Thursday 5 January 2012

Pengalaman jadi cikgu

semalam 4 january 2012 
bermulalah tugas baru aku sebagai cikgu..
hehe..
part time job aku kena ajar 
Bahasa Melayu Tingkatan 2..
huhu..
student aku sorang je pun..
hehe private tuition..
tapi tu la bukan senang jadi cikgu ni..
tambah2 pulak chinese boy..
huhu..
sabar jela...
patutlah dia amik private tuition
dia memang tak faham bahasa melayu ni..
jenuh jgak lah aku ngajar..
sebab setiap jawapan memang dia tak faham..
so camna dia nak jawab kan..
kecian jugak aku kat dia..
tapi aku boleh tolong setakat yang mampu ja..huhu..
teringat adik aku sebab adik aku pun form 2 tahun ni..
huhuhu..
aku pun tengah cari formula
macam mana lah nak fahamkan dia..huhu..
ada tak cikgu yang berpengalaman 
yang dapat selesaikan masalah aku ni..
maklumlah first time kot 
dapat lak kena ajar dari awal..
menguji kesabaran aku..
huwaaaa...

No comments: