Wednesday, 15 May 2013

Rumah Allah...





 

Masjid Terapung Terengganu...



Masjid Kristal Terengganu..

 Alhamdulillah minggu lepas masa pergi Redang
 sempat singgah di kedua rumah Allah..sangat cantik kan..teruja tengok ;-)

 

56 comments:

Nazayiena Ayiena said...

Cantiknya,kak Nurul blum sampai sini lg....

Deqla Manjew said...

cantiknye dua2 rumah Allah ni...tgk gmbr pun tenang je rasa, kalo masok lagi la tenang kan...masjid kristal tu terpaling cantik!!

Nurfaezah Abdullah said...

gambar kedua cantik :)

ayu di-tag: http://nurfaezahabdullah1712.blogspot.com/2013/05/11-things-about-me.html

Nurzakiah Hanum said...

selamat pagi
singgah pagi :)

Si Matatajam said...

Subhanallah...Cantiknya rumah Allah..

♥ Miss Hearty ♥ said...

subhanAllah.. cantek sangat :)

Kesuma Angsana said...

mmg cantik2 binaannyer yer ayu !

Rosmiza Ali said...

Masjid terapung dah pernah masuk.. Masjid kristal tak pernah lagi.. Bercuti ye Ayu? Bestnya.. =)

Mila Ahmad said...

Cantiknya masjid tersergam indah !

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Cantik rumah Allah S.W.T.

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/

diana said...

memang cantik..:)

Mrs Velentine said...

cantiknya masjid ni

Ain Dzaya said...

hai kak ayu! heppy belated besday, tau, semoga cantik sokmo ^^

unsecretostory said...

Subhanallah . Sangat indah dan tenang :)

Teena Tna said...

Belum pernah g masjid kristal..hopefully one day..
Btw, nice to see your blog, i'm just started in blogging, please visit mine too. :)

insanbiasabiasa.blogspot.com

Cik Nur™ said...

dua2 nur pernah pergi...
mmg cantikk.. :)

jaakechik said...

rumah ALLAH mmg cantik!!!

BUNDA a.k.a KN said...

assalam,

kalu dapat singgah dan dapat bersolat kat dalam sane lagi best kan..

nuyui a.k.a miss YUI said...

subhanallah..cntiknya..

boni kacak said...

cantik masjid kristal tu

aizamia3 said...

belum ada rezeki nak jejakkan kaki di sana lagi..

cik didiey said...

xpernah lg berkesempatan ke masjid ni..

Tinta Lana said...

Salam.

Masa lana ke terengganu bbrpa thun lepas, msjid kristal n TTI dah siap..tunggu nak buka pda umum je.

Pas balik kl, sminggu pastu, kuar brita, dah buka dah tmpt ni,huhu.

lizz said...

masjid kristal tu cantik sangat...

PILOT LOVER said...

ya Allah.. sungguh indah rumah Allah ini... :)

Nora Karim said...

Subhanallah... akak xsmpi lg masjid kristal.. teringin juga nak pergi...

E'in said...

subhanallah cantiknye...

Tihara said...

kedua2 masjid ni memang cantik, tak puas memandang :)

M@W@R Q@SeH said...

sangat2 indah :)

Isabel Diaz said...

JOM JOIN SEGMEN PERTAMA SAYA : http://angellovesoldier.blogspot.com/2013/05/segmen-blogger-pilihan-saya-by-als.html

Masha Meisters said...

masjid terapung ni memg cantik....
Rumah Allah....

happy belated birthday ayu :-)

QasehnyaRania said...

pergi redang.. n3, please :)
mana tau ada yg menarik boleh bg info kat ciksu nanti

ejulz said...

ambik sendiri ker gambar ni? cantik.. :)

Ara Afiq said...

rasa tenang bila g rumah Allah kan. :)

Amanina Mads said...

cantiknya...

Cinta Misteri said...

cantiknya rumah Allah. Alhamdulillah... CiM sudah diberi kesempatan utk bersolat di kedua2 masjid ini. InsyaAllah, klau berkunjung ke treng lg sudah pasti akn singgah ke rumah Allah ini lg

Cik Yatt said...

masjid terapung tu yatt tak pernah samapi lagi

nanieybarnieylurviey said...

Nani belum pernah jejak lagi.. :(

Nurrul said...

Rindunya nak pergi masjid ini... dah lama tak balik kampung Ganu kita.. :(

Miss Zahirah said...

cantik.. tp x berkesempatan lgi pergi..

jaakechik said...

jaa singgah....

aReLaN said...

masjid terapung pernah jejak skali. masjid kristal tak pernah pon.wuuuu

Chic Na said...

cantiknya. cikna belum pernah sampai.. huhu

nik ros said...

cantik sgt. teringin nak ke sana jugak :)

Batu Adventure said...

nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/

N.Aima K said...

kat tmpt kitorang pun ada msjd terapung..bukan terapung sbnrnya cuma dikelilingi air je :)

Ummi Iman said...

Cantik masjid2 ni. Teringin nak singgah.

izan mama mia said...

mmg indah rumah Allah itu

Batu Adventure said...

nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/

Ema Johari said...

Alhamdulillah... tak pernah lagi pergi Masjid Kristal

syakirah izwanie said...

subhanallah. cantiknya :)

LYAfrina said...

mmg cantik..lya bru sekali smpai kat masjid kristal..tahun 2010 dulu.. wahh..ayu dtg trg ye?? lalu kot kemaman tak?sbb lya duk kat kemaman je

♥ Miss Hearty ♥ said...

awak blogger comel ! ^^
http://heartylolipop.blogspot.com/2013/05/10-blogger-comel-di-malaysia.html

wan nurul hezrina abd halim said...

teringin sangat nak g masjid kristal

9n0L4 said...

mesti la cntik. tapi ape gune cantik kalau takde org solat kat situ. :)