Friday, 7 March 2014

Ekspo Pesta Buku Islam Putrajaya

Salam semua..

Harap sihat sentiasa lama tak buat lawatan sambil belajar .. terasa rindu pulak..hehe..inshaallah slow2 ayu bayar hutang ya..hehe

minggu lepas ada pesta buku dekat Putrajaya alhamdulillah sempatlah pergi.jarang ada peluang gitu dan selalunya harga time ekspo ni murah sikit dari kedai.

jadi sempatlah rembat beberapa buku.memang yang dah lama cari.sempat jugak tempah nama dalam khaligrafi.sebelum ni buat nama mama abah ja kan.anak pun nk jugak.hehe..memang ramai lah yang tempah kena beratur jugak sambil tunggu turn.sangat cekap dorang buat kejap ja dah siap..

impian tercapai.dapat tengok nama sendiri dalam khaligrafi..

agak susah jugak kot nak buat nama ayu.lama abang tu nak ejas2.hehe..nasiblah nama panjang kan.hehe..suka tengok bakat2 muda buat ni semua.macam sebaya ja dorang.alhamdulillah tak hilang@pupus tulisan jawi ni kan..

alhamdulillah satu lagi impian tercapai.dah lama mencari buku AhmadAmmar dan Pimpin Aku Ke Syurga akhirnya dapat jugak kat sini.memang kalau di bandingkan harga di kedai di ekspo macam ni lebih murah.semua buku dapat diskaun 20%.memang tak lepas lah peluang beli buku kan.en anip pun borong boleh tahan jugak.hehe


Cerita Cinta Ahmad Ammar,kematian yang menghidupkan.sebak jugak baca ceritanya,semua yang ditulis dari ibu bapa dan sahabat terdekatnya.keperibadiaannya memang menyentuh hati.terasa diri ini kerdil sangat.moga semangatnya ada dalam diri kita semua.

Pimpin Aku ke Syurga,ayu baru baca separuh.buku ni lebih kepada motivasi dan matlamat hidup kita.misi dan visi hidup kita di dunia.sangat sesuai bagi kita yang masih dalam proses untuk menjadi insan yang lebih baik.moga apa yang kita usahakan Allah redha.dan ia perlu dicari..


p/s:cakap yang baik2,buat yang baik2,baru hidup positifkan..hehe

23 comments:

Yana Libra said...

bagusnye ayu rajin baca buku2 islamiah :)

Nurzakiah Hanum said...

nak buku yang teakhir

:: Mrs.Eady :: said...

nice..

nana kimie said...

ayu nak buku cerita cinta ahmad ammar tu...huuu...xberkesempatan pergi....sedeh

Kakzakie said...

Kakak nak cari buku kisah Allahyarham Ammar tu Ayu.. belum baca lagi..

E'in said...

khaligrafi tu cantik.. :)

Solehah Shamsuddin said...

Berapa harga buku Ahmad Ammar tu ye? Nak beli juga, tp xd kat sini.

diana said...

cantiknya kaligrafi tu..boleh gantung kat dinding..besar ke??

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Seronok pergi pesta buku macam ni. Semua buku ada, senang nak cari bila pergi temat macam ni.

Cho Zila said...

cantikkan..suka tengok tapi tak buatpun lagi.. teringin gak tu...

N.Aima K said...

best tak cerita cinta ammar tu? nnt buat review k. :)

Chic Na said...

bestnya ayu dapat pegi.. nanti ada lagi pesta buku putrajaya anjuran MPH.. 19-23/3 ni.. cikna pegi.. jom jumpaaaa.. :)

ewanthology said...

mcm best je buku tu

Deq's Qienz said...

hai ayu..dq xsempt beli lg cerita cinta amar ni..dah abes la..aha tudung tu boleh diborong..bminat gtau yerr

nuyui a.k.a miss YUI said...

bestnya..
cntik hasilnya

Rosmiza Ali said...

Dah lama tak beli buku2 ilmiah & motivasi macam ni.. Huhu.. Nanti nak cari gak buku2 ni.. In Shaa Allah..

LydSunshine said...

alaaa... terlepas la pesta buku ni. mmg nak pegi sgt yg kat putrajaya ni.

kaligrafi tu cantiknya. mmg kagum dgn bakat seni penulis kaligrafi ni.

nor azman said...

cerita ahmad ammar tak dapat beli lagi..

Wafi Remli said...

Tak sempat pergi.

Jue Derella said...

Jue Suka pergi pesta buku. Tengok buku byk2 pn dah excited.

nik ros said...

teringin nak beli buku kisah ammar tu. tak jumpa lagi

Deqla Manjew said...

syoklah ayu pegi.. cantik lukisan khaligrafi tu..

Amanina Mads said...

bestnya dpt shopping buku.. memang sebak baca kisah ammar tu