupanya dah lepas ke indonesia dah ayu ni.. :)

Kakzakie said...

Hari pertama dah rambang mata dibuatnya ye Ayu:)

Ku Azniza said...

.bestnya dapat g ..sana. teringin gakk

Deqla Manjew said...

wahh syok la ayu dah smpai ke negara org..!!

ma ❥ said...

aik main lambak cam tuh hehe memang gila la pilih

dya bunga said...

wahh..bestnya.. murahnya tiket flight.. geram plak..rasa nk shopping jgkk..hehee

Kesuma Angsana said...

plg best shopping kat sini kan !

nuyui a.k.a miss YUI said...

wah.. alahai rindu plak nak p lg.. lace lace lace//

Yana Libra said...

buat bisnes best g sane ye..bile lah sy leh g pulak..huhu~

Rosmiza Ali said...

Wah! Seronoknya! Tingin nak ke sana.. Syok dapat shopping nih.. Hehe..

Chic Na said...

sampai 5 pasang rembat? mesti murah2 & cantik2..

Cik Aini said...

boleh rambang mata kan..telekung2 pun cantik2 :)

Nys Anis said...

murahnye rm92 pergi and balik? naik flight apa ye? and book lama mana ? ;)